Re: Dieta - po co???

From: Barbara Anna <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta - po co???
Date: Mon, 08 Sep 2003 12:06:15 +0200

Użytkownik Jan Werbiński napisał:

> 1. W jakim celu stosujesz dietę? (np utrata wagi, dla urody, zdrowia, dla
> smaku itp)

Utrata wagi, uroda i zdrowie.

> 2. Jaką dietę obecnie stosujesz?

MM

> 3. Czy obecna dieta jest uciążliwa? wcale nie, raczej nie, trochę, bardzo

Początkowo owszem (trochę trwało, zanim nauczyłam się intuicyjnie
stosować reguły MM i przestawiłam się z myślenia kaloriami na myślenie
indeksem glikemicznym); poza tym uważne czytanie etykietek w sklepie
i wyszukiwanie "odpowiednich" produktów sprawia, że zakupy trwają
trzy razy dłużej ;)

> 4. Czy cel z pkt 1 został osiągnięty? tak/nie

Jeszcze nie. Schudłam już -13 kg, chcę zgubić jeszcze 13 - do końca
roku. Inaczej mówiąc, zaczynałam od 91 kg, teraz ważę 78, cel to 65,
przy wzroście 170 cm.

> 5. Po jakim czasie?

Zaczęłam 7 czerwca 2003.

> 6. Na jakiej diecie udało Ci się osiągnąć ww cel?

Przez dwa miesiące 1000 kcal, potem prawie trzy tygodnie przerwy
("normalne" jedzenie, nie przybrałam na wadze), potem stopniowo
przechodzenie na MM. Jeśli efekty będą zadowalające, pewnie już na MM
zostanę.

> 7. Jakie diety nie działały u Ciebie?

Nie próbowałam żadnych innych.

> 8. Czy i jaka dieta kiedykolwiek pogorszyła Twój stan zdrowia?

Przy 1000 kcal było mi zauważalnie zimniej, niż przed dietą. Pojawiły
się też problemy z paznokciami i włosami, mimo regularnego zażywania
witamin i mikroelementów. Dlatego - i z obaw przed jojo - zdecydowałam
się przejść na MM.

> 9. Najważniejsza zasada, do której się stosujesz? Jednym, krótkim zdaniem.

Jeść smacznie, mądrze i zdrowo.

> 10. Jakie ulubione danie z Twojej diety polecasz?

Pełnoziarnisty makaron z warzywami (cukinia, papryka, fasolka
szparagowa, czosnek) z oliwą z oliwek i świeżą bazylią lub pesto.
Muesli z płatków zbożowych z nasionami słonecznika i pestkami dyni.
Łosoś zapiekany z warzywami (por, kalafior, brokuły) i żółtym serem.

Pozdrawiam

Barbara Anna
--
b...@o...pl