Do Redaktora Naczelnego

61. Data: 2004-06-21 17:52:01

Temat: Re: Do Redaktora Naczelnego
Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

tycztom<t...@i...pw.edu.pl>
news:2jok2qF142dh8U1@uni-berlin.de:

[...]
> Zamykamy temat?

Tak.

P.

62. Data: 2004-06-21 18:54:48

Od: "PiotrB." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 czerwca 2004, EvaTM w <cb6td8$led$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Ta strona jest teraz 'poprawna' i... nic poza tym.
> Pop_rawna ;)

nie mam większych ambicji i możliwości graficznych:)
To jest szata użytkowa, pomyślana do czytania, priorytetowe są takie
cechy jak czytelność tekstu, przejrzystość menu, wygoda, użyteczność.

> a swoją drogą, jak Ty się musiałeś wcześniej męczyć!! ;).
> Z nami i tą paskudną mroczną wredną szatą...
> Współczuję!! ;)

No coś Ty?:-O przecież podstawa tej mrocznej szaty (ten czerwono
czarny "gość z rozpłataną czaszką" jak to niektórzy mówią, na tle
tunelu), to też mój pomysł i wytwór (dopieszczony potem przez Alla,
chwała mu za to). :) Graficznie zawsze mi się podobał i pewnie tak
pozostanie. Ale do czytania jest przyciężkawy dla mnie (i nie tylko),
więc zrobiłem drugi dostosowany do moich potrzeb (i zasad użyteczności
stron www, którymi się interesuję).

Zrobiłem też po to żeby dać przykład, bo jest szansa, że powstaną
kolejne szaty graficzne, do wyboru do koloru

> [...]
> w którym byliśmy z Allem jednymi z pierwszych gości..
> I właściwie dla Ciebie powstała cała reszta..
> ta paskudna i mroczna, która przyciągnęła tu tysiące gości..
> Lubimy nie pamiętać tych, którzy pozwolili nam zaistnieć,
> to takie ludzkie..

> Szkoda, że od początku nie powiedziałeś, jak mierzi Cię ta strona z
> jej klimatem! Po cóż było tak się męczyć! ;).. Przez trzy lata...
> Jasny gwint! Ty, kurka wodna, męczennik jesteś.. ;)

> Piotr, jak już nas całkiem wyrzucisz z pamięci, na pewno poczujesz
> się lepiej! Nie żałuj sobie! Przecież klimaty i kolory to Twoja

:-OOO

> Ech, ech.. sporo się tu dowiedziałam o ludziach.
> Wyleczyłam się z tęsknot do ludzi.
> Wyleczyłam depresję.
> Fajnie mi w realu.
> Nic mnie już nie dziwi.
> Kocham swój mały świat.
> Boska grupa! ;)
> Szanowanko ;)

Niewiele rozumiem. Cieszę się, że u Ciebie wszystko ok.

Powtarzam. Ja do starej szaty też mam sentyment. Ona zostanie jako
domyślna tak długo jak długo ktoś nie stworzy innej, która uzyska
akceptację starego składu psphome.

W tym wątku jest mowa tylko o szatach alternatywnych do tej domyślnej.
Tylko od decyzji gościa strony zależy czy zmieni sobie domyślną na
inną.
(Linki z końcówką "?ssskin=_piotrb1" podawane na grupie dla celów
prezentacji, automatycznie przełączają na moją szatę, ale wystarczy
kliknąć w "Tryb graficzny" u dołu strony aby wrócić do domyślnego
klimatu.)

Jeśli coś jeszcze nie jest jasne to chętnie wyjaśnię.

> E.

PiotrB.
http://PspHome.DHTML.pl

63. Data: 2004-06-21 18:54:57

Od: "PiotrB." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 czerwca 2004, PrzemysławDębski w <cb70m8$iuq$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> To ja dorzucę jeszcze swoją opinię, jeśli wolno.
> Co prawda nie widziałem tej strony, ale już mogę powiedzieć, że mi się nie
> podoba. A to dlatego że wszystko co związane z psphome mi się nie podoba i
> co więcej ... nigdy mi się nie będzie podobać. A więc dajcie se spokój ze
> wszystkimi zmaianami - to i tak nie ma sensu. Powtarzam - to nie ma sensu,
> przestańcie robić burdel. Ktoś wam to musiał wreszcie powiedzieć !!!

> P.S.
> :-))))

co do robienia BURD-elu na grupie, to popieram! i ręki nie przyłożę :)

--
PiotrB.
http://PspHome.DHTML.pl

64. Data: 2004-06-21 19:28:28

Od: "PiotrB." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 czerwca 2004, * w <%6FBc.104878$vP.90324@news.chello.at> napisał(a):

> oj, wiedziesz mnie na pokuszenie ;-))

;)

> Nie myślałam o zmianie całości, raczej o wprowadzeniu
> jakiegoś elementu/kontrastu, który pokaże, że to co
> jest, jest świadome. Nie umiem lepiej tego wyjaśnić.
> Namaluj cały szary obraz - przejda obok i bedą wzruszac
> ramionami... Domaluj na nim białą kropkę - będą stać
> i mlaskać. ;)

Rozumiem. Nie musisz wiele robić daj mi tylko te kolory. :)

> I tak to się czuje. Do tego ten korzen i wyszedl całkiem
> smakowity "drobiazg" ...

To zaledwie pomysł i moje wstępne i nie najlepsze jego wykonanie,
wymagające "oszlifowania". Powoli, jeszcze się to dopieści.

> Zwykle takie cosie robią na warstwach, ale przy zwężaniu ekranu
> warstwa po prostu wchodzi na tekst i tyle...

zależy jak się zrobi

> A css-y kojarza mi sie ze stylami tekstu, wiec nawet nie wiem o czym
> mowisz :-(((

CSS to sposób na oddzielenie formatowania od treści strony, dzięki
temu właśnie PSPhome może mieć wiele szat graficznych, ale to nie
ważne, ważne, że działa.:)

--
PiotrB.
http://PspHome.DHTML.pl

65. Data: 2004-06-21 19:28:43

Od: "PiotrB." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 czerwca 2004, Veronika w <cb7621$3kq$1@cmc-182.man.polbox.pl> napisał(a):

> A ja myślałam, że to kury :-)

Mogą być i kury "W szklanej kuli każdy widzi co innego..." :)

--
PiotrB.

66. Data: 2004-06-21 21:21:40

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"* kachna *" w news:rsDBc.104332$vP.100244@news.chello.at...
/.../

> Ciekawe podejscie - iscie dyrektorskie. Pewnie gdybys Ty byl
> autorem, uznalbys, ze ma byc tak jak zrobiles i juz, koniec dyskusji.

Skąd taki pomysł? Masz zamiar "ka" dołączyć do ślepego tłumu?:))
No to super :)))).

Ale póki co, spróbuję coś wytłumaczyć.
Spróbuj więc unieść się lekko nad ten zgiełk paradny, nad taniec
"w domu wariatów" ;))), tę galopadę, jaka nagle zakwitła na martwej
i niemrawej polanie psp, gdzie tylko dopalały się jak błędne ogniki
na mokradłach, jakieś pojedyncze inicjatywy. Flyera, Natki, ostatnio
Tytusa, i paru innych autorów.

Pomyśl, jakie znaczenie w zbiorowisku obcych ludzi (o diametralnie różnych
wyposażeniach, gustach, zamiłowaniach i upodobaniach estetycznych), których
łączy jedynie to, że są "psycholubni", a więc potencjalnie bardziej refleksyjni
niz średnia krajowa ;), jakie znaczenie ma _uzgodnienie_ w takim gronie,
czy dana "szata graficzna" jest w porządku (a grono, nie wiem czy wiesz,
liczy sobie około 50 osób przy fluktuacji rzędu 5 osób na dobę;)).

Czy jest to jakaś potrzeba stadna, potwierdzenia własnych upodobań
w większym gronie? A może tylko chęć zasygnalizowania swojej przynależności
do grupy? A może do frakcji?:)))

Jakby na to nie patrzeć, dla mnie jest to fenomenalny sukces !:)) - gdyż serwis
tworzony był przez trzy lata właśnie po to, by zintegrować tę arcy trudną
i rozbieżną ze swej natury społeczność. Jest to oczywiście również sukces
tych wszystkich, którzy czasem z "łapanki" ale zawsze "z głosowania"
przedostwali się do "redakcji" by się aktywizować, by robić coś potrzebnego,
coś, co przynosiło satysfakcję w _czynie_ a nie tylko w słowie.
A więc zintegrować, zatrzymać ludzi na grupie po to, by rozmowy na niej były
nieco inne, niż te w przedziale pociągu kolejowego między przypadkowymi
ludźmi spieszącymi sie do pracy, lub też podobne, ale przy budce z piwem.
Nieco głębsze. Zasadzające się na ciekawości _drugiego_człowieka_,
a nie tego "co kto komu dobrze zrobił".
Zaprzeczające tezom, że "po drugiej stronie klawiatury siedzi ...pies", bądź
dowolnie inny egzemplarz maszyny do stukania w klawisze.

Czy nie takich rozmów brakuje większości ludziom we własnych domach?
Wśród jakich rozmów żyją we własnym domu "Bluzgacz" lub "Logan" -
jak sądzisz? Skąd pochodzi ich ekspresja, siła napędowa? Zastanawiałas
się nad tym?
Oczywiście, nie musisz :)). Tu jest wolność do n-tej potęgi. Co więcej - czasem
trzeba było stoczyć walkę z tymi, którym sie marzyło moderownie grupy!!
A jakże - byli tacy :)) Głównie prawdziwi fachowcy, zawodowcy...
(zapominali, że grupa musi być żywa, ludzka, a nie dla wybrańców).

W sumie cel został w pełni zrealizowany. Stopniowo, choć z wielkimi oporami,
grupa przestała być zbiorem anonimowych nicków. Ludzie nie tylko poznawali
się na spotkaniach, (patrz "raporty" w psphome), ale pozostawali na grupie
na dłużej. Najwięcej jednak emocji wzbudzał i nadal wzbudza zapewne jeden,
szczególny autor, wielce przeze mnie szanowany, a przez większość kompletnie
nierozumiany - JeT (Jerzy Turyński), specjalista od wkładania kija w mrowisko.
I to mocnego kija. Kija, wokół którego, mimo długich nieobecności autora -
dyskusje nadal krążą - natchnione duchem autora :))). (Nawiasem mówiąc,
polecam Ci lekturę jego postów zgromadzoną na psphome.)
A duch ten jest uniwersalny, wszechobecny w CODZIENNYM ŻYCIU, ale
niestety nieuchwytny dla wielu, tak, jak nieuchwytna dla biedronek jest sprawa
składu atmosfery ziemskiej w kontekście dziur ozonowych. Biedronki uwielbiają
zajmować się kwiatkami na łące - wszak to zupełnie naturalne :))). Tak jak
mrówki doskonaleniem swych domostw... - bez wiedzy o zbliżającej się
erupcji wulkanu tuż obok.

No i teraz wróćmy do "szaty graficznej" serwisu. Jej roli, jako stymulatora
_odsłon_ludzi_. Czy widzisz tę różnorodność reakcji? Sama reagujesz - na poziomie
że tak powiem - mechanicznym :). Podoba się / nie podoba. I uzasadnienia.
Jakie to ma znaczenie - jeszcze raz pytam :))).

Mam nadzieję, że Mania się nie wycofa i powie, co na ten temat ma do powiedzenia.
Większość z nas wie, że Mania jest plastykiem, zawodowcem - zresztą wiele razy
próbowaliśmy ją namówić na pełną współpracę przy tworzeniu psphome.
Bez skutku :). Ale teraz Ty chcesz się udzielać - i bardzo dobrze!!!
Zrób wszystko po swojemu, a jeszcze lepiej będzie, gdy KAŻDY z uzytkowników
forum, zrobi wszystko "po swojemu". Piotr jest ambitnym, i z każdym dniem
coraz bardziej sprawnym programistą - zrobi wszystko, aby serwis żył wiecznie :)))
I dla wszystkich. I chwała mu za to.

Serwis był i będzie mam nadzieję zawsze serwisem grupy, a nie tych, którzy go
tworzyli w pocie czół przez trzy lata.

> To tez sposob, przynajmniej daje szybki efekt, ale trudno
> wtedy mowic o wspoltworzeniu ...
> ka ;)

Dlatego proszę Cię - nie ulegaj schematom, nie ulegaj owczemu pędowi.
Jest tu naprawdę spora grupa osób bardzo interesujących, a jeszcze więcej
ich siedzi przy monitorach i TYLKO CZYTA to, co my tu gromadnie
wyprawiamy.

Zrestzą - wyprawiamy o wiele więcej, niż widać na pierwszy i dziesiąty rzut oka :)))

Przyłącz się!:))
Jeśłi tylko wiesz do czego.

> mozna mnie znalezc mnie pod dolnym lisciem

No i świetnie. Ważne, że można Cię znaleźć ;))

pozdrawiam
All

67. Data: 2004-06-21 21:22:55

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Veronika" w news:04062117044729@polnews...
/.../

> No i co Ty All p********?
> Nie głupio Ci tak 'dyndać'?
> No wiesz, Twoje nauki nie poszły w las, nawet w moim małpiastym przypadku.

Zawsze Cię lubiłem, a teraz to już zupełnie bez zastrzeżeń :))).

Powiedz mi tylko....
O jakim dyndaniu mówisz?
Co to za dziwne cudzysłowy?
O jakich naukach też mówisz, skoro rękę swą;)) na "nauczyciela" podnosisz :))))))

No to sobie twórczo porozmawialiśmy.
I najważniejsze, że na temat :)).

> V-V

pozdrawiam
All

68. Data: 2004-06-21 21:28:41

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Niezbecki" w news:cb6ueg$1j90$1@mamut.aster.pl...
/.../

> A Wy niegodni, którzy /.../
> P.
>
> PS: No, normalnie, kupa świrów.

Tak jest - kupa swirów :)))

A u Ciebie jak? ;)))), wszyscy zdrowi? ;)))

Ty jednak masz coś z tego powołania (no i fajnie - kazdy ma jakieś)
Fantazję przede wszystkim, a i reszta tez by się znalazła.

Pozrozumienie w kazdym razie jest na "100%" :)))
Komunikacja - "idealna" :))))).

Śmiechu warte Pawciu.

I mówisz, że kolor piżamki masz taki sam?:))))))
Urocze....

No to bierz się do roboty nygusie!!;)))))
Psphome czeka na takich jak Ty!!
Powaga!!

Bardzo bym chciał aby kazdy miał okazję zderzyć się _w praniu_
z procesem tworzenia takiego serwisu. Doświadczenia są przepiękne
i nie do powtórzenia w innym miejscu :)).

Droga jest otwarta dla wszystkich jak sądzę ;)))

pozdrawiam
All

69. Data: 2004-06-21 21:54:41

Od: "Veronika" <v...@...v-v.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości

> Co to za dziwne cudzysłowy?

JeTowo-tycztomowe :-)
Zapytaj tycztoma jaka jest różnica między '...' a "...".
Ja tam nie wiem, tylko wklejam :-)
A i nie umiem dokładnie tego przetłumaczyć, ale też zacytuję, tym razem
cebeneta: "wali mnie to" :-)

V-V

70. Data: 2004-06-21 22:19:13

Od: zielsko <zielsko_p@eat_me_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na Twoje pismo <s...@v...iem.pw.edu.pl> z
dnia Mon, 21 Jun 2004 10:03:59 +0000:

> Pawełku, świadomie /wszak prawie dyplomowany jesteś/ komplikujesz sprawę.

Ehh. Żeby choć styl inny...

>Zpewne zdajesz sobie sprawę, że 'płaszczki' żyjące w swoim
>środowisku odbiorą ten Twój sygnał w sposób

Wybacz ale nie śledzę z wypiekami Twoich wątków więc o czym(?) kim(?)
znowu piszesz? Znalazłeś sobie kolejną nalepkę na szufladki?

> dogodny dla swojego żywotka. Abstrahuję już od tego, czy to będzie
> 'sztama', czy wręcz przeciwnie. Nie mam na to czasu. Uważam jednak za
> stosowne rozwinąć te interesujące /zapewne dla Ciebie/ rozmowy w

Zapewne wygodnie dla Ciebie.

> sposób choć trochę zbliżony do 'nomenklatury' w którą się
> wpakowałeś. A

Tycztom jaką nomenklaturę? Przedmiotowe potraktowanie?

> zatem pozwól, że zacytuję merytorycznie zbliżonego UGD - tak żebyś
> miał jasność.
>
> Cyt. Logan: "zrób mi laskę"

"jak być rozumianym przez ludzi", ale "jak ludzi
rozumieć", jak pohamować swój pęd na oślep zwany "wiem"

Czytasz czasem co napiszesz?
--
Paweł Zioło
/|\ http://fotozielsko.prv.pl

pomocy!!!!!!!!!!
głód brak pracy, brak kasy, ambicja i długi.
Sztuka Wojny - linka
nie wiem co z tym zrobić - dziś, już!
Jak zostać Czerwonym Kapturkiem w weekend (poradnik)