Re: Do lekarzy: inhibitory ACE + moczopedne oszczedzajace potas

From: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Do lekarzy: inhibitory ACE + moczopedne oszczedzajace potas
Date: Fri, 14 Mar 2003 21:41:33 +0100
Sender: b...@p...onet.pl@80.48.255.200

.

> . Pacjent w wieku podeszlym, wieloletnie nadcisnienie tetnicze w
> ani

> Jedno i drugie.

> Owszem. Ja tu nie pisze historii choroby tylko podaje dane istotne dla
> rozwiazania konkretnego problemu. Potas i kreatynina przy zleceniu
> spironolaktonu i inhibitora ACE to IMHO koniecznosc. Inne tez, i owszem -
> tylko o inne rzeczy nie pytam. Vide temat watku.

Z praktycznego punktu widzenia oznaczania potasu i kreatyniny przy leczeniu
spironolactonem i i ACE nie jest koniecznością.Inhibitory ACE faktycznie
zatrzymują potas ale w tak małym stopniu,że bez szkody dla pacjenta można je
łączyć z lekami moczopędnymi oszcędzającymi potas.

A co powiesz na to,że wielu kardiologów z powodzeniem leki z tych grup
łączy?Teoria teorią ale praktyka jest najważniejsza.

> Co do pierwszego: bez komentarza. Za blad w odpowiedzi czy mozna laczyc
> inhibitor ACE z lekami moczopednymi oszczedzajacymi potas wylatuje sie na
> SLAMie z egzaminu z farmakologii.

:))) Ach ta teoria.

Z ocena niedostateczna. O 'zalecanej
> [...]
> grupe, zaczalem od tego, ze napisalem, kim jestem - nie dalej niz wczoraj.
> dodatku posluguje sie wlasnym imieniem i nazwiskiem. Zarzucanie mi braku
> wiedzy - bo chyba o tym ma swiadczyc powyzsze zdanie - przez internetowego
> anonima wydaje mi sie co najmniej smieszne.
>
> Na koniec: moze zamiast niepotrzebnej agresji i wzajemnego obrazania sie
> nalezaloby dyskusje prowadzic bardziej merytorycznie? Wiem, ze to na
> pl.sci.medycyna rzecz rzadka, ale jesli juz sie komus zarzuca brak wiedzy,
> to warto to oprzec na jakichs konkretnych podstawach...
> Chyba ze pisze sie tylko dla bicia piany.

Bardzo dobrze,że już jako student starasz się analizować co ciekawsze
przypadki.Pamiętaj tylko,że zupełnie inaczej wygląda leczenie w praktyce.Np
stosowanie B blokerów w astmie oskrzelowej-Profesorowie Farmakologiii
powiedzą,przeciwskazanie bezwzględne-a jak zobaczysz wielu asmatyków
niewielkie dawki B blokerów przyjmuje bez większych objawów niepożądanych.A
tych przykładów jest wiele.
MImo wszystko uważam ,że dradam trochę za ostro Cię potraktyował.

Pozdrawiam

Peter