Przechowywanie pieczywa

1. Data: 2001-07-23 10:35:17

Temat: Przechowywanie pieczywa
Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam pytanie, (pewnie pojawiało się już na liscie) dotyczące
przechowywania pieczywa.Czy są jakieś sposoby albo pojemniki by bułeczki i
chlebek tak szybko nie pleśniał.Proszę o jakieś rady.
Dzięki bardzo.
z.

1. Data: 2001-07-23 10:36:47

Temat: Re: Przechowywanie pieczywa
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuzanna" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przechowywania pieczywa.Czy są jakieś sposoby albo pojemniki by bułeczki i
> chlebek tak szybko nie pleśniał.Proszę o jakieś rady.

Jesli chleb jest trzymany w chlebaku, ale bez worka foliowego, to najpierw
porzadnie się zeschnie a potem zaplesnieje.
Ja w chlebaku mam taką plastikowa kratke, to pieczywo nie lezy cala
powierzchnia na dnie pojemnika tylko na tej kratce i ma dostep powietrza, co
tez ogranicza plesnienie.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-23 10:45:01

Od: Michał Kowalewski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

zuzanna wrote:

> Witam, mam pytanie, (pewnie pojawiało się już na liscie) dotyczšce
> przechowywania pieczywa.Czy sš jakieś sposoby albo pojemniki by bułeczki i
> chlebek tak szybko nie pleśniał.Proszę o jakieś rady.

Szybko zjadać! ;)
Ja trzymam w papierowej torbie, a te w foliowym worku. Wszystko to w szafce (z
mleczna szybka ale to chyba nie ma znaczenia).
Pozdrawiam,
Michal.

1. Data: 2001-07-23 10:54:48

Od: "*piotr'ek*" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy są jakieś sposoby albo pojemniki by bułeczki i
> chlebek tak szybko nie pleśniał.Proszę o jakieś rady.

Zamrażarka.

*p*

1. Data: 2001-07-23 11:33:33

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-))
Ja kroję świeży chleb (gdy już ostygnie), porcjuję, owijam folią i do
zamrażarki. Takim sposobem mam zawsze świeże pieczywo.
Wyciągam z zamrażarki pół godziny np. przed kolacją i jest super.
Kiedyż strasznie dużo chcleba mi się marnowało, a teraz po prostu biorę tyle
ile jest potrzebne i co najważniejsze zawsze świeżutkie.
Pozdrowinia
Biesiek

1. Data: 2001-07-23 11:43:37

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kiedyż strasznie dużo chcleba mi się marnowało, a teraz po prostu biorę
tyle
> ile jest potrzebne i co najważniejsze zawsze świeżutkie.

no właśnie, najgorsze to marnowanie ;-(
ja mrożę cały bochenek, jakoś wydawało mi się, że pokrojony na porcje
będzie zeschnięty po rozmrożeniu,
Ty mrozisz pokrojony na kromki, czy no. pół w jwdnym kawałku?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-23 12:16:12

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie zeschnięty po rozmrożeniu,
> Ty mrozisz pokrojony na kromki, czy no. pół w jwdnym kawałku?

polecam!!
Ja kroję na kromki i wyciągam tyle ile potrzeba. Potem albo poczekać,
albo do mikrofalówki na rozmrażanie i prawie jak nowy ;-))

Waldek

1. Data: 2001-07-23 12:33:38

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
> Ja kroję na kromki i wyciągam tyle ile potrzeba. Potem albo poczekać,
> albo do mikrofalówki na rozmrażanie i prawie jak nowy ;-))

A co z buleczkami??? Mi takie odmrozone mikrofalowane strasznie szybko twardnieja, a
skorka wrecz kluje w podniebienie!!

:-) Monika

1. Data: 2001-07-23 12:37:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A co z buleczkami??? Mi takie odmrozone mikrofalowane strasznie szybko twardnieja, a
>skorka wrecz kluje w podniebienie!!
>
>:-) Monika

za dlugo je mikrofalujesz. A

Ja trzymam pod scierka i wychodza jak zywe. Oczywiscie mam za
soba okres bledow i wypczen i pare spalonych scierek (jakos mi
gotowanie pirotechnicznie wychodzi - a to ryz sie zapali, a to
bulki w scierce sie zatla...)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-23 12:44:31

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:oh6olt8mg4hvs2n02ce07i8eu6b16e6u2k@4ax.com...

> [...]
> soba okres bledow i wypczen i pare spalonych scierek (jakos mi
> gotowanie pirotechnicznie wychodzi - a to ryz sie zapali, a to

Krysiu, jestes niemozliwa, czy ja czytajac twoje posty musze ciagle parskac
smiechem?
Juz nie ryzykuje jedzenia 2 sniadania w czasie przegladania listy -
zakrztusze sie, pojdzie mi okruch chleba nie tam, gdzie jego miejsce i
nieszczescie gotowe ;-)))

serdecznie pozdrawiam
Basia

Ciasto M. Basset - dzieki!