pa! pa!

1. Data: 2003-08-01 09:46:36

Temat: pa! pa!
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Wole przejrzec sobie "Kuchnie" i podreptac na kolejny kurs do Kurta
Schellera. Pyszne golabki z faszem warzywnym do tego mus z dyni, podobny w
smaku do beszamela, a propos golabkow, wazylam sobie u Niego, i mnostwo
innych potraw, i milo i na temat. :-))))) Poczytac felietony Stommy o
kuchni. :-)) Pisanie i czytanie tutejszych postow, to strata czasu dla mnie.
Dlatego kobiety maja taka kiepska opinie, jesli chodzi o kuchnie, ze zbyt
czesto myla ja z maglem. Znam kobiety ktore gotuja rewelacyjnie, znam
szefowe kuchni ale z nimi nie rozmawia sie o ginekologu, tylko jakos tak
konkretniej. I one tylko potwierdzaja regule. Grupa pewnie sie nie zmieni.
Przynajmniej, moze uswiadomia sobie panie maglarko-kucharki, ze ktos to
czyta i ze ich popisy nie ida w eter, tylko w Siec. Tylko,ze nie ma sie czym
popisywac? Szkopul? Dla bezrefleksyjnych pewnie szkopul. hre hre hre . Jak
ktos lubi taki klimaty otraz ratlerki, to powodzenia!:-))))))
W mojej, domowej kuchni, jest przynajmniej smacznie. :-))))))
Poziomka
P.S. Dzdzownica - panie kucharki zabolalo. A trudno do nich trafic, wiec
gratuluje. :-))))))

1. Data: 2003-08-01 10:02:12

Temat: Re: pa! pa!
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
> innych potraw, i milo i na temat. :-))))) Poczytac felietony Stommy o
> kuchni. :-)) Pisanie i czytanie tutejszych postow, to strata czasu dla

Zegnaj Poziomko :) A jak spotkasz na dzialkach Zuzke, to ja pozdrow.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-01 10:04:44

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Wole przejrzec sobie "Kuchnie" i podreptac na kolejny kurs do Kurta
> Schellera.

Jedno i drugie to boje sie, strata czasu i pieniedzy.

> [...]
> smaku do beszamela, a propos golabkow, wazylam sobie u Niego, i mnostwo
> innych potraw, i milo i na temat. :-))))) Poczytac felietony Stommy o

O boze, tylko nie te brednie. Zreszta juz ich w kuchni nie ma.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-01 10:05:50

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zegnaj Poziomko :) A jak spotkasz na dzialkach Zuzke, to ja pozdrow.
> Pozdrawiam,
> Ania
Pozdrowie, Aniu! :-)))) Na pewno pozdrowie. :-))))
Milych odkryc w kuchni, nowych smakow i cudow!
Poziomka
P.S.Wlasnie kupilam sobie "Kuchnie Neli", wiec ide sobie poczytac.
:-)))))))))

1. Data: 2003-08-01 23:04:01

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> Jedno i drugie to boje sie, strata czasu i pieniedzy.
Lubie przegladac "Kuchnie", relaksuje mnie to. Znalazlam tam sporo ciekawych
artykulow. Na przyklad jakis czas temu bardzo ciekawy wg mnie o parmezanie i
ricotto. Parmezan - ze lekkostrawny, ze duzo bialka, ze Wloszki tam gdzie my
dajemy kostki rosolowe to one kilka lyzek parmezanu wrzucaja, i ze jest
dodawany do pokarmow dla niemowlat, no a przede wszystkim o wytwarzaniu
:-)))), i to ze produkowany jest takze w Polsce, eksportuje sie go stad do
Japonii.Z przepisami juz gorzej. Kilka znalazlam fajnych, ale tez bylo sporo
wpadek, mimo, ze robilam wszystko wg zalecen.
Co do Kurta. Przemila atmosfera. Wspolne gotowanie. Ciekawe polaczenia
skladnikow. Dla mnie tylko jesli chodzi o smak, to zbyt mdle co poniektore
propozycje, a nie wszytsko da sie pozmieniac przyprawianiem. Nie w tym
rzecz. Poznalam troche osob, ktore potrafia gotowac, ktore lubia o tym
rozmawiac. Ciekawe dyskusje nad wspolnie przyrzadzonymi potrawami przy
dobrym winie. Zamiast do knajpki, szlam sobie do Kurta pogotowac w grupie
ludzie, a potem co nieco zanosilam mezowi w pudelkach, do sprobowania :-))))

> O boze, tylko nie te brednie. Zreszta juz ich w kuchni nie ma.

Nie ma. Teraz wyszla Jego ksiazka. Bardziej gustowalam w felietonach
Kuncewicza, chyba w jakims babskim pismie. Czytalam troche we Wprost
Maklowicza i Bikonta, ale ich przepisy nie z bardzo mi sie podobaly i juz
nie chce mi sie czytac tych felietonow. Stomme lubie, jesli chodzi o te
kuchenne sprawy. Tak tez lubie Go sobie poczytac, ale czesto sie z Nim nie
zgadzam
A Ty, jakie lektury moglbys polecic?
Poziomka

1. Data: 2003-08-02 18:00:24

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> O boze, tylko nie te brednie. Zreszta juz ich w kuchni nie ma.
Otoz sa. W sierpniowe "Kuchni" felieton o tymianku, wlasnie Jego
autorstwa.:-))
Poziomka

1. Data: 2003-08-02 20:02:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisa" w wiadomości
> Otoz sa. W sierpniowe "Kuchni" felieton o tymianku, wlasnie Jego
> autorstwa.:-))

I z kolejna bzdura.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-02 22:56:56

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> I z kolejna bzdura.

> Wladyslaw
No, troche senne. Najgorzej, ze nie znalazlam zadnego wlasciwie przepisu dla
siebie. Zbyt wymyslne. Jedynie, moze, ewentualnie awokado z gorczyca. :-)))
Poziomka

1. Data: 2003-08-03 07:18:05

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> No, troche senne. Najgorzej, ze nie znalazlam zadnego wlasciwie przepisu dla
> siebie. Zbyt wymyslne. Jedynie, moze, ewentualnie awokado z gorczyca. :-)))

"Kuchnia" zrobila is w ogole senna. Chyb a probuja z tego zrobic
luksisiwy magazyn do ogladania, dla wszystkich i nikogo a nie do
czytania.

Ale ja mam na mysli konkretnie feleton Stommy i slowa: "Hellenowie
zaczeli stosowac tymianek Jako przyprawe do mies. Przypominam, ze w
starozytnosci nie bylo lodowek, tak wiec mieso po paru dniach
przechowywania wydzielalo niezbyt mily zapaszek. To decydowalo o hojnym
ziolowaniu mies [...]"

I to pisze profesor etnograf zgrywajcy sie na znawce dziejow kuchni.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-03 07:56:01

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> starozytnosci nie bylo lodowek, tak wiec mieso po paru dniach
> przechowywania wydzielalo niezbyt mily zapaszek. To decydowalo o

A o co chodzi? Oprócz pierwszego zdania o Hellenach, czego nie wiem,
więc się nie będę wypowiadał, to reszta jest IMO jak najbardziej
prawdziwa. Im cieplejszy klimat, tym kuchnia bardziej "przyprawowa"

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/