Do Nixe

151. Data: 2006-09-28 00:35:32

Temat: Re: Do Nixe
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksiezniczka Telimena" <b...@m...pl> wrote in message
news:efeiqv$ln1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> raczej "pisz co nie wisz"

:DDDD

iwon(K)a

152. Data: 2006-09-28 07:30:56

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:efe681$qo4$1@news.onet.pl>
Natek <n...@o...pl> pisze:

> Na przykład wczorajszy ojciec był na tyle odpicowany,
> że przypuszczam, iż stać by go było na opiekunkę.

Jeśli byłoby go stać, to po prostu by ją wynajął i ułatwił sobie życie.
Dla mnie to logiczne. Nie rozumiem, jak można sądzić, że stresująca sytuacja
ojca z córką na basenie jest dla niego wygodniejsza, niż święty spokój, gdy
córkę wyśle się z opiekunką.

> Świetny pomysł - możesz zarobić w ten sposób na opiekunkę
> dla synka. (I kto tu wpuszcza "skrajności w dyskusji?)

To nie skrajoności, tylko sarkazm. Jeśli zwykłą ludzką pomoc traktujesz w
kategoriach pracy, która Ci się nie opłaca, to ... po prostu odpadam :-/

> Po drugie w tym, że nie ma powodu, bym rozwiązywała
> jego problem.

Nie rozwiązywała problem, tylko pomogła.
Ale co do Twojej osoby, zdążyłam się już zorientować, że nie zaliczasz się
do kategorii ludzi życzliwych i bezinteresownych.

> Można pomóc, gdy ma się ochotę.

Albo gdy widzi się, że ktoś sam ewidentnie ma problem, z którym nie daje
sobie rady i tej pomocy wyraźnie oczekuje lub o nią prosi.

> Ma się prawo nie mieć ochoty pomagać ujadającemu brytanowi.

Założę się, że nie ujadałby, gdybyś zaproponowała mu pomoc.

> Zależy z czyjego punktu widzenia.
> Z mojego: "mam taką możliwość".

O co więc chodzi? O wygodę? "Mogę, ale mi się nie chce specjalnie
przyjeżdżać"?

--
Nixe

153. Data: 2006-09-28 08:18:07

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"księżniczka Telimena" napisała
> są też tacy, którzy na tej pierwszej klasie poprzestają i potem nie ma się
> co dziwić, że nic nie kumają (kumają - znaczy rozumieją).

Ja wiem, że gotowa jesteś dla mojej edukacji przepisać cały słownik języka
polskiego. Ale wystarczy wytłumaczenie wyrażenia "wyplynela z wazelina".
Poczuję się usatysfakcjonowana;)

Małgosia

154. Data: 2006-09-29 10:41:42

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> sytuacja ojca z córką na basenie jest dla niego wygodniejsza, niż święty
> spokój, gdy córkę wyśle się z opiekunką.

Osoby naprawdę ubogie raczej nie zapisują dzieci przedszkolnych
na basen.

> To nie skrajoności, tylko sarkazm. Jeśli zwykłą ludzką pomoc traktujesz w
> kategoriach pracy, która Ci się nie opłaca, to ... po prostu odpadam :-/

Sarkazm za pomocą (durnej w dodatku) skrajności, więc...
No ale Ty najwyraźniej sądzisz, że jak nazwiesz coś inaczej,
to to coś staje się czymś innym - vide: "psychiczne tortury dla
dziecka" (cytat z pamięci) w odniesieniu do dłuższej podróży
do dalej położonego basenu :)

Pomoc to jest pomoc - sporadycznie można każdemu.
Regularne zajmowanie się czyimś dzieckiem to już nie pomoc,
tylko stałe zajęcie (które można na siebie przyjąć w pewnych
- MZ bardzo nielicznych - okolicznościach, ale nie mozna od nikogo
czegoś takiego oczekiwać). Ty zdaje się nie pracujesz zawodowo -
zajmujesz się może dziećmi innych osób na stałe i za darmo?
A pracowałaś kiedykolwiek, mając dziecko? Przypuszczam, że nie,
skoro tak łatwo przychodzi Ci szafowanie cudzym czasem.

> Nie rozwiązywała problem, tylko pomogła.
> Ale co do Twojej osoby, zdążyłam się już zorientować, że nie zaliczasz się
> do kategorii ludzi życzliwych i bezinteresownych.

Świetnie. Żyj w takim przekonaniu, ślepotko.

> Albo gdy widzi się, że ktoś sam ewidentnie ma problem, z którym nie daje
> sobie rady i tej pomocy wyraźnie oczekuje lub o nią prosi.

Pewnie ustępujesz miejsca starszym.
Czy również ustępujesz śmierdzącym zapijaczonym starszym
obwiesiom, którzy ledwo stoją? - zakładając, że nie wiszą akurat
nad Tobą tak, że chce się uciec?
Nie?
No więc też masz jakiś filtr, który ocenia, komu pomóc.
Możemy przyjąć, że mój jest bardziej czuły na bodźce
i lepiej dokonuje selekcji.

> Założę się, że nie ujadałby, gdybyś zaproponowała mu pomoc.

Przegrałabyś - założę się, że najbardziej zirytował go "zakaz".
Nie oddałby mi swojej księżniczki.

> O co więc chodzi? O wygodę? "Mogę, ale mi się nie chce specjalnie
> przyjeżdżać"?

"Chodzi" o to, co napisałam - mogłabyś czytać, na co odpisujesz.

Natek

155. Data: 2006-09-29 11:06:27

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

Nixe:

> Osoby naprawdę ubogie raczej nie zapisują dzieci przedszkolnych
> na basen.

To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
BTW - powyższy sposób wnioskowania jest chybiony.
To, że kogoś stać na basen dla dziecka, nijak nie oznacza, że stać
go_dodatkowo_na opiekunkę.

> Sarkazm za pomocą (durnej w dodatku) skrajności, więc...

Durny czy nie durny, ale trafnie ujawnia Twój sposób rozumowania.

> to to coś staje się czymś innym - vide: "psychiczne tortury dla
> dziecka" (cytat z pamięci)

Proponuję jednak poćwiczyć pamięć albo sprawdzać cytaty.

> Pomoc to jest pomoc - sporadycznie można każdemu.
> Regularne zajmowanie się czyimś dzieckiem to już nie pomoc,
> tylko stałe zajęcie

A stałe i regularne zajęcie nie może być już pomocą?
Jeśli stale i regularnie odbieram czyjeś dziecko ze szkoły, to już nie
pomagam w ten sposób jego matce? Czy jeśli rodzice opłacają stale i
regularnie studia syna, to znaczy, że mu nie pomagają?
Chyba znamy jakieś inne definicje "pomocy".

> Ty zdaje się nie pracujesz zawodowo -
> zajmujesz się może dziećmi innych osób na stałe i za darmo?

Pracuję zawodowo. Źle Ci się zdaje.
Co do reszty - owszem, wielokrotnie zdarzało mi się regularnie i za darmo
pomagać innym ludziom.

> A pracowałaś kiedykolwiek, mając dziecko? Przypuszczam, że nie,
> skoro tak łatwo przychodzi Ci szafowanie cudzym czasem.

Źle przypuszczasz (nie pierwszy raz zresztą)
Mam dwoje dzieci i pracuję zawodowo.

> Świetnie. Żyj w takim przekonaniu, ślepotko.

Ależ proszę. Jak na razie ze wszystkich Twoich postów bije wyrachowanie i
brak życzliwości. A ponieważ nie znam Cię osobiście, to nie pozostaje mi nic
innego, jak odbierać Twoją osobę opierając się tylko na Twoich,
przedstawionych tutaj poglądach.

> [...]
> Czy również ustępujesz śmierdzącym zapijaczonym starszym
> obwiesiom, którzy ledwo stoją? - zakładając, że nie wiszą akurat

A wyjaśnisz analogię do tego, co ja napisałam, bo ja jej nijak dostrzec nie
potrafię.

> No więc też masz jakiś filtr, który ocenia, komu pomóc.
> Możemy przyjąć, że mój jest bardziej czuły na bodźce
> i lepiej dokonuje selekcji.

Oczywiście.
Dlatego wg mojego filtra wydajesz mi się osobą nieżyczliwą, nieuprzejmą i
nieuczynną.
Proste.

> "Chodzi" o to, co napisałam - mogłabyś czytać, na co odpisujesz.

Ja czytam, ale Ty chyba nie.
Jeśli "masz taką możliwość" to skąd bierze się Twoja gorycz, że "musisz"
przyjeżdżać razem z córką? Stąd, że Ci się nie chce (wygoda) czy stąd, ze
nie masz takiej możliwości. Ponieważ napisałaś już, że taką możliwość masz,
to pozostaje jedynie wygoda. Tak czy nie?

N.

156. Data: 2006-09-29 12:02:54

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> "Natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

Już mi się nie chce. Ciągniesz w nieskończoność swoje bezsensy.

Jak dla mnie jesteś niekumatą, wygodnicką babą, jakich nie znoszę.
Sama jestem matką i jakoś udało mi się nie ciągać dziecka
do restauracji, klubów czy na swoje treningi - gdzie mogłoby psuć
innym przyjemność korzystania z rozrywek lub wypoczynku.

Podejście "moje dziecko ma mieć basen" więc ja mogę olewać
innych, jest mi obce do tego stopnia, że postrzegam takie okazy
jako wybrakowanych egoistów.

EOT

Natek

157. Data: 2006-09-29 12:21:47

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Natek" <n...@o...pl> napisał

> Już mi się nie chce.

W takim razie po grzyba w ogóle to ciągnęłaś, jeśli wątek dawno się skończył
i wszystko, co miało być powiedziane, zostało powiedziane?
Tym bardziej jest to bez sensu, że zamiast skupić się na odpowiedzi na
konkretne i jasno postawione pytania, po raz kolejny zarzuciłaś mi nonsensy,
coś, czego nigdy i nigdzie nie napisałam i z czym nigdy i nigdzie się nie
identyfikowałam. Zdołałaś tym samym bezzasadnie obrazić mnie i parę innych
osób o tych samych poglądach.
Jeśli nieumiejętność udzielenia odpowiedzi i brak pomysłów na sensowne
argumenty potrafisz zastąpić jedynie kilkoma inwektywami, to mnie tym
bardziej szkoda czasu na rozmowę z Tobą.

N.

158. Data: 2006-09-29 12:22:42

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natek napisał(a):

> [...]
> do restauracji, klubów czy na swoje treningi - gdzie mogłoby psuć
> innym przyjemność korzystania z rozrywek lub wypoczynku.

Zagalopowałas się chyba troche?

--

Gosia

159. Data: 2006-09-29 12:28:02

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Natek" <n...@o...pl> napisał
>
> W takim razie po grzyba w ogóle to ciągnęłaś

Ponieważ z braku czasu nie mogłam odpisać dwa dni temu.

Ty za to zdajesz się być stale na posterunku,
(stąd również przypuszczenie o Twoim niepracowaniu).

Inwektywami są "brak życzliwości", "brak empatii",
"zacofanie", "pruderia" i nie pamiętam co tam jeszcze,
ale pamiętam, że sypane w ilościach hurtowych
- nie pamiętasz, z czyjego 'stanowiska' one padały?

Jak już napisałam - ślepota.

Natek

160. Data: 2006-09-29 12:30:09

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Nixe<n...@f...peel>

[...]
> Jeśli nieumiejętność udzielenia odpowiedzi i brak pomysłów na sensowne
> argumenty potrafisz zastąpić jedynie kilkoma inwektywami, to mnie tym
> bardziej szkoda czasu na rozmowę z Tobą.

LOL :)
Ty i Twoje "czytanie ze zrozumieniem", "odpowiedzi", "pomysły", "analogie",
"tolerancja", "zdziwienie", a nade wszystko "szkoda czasu", Gołębiczko ;D

Paff

Chłopiec w damskiej szatni. cd
na zakończenie
Jakie pióro kupić dla 5 klasisty?
Re: wycieczka na basen bez mamy - jak to możliwe?;)
Chłopiec w damskiej szatni.