Dlaczego gruszki w winie ciemnieją? Pomocy!

1. Data: 2005-09-30 11:27:31

Temat: Dlaczego gruszki w winie ciemnieją? Pomocy!
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zrobiłam gruszki w winie do słoików. Są bardzo smaczne, ale otworzyłam dzisiaj (ok.
dwóch tygodni po zrobieniu) i wyglądają okropnie! Smaczne są, z wierzchu tylko
trochę są ciemniejsze, ale po przekrojeniu są fioletowo-wiśniowe! Odechciewa się
jedzenia! Otworzyłam kolejny słoiczek i tak samo wyglądają! Co zrobić, bo kilka dni
temu zrobiłam kolejną partię i jeszcze wyglądają normalnie, ale pewnie będzie to
samo? Dlaczego tak się dzieje i czy coś można jeszcze zrobić? Oto przepis, wg
którego robiłam, może ktoś coś wymyśli?

2 kg dojrzałych gruszek
500 ml białego wina (ja dałam półsłodki Tokaj, może tu jest błąd?)
40 dkg cukru
4-5 zwitków cynamonu
sok z 1 cytryny
1 łyżeczka goździków
2-3 łyżki soku z cytryny do wody

Gruszki umyć, cienko obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne.
Przygotowane ćwiartki owoców wrzucać do zimnej wody zaprawionej sokiem z cytryny,
żeby nie ciemniały. Białe wino wymieszać z 1 litrem wody. Dodać cukier, sok z 1
cytryny i przyprawy. Mieszać, aż cukier się rozpuści. Podgrzewać powoli. Gdy płyn
zacznie wrzeć włożyć osączone gruszki i ponownie zagotować. Owoce wyjmować łyżką
cedzakową i przekładać do wyparzonych słoików. Marynatę ponownie zagotować i zalać
gruszki. Pozakręcać szczelnie słoiczki, ustawić do góry dnem i zostawić na 15 minut.
Naprawdę wyszły świetne w smaku!
Dziękuję i pozdrawiam!
Agnieszka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

2. Data: 2005-09-30 11:38:22

Temat: Re: Dlaczego gruszki w winie ciemnieją? Pomocy!
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia D." <N...@p...fm> napisał w wiadomości
[...]

a czy goździki i cynamon włożyłaś do słoików?
Ja robiłam marynowaną cukinię i do kilku słoików włożyłam goździki - te
słoiki są teraz paskudne, cukinie w kolorze szaroburym;-( W słoikach bez
goździków kolor cukinii jest bardzo ładny - słonecznie żółty.

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2005-09-30 12:01:29

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> a czy goździki i cynamon włożyłaś do słoików?

Włożyłam :-(( I cynamon i goździki :-(( To chyba już się nic nie da zrobić. To dla
gości zrobię nastęne i wszystko odcedzę, zobaczymy co będzie.
Dziękuję za radę! :-)
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
____________________________

4. Data: 2005-10-15 16:09:49

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. wrote:

> Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Włożyłam :-(( I cynamon i goździki :-(( To chyba już się nic nie da zrobić.

Moglabys posiekac na drobno, wysmazyc troche, zmieszac pol na pol z
zurawinami, i podawac do miesa jako chutney.
MB

5. Data: 2005-10-17 18:40:18

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości
> Moglabys posiekac na drobno, wysmazyc troche, zmieszac pol na pol z
> zurawinami, i podawac do miesa jako chutney.
> MB

Witam!
Dziękuję za pomysł, ale nie wiem czy kupię jeszcze gdzieś żurawiny. :-( Z czym
jeszcze taki chutney można zrobić? I czy trzeba go pasteryzować?
Pozdrawiam!
Agnieszka i dwa kanarki :-)

--
____________________________

6. Data: 2005-10-17 20:15:27

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. wrote:

> [...]
> Dziękuję za pomysł, ale nie wiem czy kupię jeszcze gdzieś żurawiny. :-( Z czym
jeszcze taki chutney można zrobić? I czy trzeba go pasteryzować?

Zurawiny moga byc z puszki. Jesli wlozysz gorace do sloikow, to powinny
sie odpowiednio zamknac.
MB

czy ktoś był???
zapomnialam sparzyć jajka :(