Dla wegetarian

1. Data: 2006-09-15 19:19:33

Temat: Dla wegetarian
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukałem książek, które mi "wyszły" do znajomych z serii "Leki z bożej
apteki" i znalazłem niezłe zaopatrzenie w tytuly kulinarne dla wegan:
http://www.przystan.jezus.pl/web-pl/ksiazki/book-ind
.htm

2. Data: 2006-09-15 20:23:14

Temat: Re: Dla wegetarian
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znalazłem niezłe zaopatrzenie w tytuly kulinarne dla wegan:
> http://www.przystan.jezus.pl/web-pl/ksiazki/book-ind
.htm

Część z podanych tu lektur jest jak najbardziej dla mięsożerców.
Iwona

3. Data: 2006-09-15 21:36:58

Od: "czeremcha" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Szukałem książek, które mi "wyszły" do znajomych z serii "Leki z bożej
> apteki" i znalazłem niezłe zaopatrzenie w tytuly kulinarne dla wegan:

A ja sobie przywiozłam z urlopu "Pieczone specjały" - czyli z grubsza
wiadomo, o czym, i "Czekoladę" - czyli z grubsza wiadomo, z czym. Pomału
zaczynam wypróbowywanie przepisów. Przepis na pudding z bułki już zaliczony.
Zdał egzamin na piątkę.

I gratulacje wnuczkowe proszę ode mnie przyjąć!

Ania

4. Data: 2006-09-15 21:48:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
> zaliczony.
> Zdał egzamin na piątkę.
>
> I gratulacje wnuczkowe proszę ode mnie przyjąć!

Dzięki!

5. Data: 2006-09-17 09:28:54

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
zaliczony.
> Zdał egzamin na piątkę.
>
> I gratulacje wnuczkowe proszę ode mnie przyjąć!

http://www.gazeta.pl/usenet/
____________________
A można o ten przepis na pudding prosić? :( PLIIIIIZZZZ

6. Data: 2006-09-17 11:02:31

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miszka52 <m...@n...interia.pl> napisał(a):

> A można o ten przepis na pudding prosić? :( PLIIIIIZZZZ

Ooooczywiście :-)

Posmarować grubo masłem naczynie żaroodporne. Bułki pokrojone na kromki
posmarować po jednej stronie masłem i dżemem. Ułożyć jedną warstwę na dnie
naczynia, posypać startą skórką cytrynową, rodzynkami, smażoną skórką
pomarańczową. Na to wyłożyć utarte 1-2 jabłka, posypać cynamonem lub
przyprawą do pierników oraz brązowym cukrem. Ułożyć kolejną wartwę
bułek /smarowanych j.w./, posypać rodzynkami, smażoną skórką pomarańczową,
brązowym cukrem. Położyć ostatnią warstwę bułek /smarowanych j.w./.
Rozmieszać 3 jajka z 500 ml mleka, wylać na pudding w naczyniu, odstawić na
20 - 30 minut /nie miałam tyle czasu, po 10 minutach docisnęłam pudding
rękami, tak by bułki całkowicie się w nim zanurzyły. Z uwagi na to, że były
posmarowane dżemem, trochę to było dziwne doznanie, ale cóż.../. Posypać
wierzch puddigu brązowym cukrem. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 st.
przez ok. 50 min., aż wyrośnie i będzie złocistobrązowy. Można jeść na
gorąco albo po wystudzeniu.

I mój komentarz - w oryginale był dżem pomarańczowy. Z braku takowego pod
ręką użyłam brzoskwiniowego. Smarowałam trochę za grubo /dżem był bardzo
gęsty/ i wyszło słoooodkie. Moim zdaniem można też wkorzystać inne owoce -
choćby śliwki albo wypestkowane wiśnie. Aha, w oryginalnym przepisie jest to
pudding z chleba tostowego - ale akurat miałam bułki w nadmiarze i groziło
im zeschnięcie z tęsknoty za skonsumowaniem. Jedna była nawet grahamką. Tak
że jest to świetny sposób na apetyczne zużycie nadwyżek pszennego pieczywa.

A dzisiaj moja córka upiekła bułki czosnkowe /też z tej książki/:

12 ząbków czosnku
350 ml mleka
450 g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
1 paczka suszonych drożdży
1 łyżka stołowa ziół prowansalskich
2 łyżki oleju
1 rozkłócone jajko

Obrać czosnek, gotować przez 15 minut w mleku. Ostudzić, zmiksować.
Wymieszać mąkę, sól, drożdże, zioła, wyrobić z czosnkowym mlekiem, olejem i
jajkiem. Wyrobione ciasto odstawić do wyrośnięcia /aż podwoi objętość/.
Chwilę wyrabiać, uformować 8 bułeczek, naciąć nożem na krzyż, odstawić na 15
minut. Posmarować bułeczki mlekiem, można posypać gruboziarnistą solą. Piec
w temp. 220 st. przez ok. 20 minut.

Pyszne.

Ania

kalkulator do procentow