Re: "Dla państwa najtańsza jest rodzina bez dzieci."

From: "olo" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: "Dla państwa najtańsza jest rodzina bez dzieci."
Date: Wed, 1 Aug 2012 10:53:45 +0200
<jutrt2$kf5$2@usenet.news.interia.pl> <jutsdu$etq$1@news.icm.edu.pl>
<jutst7$mhh$1@usenet.news.interia.pl> <juttqs$hsd$1@news.icm.edu.pl>
<jutu86$omm$1@usenet.news.interia.pl> <juu08t$mn0$1@news.icm.edu.pl>
<juu1bu$u63$1@usenet.news.interia.pl> <juu3hr$tdl$1@news.icm.edu.pl>
<jv578m$hb3$1@usenet.news.interia.pl> <jv5no9$dej$1@news.icm.edu.pl>
<jv5ro4$ifa$1@usenet.news.interia.pl> <jv5spi$nk2$1@news.icm.edu.pl>
<jv5uuj$nr3$1@usenet.news.interia.pl> <jv81kq$4ba$1@news.icm.edu.pl>
<jv8496$9la$1@inews.gazeta.pl> <jv88h6$i4v$1@news.icm.edu.pl>
<jv8a78$m5h$1@usenet.news.interia.pl> <jv8b6g$nmj$1@news.icm.edu.pl>
<jv8cfm$pp3$2@usenet.news.interia.pl> <jv8flb$1hn$1@news.icm.edu.pl>
<jv8gd8$uf$1@usenet.news.interia.pl> <jv8iaq$739$1@news.icm.edu.pl>
<jv8ijh$4da$1@usenet.news.interia.pl> <jv8nk8$i0u$1@news.icm.edu.pl>
<jvadsj$7et$1@usenet.news.interia.pl> <jvalat$f3n$1@news.icm.edu.pl>
<jvamfq$l9m$1@usenet.news.interia.pl>

Użytkownik "Ed"

>Można widzieć i mając dowód (nie matematyczny) uwierzyć, żywiąc jakieś
>przekonanie i można też zrozumieć.

Czyli chodzi ci o to, że nasza wiara czasami jest poparta zrozumieniem
pewnych teorii, a czasami obywa się bez tego i zadawala się tylko naszą
intuicją lub autorytetem dla jakiegoś człowieka czy też ludzi?.

>Albo w wyniku zrozumienia dowieść prawdziwości swojego przekonania opartego
>tylko na wierze.

Dowieść (w sensie pewności matematycznej) nie możemy NICZEGO. Może tylko
mniej lub bardziej zrozumieć jakąś hipotezę czy teorię.

>Ale zgadzam się z Tobą, że zrozumienie jest pewnym darem, na który nie
>każdy zasłużył ;>

Obawiam się że to nie tylko sprawa zasług ale także chęci i predyspozycji :(
No ale cieszę się że zaczynasz rozumieć że wszystkie nasze poglądy są mniej
lub bardziej prawdopodobnymi aktami wiary.

pzdr
olo