Do lubujących się w klonach :)

1. Data: 2003-10-13 14:29:16

Temat: Do lubujących się w klonach :)
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możliwe jest posadzenie szpaleru z tych drzew na wąskim,
około 1,5m pasie ziemi? Z jednej strony jest budynek, a z drugiej
parkan. Czy te klony nie uszkodzą fundamentów? Jakie można posadzić
bezpiecznie na takim skrawku ziemi? Mnie to się wydaje niemożliwe,
ale mam u siebie tylko 3 klony i mało doświadczenia. A może inne
liściaste np. wiśnia?

Bardzo proszę o podpowiedzi :)

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2003-10-13 15:50:56

Temat: Odp: Do lubujących się w klonach :)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmecgt$olf$...@n...news.tpi.pl...
> Czy możliwe jest posadzenie szpaleru z tych drzew na wąskim,
> około 1,5m pasie ziemi? > . A może inne
> liściaste np. wiśnia?

No przeciez takie miejsce aż się prosi o szpaler winorośli:-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-10-13 16:44:24

Temat: Re: Do lubujących się w klonach :)
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> writes:

> [...]
> 1,5m pasie ziemi? Z jednej strony jest budynek, a z drugiej parkan.
> Czy te klony nie uszkodzą fundamentów? Jakie można posadzić

Skoro to mają być klony, to trzeba spróbować :-). Wysokie mają być,
czy niskie? Skoro ściana domu blisko, to sadziłbym raczej jakieś o
,,krzaczastym'' pokroju: A. campestre, A. tataricum ssp. ginnala --
teraz przebarwia się na fantastyczne czerwone kolory :-). Ewentualnie
A. pseudoplatanus 'Brilliantissimum' - rośnie wolno, korona osiąga
zaledwie kilka metrów. Choć, gdybym mógł obstawiać, stawiałbym na
A. campestre w odmianach :-). Inna rzecz, że i wspomniany tatarski w
formie żywopłotu bardzo dobrze wygląda :-)

Dla prawdziwych miłośników: A. platanoides: 'Cindy Lou', 'Jakobsen's
Micropot', 'Marit', 'Novus' lub 'Standfast'. Niektóre z nich są nawet
dostępne w hadlu :-)

Co do korzeni -- klony korzenią się płytko, obserując jednak nasze
chodniki i rosnące przy nich klony, nie zauważam, aby robiły jakąś
szkodę czy to ogrodzeniom, czy chodnikom (chociżby A. p. 'Crimson
King' oraz 'Globosum' którymi m.in. obsadzone jest ogrodzenie OB we
Wrocławiu). Wieść gminna niesie, że A. negundo są bardziej
,,agresywne''...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Urzędniczka na poczcie Zaniemyśl
Tłumaczyła klientom: ,,A, nie! My ŚL-

4. Data: 2003-10-13 17:37:01

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> King' oraz 'Globosum' którymi m.in. obsadzone jest ogrodzenie OB we
> Wrocławiu). Wieść gminna niesie, że A. negundo są bardziej

W takim miejscu dobrze by pasowały klony ginnala

Chdnik moga niszczyć wspomiane już negundo ( klon jesionolistny ) czy klon
srebrzysty

Pozdrawiam
Jack

5. Data: 2003-10-13 17:43:44

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1u16ddr4n.fsf@sapijaszko.net...
(...)
> [...]
> teraz przebarwia się na fantastyczne czerwone kolory :-). Ewentualnie
> A. pseudoplatanus 'Brilliantissimum' - rośnie wolno, korona osiąga

Serdeczne dzięki Grzegorz. Liczyłam na to, że się odezwiesz :)

> Dla prawdziwych miłośników: A. platanoides: 'Cindy Lou', 'Jakobsen's
> Micropot', 'Marit', 'Novus' lub 'Standfast'. Niektóre z nich są nawet
> dostępne w hadlu :-)

No tak, tego też się spodziewałam. To 'nawet' wyjaśnia wszystko,
ale to nie jest dla prawdziwego miłośnika :)

> [...]
> chodniki i rosnące przy nich klony, nie zauważam, aby robiły jakąś
> szkodę czy to ogrodzeniom, czy chodnikom (chociżby A. p. 'Crimson

Chodzi właśnie min. o A. p. "Crimson King', ,Drummondii', 'Royal
Red', 'Columnare' i 'Erectum' (?).

Jeszcze raz dziękuję.

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2003-10-13 17:58:52

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> około 1,5m pasie ziemi? Z jednej strony jest budynek, a z
drugiej
> parkan.

Napisz jeszcze jak z nasłonecznieniem tego miejsca i czy są okna. 1,5m
to malutko, jak do tego dojdzie cień.....

Pozdrawiam
PP.

7. Data: 2003-10-13 18:26:38

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> writes:

> Chodzi właśnie min. o A. p. "Crimson King', ,Drummondii', 'Royal
> Red', 'Columnare' i 'Erectum' (?).

A one za duże/szerokie nie będą? Jeśli do ściany jedynie 1.5
metra... Chyba, że to niski budynek i korony drzew nie będą
przeszkadzać...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna Christiana, co żyła w Brunszwiku,
Kochanków młodych miała bez liku.

8. Data: 2003-10-13 19:01:11

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> drugiej
>
> Napisz jeszcze jak z nasłonecznieniem tego miejsca i czy są okna. 1,5m
> to malutko, jak do tego dojdzie cień.....

Miejsce jest nasłonecznione, a ten budynek to nie dom, tylko
magazyn (powinnam to była od razu napisać - przepraszam), ale nie
zapytałam jak wysoki.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2003-10-13 19:04:58

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m14qyd2dup.fsf@sapijaszko.net...

> A one za duże/szerokie nie będą? Jeśli do ściany jedynie 1.5
> metra... Chyba, że to niski budynek i korony drzew nie będą
> przeszkadzać...

To jest magazyn, więc chyba niezbyt wysoki. A który z nich
będzie miał najmniejszą śred. korony?

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2003-10-13 19:09:55

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> No przeciez takie miejsce aż się prosi o szpaler winorośli:-)))

Masz rację Janusz, ale właściciela posesji nie było na spotkaniu u
Bogusława i nie miał go kto przekonać :). Upiera się przy
klonach.

Z pozdrowieniami, Maria

Drzewka kupuję
Dziadku hop!hop!