Dla pań - kuracja hormonalna zabija (link)

11. Data: 2003-02-11 16:19:44

Temat: Re: Dla pań - kuracja hormonalna zabija (link)
Od: "Ijon" <i...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> wrote in message
news:b22en8$1ib$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Sowa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Jeśli reszta newsa jest tak prawdziwa jak to zdanie, to dziękujemy (były
już
> znacznie większe, bo trwające kilkanaście lat i na kilkukrotnie większej
> próbce).

Co Pani powie ? A kto je finansowal jesli wolno spytac ?

12. Data: 2003-02-11 22:17:00

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
> Co Pani powie ? A kto je finansowal jesli wolno spytac ?

Wszystko jedno. Osobiście wolę, że jak o coś chodzi, to chodzi o pieniądze,
a nie o ideolo, z ludźmi pazernymi zawsze idzie się dogadać, z fanatykami
nigdy, a propaganda pewnych kręgów przeciwko bez mała wszystkim preparatom
hormonalnym nosi znamiona fanatyzmu.

JoP

13. Data: 2003-02-12 00:06:11

Temat: Odp: Dla pań - kuracja hormonalna zabija (link)
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers <j...@u...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]
> nigdy, a propaganda pewnych kręgów przeciwko bez mała wszystkim preparatom

No tak. Rozsądni ludzie nie ulegają histerii skierowanej przeciwko
lekarstwom, sprawdzonym przez koncerny medyczne. Rozsądni ludzie w okolicach
roku 1900 zażywali rewelacyjne lekarstwo przeciw kaszlowi zwane Heroin,
prowadzone na rynek przez firmę Bayer w 1898 roku - polecane wszystkim;
gospodyniom domowym, młodzieży etc. (zsyntetyzowana w tym samym czasie
aspiryna została uznana przez koncern za lek wysoce szkodliwy). Rozsądne
przyszłe mamy około 1960 roku zażywały talidomid, zalecany kobietom
ciężarnym jako lek zapewniający "spokojny sen". Nowoczesne elegantki po
odkryciu pierwiastków radioaktywnych a przed odkryciem, że są one szkodliwe,
myły sie mydełkiem radowym, które znakomicie wygładzało skórę.

Nie twierdzę, że efekty kuracji hormonalnej są podobne, jednak posądzanie
ludzi, którzy kwestionują ich nieszkodliwość, o histerię, jest chyba
przedwczesne. Nie od dziś wiadomo, ze koncerny farmaceutyczne zamawiają
badania, mające dowieść skuteczności i użyteczności stosowanych przez nich
lekarstw, i nie od dziś wiadomo też, ze te lekarstwa czasami okazują się
nieprawdopodobnie wprost szkodliwe. IMO należy raczej być otwartym na
ewentualne fakty świadczące o szkodliwości cudownej kuracji, a już w żadnym
razie nie ucinać dyskusji oskarżeniami o fanatyzm.

boniedydy

14. Data: 2003-02-12 06:57:09

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w wiadomości
[ciach rzeczy bez związku]
> Nie twierdzę, że efekty kuracji hormonalnej są podobne, jednak posądzanie
> ludzi, którzy kwestionują ich nieszkodliwość, o histerię, jest chyba
> przedwczesne.

Skutki wieloletniego przyjmowania środków hormonalnych są akurat doskonale
znane od lat dzięki szerokim programom badawczym prowadzonym na próbkach
statystycznych rzędu kilkudziesięciu tysięcy i akurat nikt nie twierdzi, że
można je łykać jak cukierki - po prostu ryzyka są znane, a problem polega na
tym, że często zarzuca im się rzeczy, w przypadku których statycznego
związku nie stwierdzono.

> [...]
> lekarstw, i nie od dziś wiadomo też, ze te lekarstwa czasami okazują się

Syćko prowda, ale po pierwsze, jest normalne ryzyko związane z postępem
technologicznym, po drugie, tu akurat istnieje już olbrzymi materiał
badawczy pozwalający dość dokładnie tę szkodliwość określić.

> IMO należy raczej być otwartym na
> ewentualne fakty świadczące o szkodliwości cudownej kuracji, a już w
żadnym
> razie nie ucinać dyskusji oskarżeniami o fanatyzm.

Uhm. A przede wszystkim wypowiadając się o szkodliwości np. antykoncepcji
hormonalnej należy zapoznać się z jakimikolwiek wynikami badań, bo osoby
wysuwające takie zarzuty przeważnie nawet nie wiedzą, co to jest Nurses
Health Study. A niestety, ideolo rulezuje - czemu nikt nie organizuje
kampanii przeciwko aspirynie, która też ma trochę zgonów na koncie?

JoP

JoP

15. Data: 2003-02-12 09:51:47

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

syjnych napisał:>
> [...]
na
> tym, że często zarzuca im się rzeczy, w przypadku których statycznego

Niestety jednak bywa, że kobiety cierpią z powodu niedokładności i bezkrytyc
znego entuzjazmu lekarzy w stosunku do kuracji hormonalnej. Przykład tego ma
m w najbliższej rodzinie - moja matka przez kilka lat była traktowana hormon
ami, pomimo że ma solidne przeciwskazania (zgon na raka macicy w najblizszej
rodzinie). Nie zmienia to oczywiscie faktu, ze kuracja hormonalna może być p
ożyteczna.

> [...]
> Health Study. A niestety, ideolo rulezuje - czemu nikt nie organizuje
> kampanii przeciwko aspirynie, która też ma trochę zgonów na koncie?

Tu pełna zgoda. Precz z kampanią przeciw antykoncepcji hormonalnej!

boniedydy

16. Data: 2003-02-12 10:04:58

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
antykoncepcji
Nurses

> Tu pełna zgoda. Precz z kampanią przeciw antykoncepcji hormonalnej!

A dlaczego to tak różnicujesz ?
Przecież to w gruncie rzeczy dokładnie te same hormony (estrogen i
progesteron).

Ja jestem zdania że zarówno antykoncepcja hormonalna jak i HTZ powinny
być stosowane ze wskazań i pod scisłą kontrolą lekarza.
I nie należy ani tego ani tego demonizować.

Pozdrowienia.

Basia

17. Data: 2003-02-12 10:23:58

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b2d602$2liv$...@n...ipartners.pl...
> bezkrytyc
> tego ma
> traktowana hormon
> najblizszej
> może być p

> antykoncepcji
> osoby
> Nurses
> organizuje
> koncie?

> A dlaczego to tak różnicujesz ?
> Przecież to w gruncie rzeczy dokładnie te same hormony (estrogen i
> progesteron).

Czysto subiektywnie ;) Moze dlatego, że jestem w wieku rozrodczym i nie
doświadczyłam jeszcze dobrodziejstw kuracji hormonalnej w okresie menopauzy,
a za to doświadzcyłam dobrodziejstw antykoncepcji hormonalnej ;))))

boniedydy

18. Data: 2003-02-13 10:47:06

Od: "Iwcia&Pstryk" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
menopauzy,
> a za to doświadzcyłam dobrodziejstw antykoncepcji hormonalnej ;))))

No to juz wiem dlaczego najbardziej w temacie antykoncepcji i wspomagania
hormonalnego w trakcie menopauzy pultają się meżczyzni... oni tych
dobrodziejstw nie doswiadczają więc mogą sobie poideologizować.
Moja matula przechodziła burzliwą menopauze kiedy jeszcze nie byly w Polsce
dostepne hormonalne kuracje zastepcze... i nie zycze nikomu takich atrakcji
łacznie z chlustającymi nagle krwotokami, skokami nadcisnienia (ktore juz
zostało) i mdleniem na srodku ulicy. Nie twierdzę bynajmniej że wszystkie
kobiety powinny brać hormony, ale też nie powinno się nikogo zastraszać, co
ten artykuł - moim zdaniem - miał na celu.

Pa
Iwcia

19. Data: 2003-02-13 11:41:39

Od: "Ijon" <i...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znane od lat dzięki szerokim programom badawczym prowadzonym na próbkach
> statystycznych rzędu kilkudziesięciu tysięcy i akurat nikt nie twierdzi,

Tu akurat ma Pani calkowita racje. Skutki przyjmowania takich lekow sa
doskonale znane.
Zwlaszcza kobietom w Indiach na ktorych koncerny farmaceutyczne
przeprowadzaly doswiadczenia ...
Ogladalem reportaz o tym i zapewniam, ze nie byly to zadne bajduzenia....
Chocby z tego powodu uzywanie takich lekarstw (chocby i nieszkodliwych) lecz
wyprodukowanym dzieki tysiacom skrzywodzonych ludzkich istnien jest IMHO
moralnie watpliwe...

> można je łykać jak cukierki - po prostu ryzyka są znane, a problem polega
na
> tym, że często zarzuca im się rzeczy, w przypadku których statycznego
> związku nie stwierdzono.

Hiehie - dobre. Lykac jak cukierki. Niech sie Pani naje tych "cukierkow" -
zobaczymy jaki bedzie efekt.
Ze swojej strony zycze Pani, zeby jednak wasy ni broda nie urosly ... :-)

> Syćko prowda, ale po pierwsze, jest normalne ryzyko związane z postępem
> technologicznym, po drugie, tu akurat istnieje już olbrzymi materiał
> badawczy pozwalający dość dokładnie tę szkodliwość określić.

Material w duzej czesci ukrywany. Jest szereg dowodow na to, ze koncerny
ukrywaly i nadal ukrywaja wiele z wynikow swych badan.

> [...]
> hormonalnej należy zapoznać się z jakimikolwiek wynikami badań, bo osoby
> wysuwające takie zarzuty przeważnie nawet nie wiedzą, co to jest Nurses

Prosze mnie nie rozsmieszac :
(Harvard Nurses' Health Study: Coffee Lowers Risk of Gallstone Disease in
Women)
Women who consistently drink four cups of caffienated coffee a day have
significantly lower risk of gallstone disease than those who do not drink
coffee, researchers report in the December issue of the American
Gastroenterological Association's journal Gastroenterology.

:-)

> A niestety, ideolo rulezuje - czemu nikt nie organizuje
> kampanii przeciwko aspirynie, która też ma trochę zgonów na koncie?

Tak sie sklada, ze w tym wypadku mam w d... "ideolo". Moja zona probowala
tego syfu (wszystkie trzy grupy) - cale szczescie, ze dala sobie z tym
siana.

20. Data: 2003-02-13 11:46:05

Od: "Ijon" <i...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwcia&Pstryk" <p...@t...pl> wrote in message
> [...]
co
> ten artykuł - moim zdaniem - miał na celu.

I tu sie w pelni zgadzam. Prawda lezy jak zwykle po srodku.
Nie wolno, jak doradzali tu niektorzy, "lykac hormonow jak cukierki". Ale i
nie wolno nie doceniac ich skutecznosci w pewnej grupie przypadkow.

Obawiam sie jednak, ze firmom farmaceutycznym nie zalezy na takiej
prawdzie - dla nich wazniejsza od ludzkiego zdrowia jest duza sprzedaz.
Proste i logiczne.

[OT] No to ja sie pozegnam...
tyle tych dlaczego, dylematów.....
Re: juz po rozmowie z tata...
juz po rozmowie z tata...
dlaczego ja nie odchodze..choc moze to zrobie