Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Do lekarzy: inhibitory ACE + moczopedne oszczedzajace potas Re: Odp: Polskie sredniowiecze medyczne a uczniowie Arystotelesa

Re: Odp: Polskie sredniowiecze medyczne a uczniowie Arystotelesa

Data: 2003-03-16 21:30:07
Temat: Re: Odp: Polskie sredniowiecze medyczne a uczniowie Arystotelesa
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl>

On Sun, 16 Mar 2003 22:08:21 +0100, Wojtek Chmielnicki wrote:

> Kontynuowanie tych przepychanek chyba sie mija z celem... Mozna by zapytac,
> czy na wszystkie zadawane na tej grupie pytania nie ma przypadkiem
> odpowiedzi w MEDLINE.

Na większość znajdziesz. Tyle, że Ty (i ja, i parę innych osób tutaj)
jesteś medykiem, zatem o ile od laika nie można wymagać umiejętności
przeszukiwania medline'a, znajomości angielskiego i umiejętności
czytania ze zrozumieniem, jak również ciągłego dokształcania się, to od
medyka tak:)
Jestem młodym lekarzem i nie raz zdarzyło mi się coś palnąć. Wiem jak to
jest:) Przedmiot pomyłek z reguly studiuje potem bardzo dokładnie i na
długo zapamiętuje:)

[...]
> Ale zostawmy to! Naprawde nie mam najmniejszej ochoty klocic sie tu z
> kimkolwiek. Ani z Toba, ani z 'dradamem'. Mysle, ze Ty tez nie.

Jasne, że nie:)

[...]
> Jesli dyskutuje, to po to, by sie czegos nowego
> nauczyc - skonfrontowac wiedze podrecznikowa z opinia praktykow.

Najpierw skonfrontuj podręcznik z aktualnym piśmiennictwem:)

[...]
> Zdarza mi sie czasem spotkac na klinikach mlodych lekarzy, niewiele po
> studiach, ktorym udalo sie zostac asystentami. [...] I ze zadna wiedza, zadne
> doswiadczenie ani nawet posiadanie racji w prowadzonej dyskusji - takiego
> zachowania nie tlumaczy.

To już osobna kwestia. Tak się składa jednak, że mam czasami obowiązek
zajmować się studentami. Studenci to sympatyczni ludzie, czasem jednak
potrafią zdenerwować. I wtedy zadaję im pytania o podstawy. W 90%
przypadków, w środku bloku ćwiczeń, nie potrafią wymienić podstawowych
cech niedowładu spastycznego i wiotkiego, nie wiedzą jaka jest różnica
między spastycznością a sztywnością. Może i miewam dni, kiedy zachowuje
się jak typowy przypadek zespołu modego asystenta - ale nie bez
powodów:)
Zresztą zdarzją się też przypadki 'przegięcia' w drugą stronę. Ktoś miał
ostatnio duże nieprzyjemności, bo wypuścil studentów pół godziny
wcześniej, a ci poszli z tym na skargę do dziekana...

> [...]
> Mozesz sie ze mna nie
> zgodzic, ale uwazam, ze w mojej 'dyskusji' z 'dradamem' to ja bylem tym,
> ktory probowal uniknac sporu, lagodzic ton, wyniesc cos z tej rozmowy... Do
> pewnego stopnia nawet mi sie to udalo, bo dowiedzialem sie paru ciekawych
> rzeczy.

No nie wiem... Pisałeś na przykład 'do cholery';)
A najważniejsze jest, że jednak coś z tego wyniosłeś.

[...]
> PS. Dzieki za link.

Nie ma sprawy. Mam nadzieję, że się przyda.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)