sos do gyrosa

1. Data: 2001-07-23 07:56:15

Temat: sos do gyrosa
Od: "misiowa" <a...@m...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ nie mogłam znależć w Łodzi gyrosa ktory by mnie usatysfakcjonował -
postanowiłam zrobić go sama. Znalazłam odpowiednią literaturę - i nie
chwaląc się - wyszedł prawie genialny ;-)))

Do pełni szczęścia brakowalo mi tylko odpowiedniego sosu. Pognitłam trochę
czosnku, pomieszałam z naturalnym jogurtem i smietaną, posoliłam i
dosypalam czosnku w proszku. Średnie było... I takie bure się zrobiło od
tego proszku...
(
Ktos ma doświadczenia w tej materi? ;-)

Misiowa

1. Data: 2001-07-23 08:05:44

Temat: Re: sos do gyrosa
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiowa" <a...@m...lodz.pl> napisał w wiadomości
> Ponieważ nie mogłam znależć w Łodzi gyrosa ktory by mnie
usatysfakcjonował -
> postanowiłam zrobić go sama. Znalazłam odpowiednią literaturę - i nie
> chwaląc się - wyszedł prawie genialny ;-)))

a co właściwie jest....?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-23 08:30:19

Od: "misiowa" <a...@m...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to gyros?

Mięsko wieprzowe (karkówka, szynka) pokrojone w paseczki, uduszone na oleju
(najlepiej sojowym) z duzą ilością cebuli i czosnku oraz imbiru, ostrej
papryki, majeranku, kolendry. Takie arabskie żarcie, które podaje się z
bułeczkami a la pita. I duzą ilością surówek. Do tego powinny być zimne
sosy - biały czosnkowy, czerwony ostry pomidorowy i jakieś tam jeszcze. I tu
właśnie wymiękam... ;-)))

A w mieście mam faktycznie zatrzęsienie roznych wschodnich knajpek, tylko ,
co z tego - jak mi nie podchodzą... ;-))
Misiowa

1. Data: 2001-07-23 16:15:10

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiowa <a...@m...lodz.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:9jgler$d5d$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
posoliłam i
> dosypalam czosnku w proszku. Średnie było... I takie bure

Po co ten czosnek w pyle?
Wystarczy ten prawdziwy. Kilka kropel soku z cytryny, do
smaku zioła prowansalskie( bazylia, oregano), może być
ewentualnie polski majeranek. moze być świeża mięta,
popieprzyć solidnie, albo lekko popaprykować. I niech trochę
w lodówce posiedzi.( tutaj nie ma co nie wyjść). Musi się
udać chyba że szukamy jakiejś szczególnej wersji.
Pozdrawiam. AgataW.

1. Data: 2001-07-24 18:03:06

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to gyros?
>
> Mięsko wieprzowe
?????????????????????????????????????????
jakie????????????

przecierz ludzie ktorzy gyrosa wymyslili nie jadaja wieprzowiny tylko
baranine i czasem wolowine ale gyrosy czy inne kebaby sa z baranieny a
juz napewno nie wieprzowina (czasem moze byc kurczak) NIGDY nie
karkoweczka:-))))
Aga

1. Data: 2001-07-25 06:10:14

Od: "misiowa" <a...@m...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nooooooooo.... i masz rację!
Oryginalny tytuł przepisu to "Wieprzowina a la gyros" .... ;-))))
Misiowa

1. Data: 2001-07-25 08:22:39

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

a mi się zawsze wydawało, że gyros jest grecki a nie arabski.
czy żyłem w będzie ?

Idol

1. Data: 2001-07-25 16:23:26

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja myslalam ze turecki?.... przynajmniej u nich pelno tego
Aga

1. Data: 2001-07-26 07:42:42

Od: "misiowa" <a...@m...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

grecki, grecki...
Przepraszam wszystkich Greków za usunięcie z Europy -)))

Coś mi się pomerdało ;-)))

Pozdr.
Misiowa

> a mi się zawsze wydawało, że gyros jest grecki a nie arabski.
> czy żyłem w będzie ?
>
> Idol

GOZLEM
Hipotetyczne rozwazania, czyli...