Re: Dla zwolenikow soków owocowych

From: "OlekK" <o...@o...au>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dla zwolenikow soków owocowych
Date: Fri, 24 Aug 2007 09:37:58 +1000

"Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> wrote in message
news:fak9ru$9fa$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "OlekK" <o...@o...au> napisał w wiadomości

temat-wplywu-fruktozy-i.html
_temat_wplywu_fruktozy_na_zdrowie.doc

969924.htm

> Bardzo ciekawy wywiad... :)
>
> Brakowało mi w nim tylko jednego pytania:
> - Dlaczego prof. Robert Lustig uważa, że duża ilość błonnika w diecie
> ma pozytywny wpływ na organizm?
> Przecież organizm go nie trawi? A w rzeczywistości utrudnia wchłanianie i
> powoduje, że zjadana objętość jest w sumie małowartościowa (nie wspomnę o
> dalszych efektach takiej "polityki" dietetycznej)...
>
> Szkoda, że o błonniku naukowcy nie zmienili jeszcze zdania, ale z
> pewnością
> i do tego dojdzie :)

Błonnik w tym wywiadzie mało mnie interesuje. Ja to widzę jako wypełniacz,
który według teorii prof Lustiga zapobiega zniszczeniu wątroby przez
miłośników diet owocowych. Co by się z nimi działo, gdyby owoc lub marchewka
składały sie z samej fruktozy? To własnie błonnik obniża to co profesor
nazywa ładunkiem glikemicznym.
Mnie interesuje istota tego wywiadu: a jest nią sprawa uszkadzania wątroby
przez fruktozę, jak również to, że fruktoza jawi się jako główna przyczyna
epidemii otyłości w Stanach.
Czy któryś z lekarzy na tej grupie miał przypadek pacjenta ze stłuszczoną
wątrobą i czy pomyślał, że przyczyną tego mogła być fruktoza? A może oni po
prostu to wiedzą i jest to dla nich sprawa oczywista?
Czy któryś z lekarzy odradził swemu otyłemu pacjentowi picia soków
owocowych, aby zredukować wagę? Czy wreszcie zlecił w przypadku otyłości
pomiar poziomu insuliny?
A może to wszystko nie ma sensu?