Dla zwolenikow soków owocowych

1. Data: 2007-08-23 13:05:20

Temat: Dla zwolenikow soków owocowych
Od: "OlekK" <o...@o...au> szukaj wiadomości tego autora

Pozwole sobie podac link do przetlumaczonego przeze mnie wywiadu, jaki
przeprowadzil w Australijskim radio dr Swan z amerykanskim profesorem
endykronologii dzieciecej Uniwesytetu Kalifornijskiego w San Francisco dr
Robertem Lustigiem.
Nie jest to w zadnej mierze promocja jakiejkolwiek diety.
Wielu z nas uwaza, lub tez uwazalo sok z owoców za cos bardzo zdrowego.
Profesor Lustig jest innego zdania i ma na to naukowe dowody.
Pare tygodni temu podalem tu link to oryginalu. Mam wrazenie, ze nie wszyscy
na tej grupie znaja angielski na tyle aby przeczytac tak dlugi artykul.
Bardzo ciekawilo by mnie zdanie fachowców na temat tego wywiadu. Tlumaczenie
zamiescilem w specjalnie do tego utworzonym blogu. Nalezy kliknac na link w
tym blogu aby ukazal sie caly wywiad.
A oto link:

http://olekk.blox.pl/2007/08/Wspolczesne-badania-na-
temat-wplywu-fruktozy-i.html

lub tez bezposrednio wyswietlic wywiad:

http://olekk.blox.pl/resource/Wspolczesne_badania_na
_temat_wplywu_fruktozy_na_zdrowie.doc

original jest:

http://www.abc.net.au/rn/healthreport/stories/2007/1
969924.htm

2. Data: 2007-08-23 13:18:09

Temat: Re: Dla zwolenikow soków owocowych
Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Warto zwrocic uwage na

"Robert Lustig: Powiedziałbym, indeks glikemiczny plus błonnik. To właśnie
błonnik czyni powoduje to, że produkty mają mały ładunek glikemiczny. Tak
naprawdę powinniśmu spożywac nasze węglowodany wraz z błonnikiem. To powinno
byc zasadą. Przetworzona pszenica jest biała, gdy pójdziemy na pole to
zabaczymy, ze pszenica jest brązowa ale po dotarciu do sklepu jest biała. Jak
to się stało? Otóż błonnik został oddzielony i już go tam nie ma. Błonnik
jest tą dobrą częścią, błonnik jest tym co powinniśmy jeść. "

3. Data: 2007-08-23 14:24:14

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

23 Aug 2007 15:18:09 +0200, na pl.sci.medycyna, Iwon(K)a napisał(a):

> [...]
> to się stało? Otóż błonnik został oddzielony i już go tam nie ma. Błonnik
> jest tą dobrą częścią, błonnik jest tym co powinniśmy jeść. "

Przenica po dotarciu do sklepu nie jest biała z powodu oddzielenia
błonnika. Po przetworzeniu utlenia się, co powoduje jej ciemnienie, a
dopiero dodanie środków wybielających odpowiada za jej finalny kolor, który
nie ma już wiele wspólnego z rzeczywistością.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2007-08-23 15:33:33

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamiescilem w specjalnie do tego utworzonym blogu. Nalezy kliknac na link w

bardzo ciekawe (mz mogles wkleic bezposrednio jako tresc posta -
wygodniej troche - choc ciekawie tez czyta sie takie duze litery jak
tam)

John Shade

5. Data: 2007-08-23 15:41:50

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OlekK" <o...@o...au> napisał w wiadomości
> [...]
> Pare tygodni temu podalem tu link to oryginalu. Mam wrazenie, ze nie
> wszyscy na tej grupie znaja angielski na tyle aby przeczytac tak dlugi

Bardzo ciekawy wywiad... :)

Brakowało mi w nim tylko jednego pytania:
- Dlaczego prof. Robert Lustig uważa, że duża ilość błonnika w diecie
ma pozytywny wpływ na organizm?
Przecież organizm go nie trawi? A w rzeczywistości utrudnia wchłanianie i
powoduje, że zjadana objętość jest w sumie małowartościowa (nie wspomnę o
dalszych efektach takiej "polityki" dietetycznej)...

Szkoda, że o błonniku naukowcy nie zmienili jeszcze zdania, ale z pewnością
i do tego dojdzie :)

Krystyna
--
Nieracjonalna dieta, to wręcz sposób na morderstwo doskonałe.

6. Data: 2007-08-23 23:37:58

Od: "OlekK" <o...@o...au> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> wrote in message

> [...]
> dalszych efektach takiej "polityki" dietetycznej)...
>
> Szkoda, że o błonniku naukowcy nie zmienili jeszcze zdania, ale z

Błonnik w tym wywiadzie mało mnie interesuje. Ja to widzę jako wypełniacz,
który według teorii prof Lustiga zapobiega zniszczeniu wątroby przez
miłośników diet owocowych. Co by się z nimi działo, gdyby owoc lub marchewka
składały sie z samej fruktozy? To własnie błonnik obniża to co profesor
nazywa ładunkiem glikemicznym.
Mnie interesuje istota tego wywiadu: a jest nią sprawa uszkadzania wątroby
przez fruktozę, jak również to, że fruktoza jawi się jako główna przyczyna
epidemii otyłości w Stanach.
Czy któryś z lekarzy na tej grupie miał przypadek pacjenta ze stłuszczoną
wątrobą i czy pomyślał, że przyczyną tego mogła być fruktoza? A może oni po
prostu to wiedzą i jest to dla nich sprawa oczywista?
Czy któryś z lekarzy odradził swemu otyłemu pacjentowi picia soków
owocowych, aby zredukować wagę? Czy wreszcie zlecił w przypadku otyłości
pomiar poziomu insuliny?
A może to wszystko nie ma sensu?

7. Data: 2007-08-24 06:13:05

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dalszych efektach takiej "polityki" dietetycznej)...
>
> Szkoda, że o błonniku naukowcy nie zmienili jeszcze zdania, ale z

W. Kierst zawsze obszernie prezentuje wyniki badań naukowych. Naukowcy byli
zdania że człowiekowi potrzebne są pektyny a nie błonnik.
Teraz trzeba mieć wyjątkowego nosa aby odróżnić obiektywną informację od
reklamy.
S*

8. Data: 2007-08-24 08:40:45

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po prostu to wiedzą i jest to dla nich sprawa oczywista?
> Czy któryś z lekarzy odradził swemu otyłemu pacjentowi picia soków

Odpowiedź znajdziesz w Posce niemal na każdym stoliku przy łóżku chorego,
zastawionym produktami z fruktozą... Widocznie lekarze tego nie kojarzą,
skoro nie zabraniają jedzenia i picia takich produktów (kupowanych zresztą
w szpitalnych kioskach...) - NIKT tego nie kojarzy... albo udaje, że nie
kojarzy... Biznes jest biznes...

> Czy wreszcie zlecił w przypadku otyłości pomiar poziomu insuliny?

Gdy kiedyś ja z zawrotami głowy leżałam na neurologii w celu ustalenia
diagnozy, to nawet nie zrobiono mi tak podstawowego badania jak profil
cholesterolu.

> A może to wszystko nie ma sensu?

Tego nie wiem. Ale PROFILAKTYKA, np. zwykły zakaz spożywania produktów
fruktozowych powinien do szpitali wejść od zaraz!

Ale cóż... taki zakaz przełożyłby się na utratę pewnych (nieobliczalnych
wręcz) dochodów... więc nadal jest jak jest... :[

Krystyna
--
Nieracjonalna dieta, to wręcz sposób na morderstwo doskonałe.

9. Data: 2007-08-24 10:51:44

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to się stało? Otóż błonnik został oddzielony i już go tam nie ma. Błonnik
> jest tą dobrą częścią, błonnik jest tym co powinniśmy jeść. "

Nie tylko z tego powodu. Mąkę wybiela się chemicznymi wybielaczami,
żeby miała ładniejszy wygląd.

10. Data: 2007-08-24 11:46:49

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
>
> Nie tylko z tego powodu. Mąkę wybiela się chemicznymi wybielaczami,
> żeby miała ładniejszy wygląd.

A potem niektóre chlebki farbuje się karmelem (tj. przypalonym cukrem),
żeby wyglądał "zdrowiej"... ;)

Krystyna
--
Jadło określa świadomość. H.G. Wells