Grzyby mutanty ! Da sie jesc ?

1. Data: 2006-09-15 21:37:41

Temat: Grzyby mutanty ! Da sie jesc ?
Od: "Tomasz Wasilewski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze nigdy w zyciu nie zebralem tak wielkich okazow jak dzisiaj -
normalnie mutanty. Czy to w ogole nadaje sie do jedzenia?

Od niektorych slyszalem ze nie powinno sie zbierac starych grzybow - tych
zal mi by bylo wyzucac bo sa calkowicie zdrowe no i jakie ladne, a poza tym
jest ich 2 skrzynki (duzo zajmuja)

Sami zobaczcie - kilka z wierzchu skrzynki sfotografowalem - dla porownania
to male blyszczace u dolu to zlotowka (1PLN) s grzyby to borowiki i
kozlarze.

Dajcie znac bo sprawa pilna - suszyc czy wyrzucac?
http://www.itfactory.pl/grzyby/

Tommies

2. Data: 2006-09-15 21:46:45

Temat: Re: Grzyby mutanty ! Da sie jesc ?
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Wasilewski <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Jeszcze nigdy w zyciu nie zebralem tak wielkich okazow jak dzisiaj -
> normalnie mutanty. Czy to w ogole nadaje sie do jedzenia?
>
> Od niektorych slyszalem ze nie powinno sie zbierac starych grzybow

Wyrośnięty nie znaczy stary. Jak u ludzi.

>- tych
> zal mi by bylo wyzucac bo sa calkowicie zdrowe no i jakie ladne,

Sam sobie odpowiedziałeś. Jedz. Jak nie kapciate i mokre - susz.

No i nie wiem - gratulować, czy współczuć.

Ania

3. Data: 2006-09-15 23:11:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> No i nie wiem - gratulować, czy współczuć.
===
To normalka. Jeden twierdzi że śmierdzi, a drugi przeciwnie... (dokończyć)?

Możesz jedno i drugie. Seks wtedy będzie bardziej udany. Powodzenia bracia i
siostry w S/M.

waldek
===

4. Data: 2006-09-16 08:04:24

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Wasilewski" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dajcie znac bo sprawa pilna - suszyc czy wyrzucac?
> http://www.itfactory.pl/grzyby/

Ładnie to tak się chwalić pod pretekstem pytania?
Przecież wiadomo, że takie grzyby są najlepsze. Stary to tam jest może
jeden. Ja wtedy wyrzucam gąbkę i suszę to co pozostało.
Swoją drogą ja też miałam niezłe okazy, same borowiki i kozaki.
Pozdrawiam
Teli.

5. Data: 2006-09-16 11:25:42

Od: "Tomasz Wasilewski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ładnie to tak się chwalić pod pretekstem pytania?
> Przecież wiadomo, że takie grzyby są najlepsze.

Ja uczony bylem kompletnie odwrotnie - ze tylko mlode. Moj stryjek w ogole
takich wyrosnietych nie zbiera.

> Swoją drogą ja też miałam niezłe okazy, same borowiki i kozaki.

Ja tez z wyjazdu jestem zadowolony, zawsze to satysfakcja dla grzybiarza
znalezc takie mutanty.

Cala noc sie z nimi rozprawialem, a teraz zupa z kurek, sos z prawdziwkow i
wieeelkie suszenie ...

6. Data: 2006-09-16 11:28:17

Od: "Tomasz Wasilewski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i nie wiem - gratulować, czy współczuć.

Bardzo ladnie sie je czysci bo same w sobie juz niewiele poprawek wymagaja.
Skoro mowicie ze sa OK to jada do suszenia - az zal kroic ...

7. Data: 2006-09-17 07:41:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Wasilewski wrote:

> Bardzo ladnie sie je czysci bo same w sobie juz niewiele poprawek wymagaja.
> Skoro mowicie ze sa OK to jada do suszenia - az zal kroic ...

Kapeluszy nie krój. Susz w całości. Smażone w panierce są rewelacyjne. U
nas to ulubione danie wigilijne.

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2006-09-17 23:54:15

Od: "Barbara" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Ja uczony bylem kompletnie odwrotnie - ze tylko mlode. Moj stryjek w ogole
| takich wyrosnietych nie zbiera.

mlode, drobne - to po prostu na marynate sie nadaja..

| Ja tez z wyjazdu jestem zadowolony, zawsze to satysfakcja dla grzybiarza
| znalezc takie mutanty.

Te Twoj egrzyby wcale nie sa taki eolbrzymie .. przyslala mi wieczorem moj
akuzynka zdjecia swoich grzybow,, niektore jeszcze siedza w runie lesnym, a
niektore juz zerwane.. to sa dopiero okazy..

No coz, ja moge tylko pozazdroscic..
Lubie zbierac i lubie "porzadek" z grzybami zrobic.. niestety.. nie mam okazji
do lasu .. :(

| Cala noc sie z nimi rozprawialem, a teraz zupa z kurek, sos z prawdziwkow i
| wieeelkie suszenie ...

eeeeeee.. tam.. kurki powinny byc duszone z maslem i koperkiem w sosie
smietanowym..
a dojrzale borowiki - duszone..
czemu nazywacie to sosem z przwdziwkow?

Prawdziwki mozna tez zawekowac.
Umyc, szybko, zeby nie byly nasaczone woda, pokroic jak na duszenie, lekko
poddusic na sporej ilosci masla z niewielka domieszka wody, posolic, wlozyc
gorace do sloika, zakrecic, odwrocic sloik do gory dnem.. Jak ktos chce byc
bardzo pewne, to moze pasteryzowac, ale moim zdaniem [wypraktykowanym] szkoda
czasu.
Przechowywac w chlodnym miejscu.
Przygotowanie do jedzenia:
Poddusic na masle spora cebule pokrojona w kostke, dodac grzyby z otwartego
sloika, doprawic sola i pieprzem, a takze smietana - jak niskoprocentowa, to
wtedy z maka.

Mniaaaaaaaaaaam... az mi slinka poleciala ..
smacznego
Barbara

Dla wegetarian
kalkulator do procentow