Do stomatologów...poszukuję porady....

21. Data: 2008-01-30 09:35:40

Temat: Re: Do stomatologów...poszukuję porady....
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze 30-01-2008 08:34:

> Bosz... Człowiek nic nie może zrobić, bo mu się coś zrobi. ;)

Problemy ze stawem skroniowo-żuchwowym (zwłaszcza nocne zgrzytanie lub
zaciskanie) mają jedną dobrą stronę - często bardzo pomocna jest porcja
alkoholu przed snem (dla rozluźnienia) :D

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

22. Data: 2008-01-30 13:05:56

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja rozumiem, że ustrzec się przez grypą mogę tylko chodząc regularnie do
> lekarza? :)

no, zle rozumiesz :) prochnica nie jest ni w zab podobna do grypy. Gdyby mialy
ten sam charakter, to i owszem regularnym odwiedzaniem lekarza utrzeglbys sie
przed grypa....albowiem- najczestsza przyczyna zap. miazgi sa bakterie, a te
najczesciej docieraja do miazgi (tzw nerw) poprzez dziure w zebie. No wiec
lepiej miec ta dziure mniejsza niz wieksza a to zapewni regularne odwiedzanie
dentysty.

> Ale poważnie, co może powodować takie zapalnie poza tym co wymienił Leszek
> (czy to może wszystko)?

wszystko co mozesz sobie wymyslic, co uszkodzilo by zywa tkanke a w
szczegolnosci mialo wplyw na jej ukrwienie- czyli bakterie, uraz, bodzce
termiczne, mechaniczne itp

i.

23. Data: 2008-01-30 14:19:38

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.01.2008, o godzinie 14.05.56, na pl.sci.medycyna, Iwon(K)a
napisał(a):

> no, zle rozumiesz :)

Nie, nie... to Ty źle rozumiesz. :P :)

> [...]
> lepiej miec ta dziure mniejsza niz wieksza a to zapewni regularne odwiedzanie

Idę do dentysty na sprawdzenie, czy nie mam próchnicy. Ale to mnie przed
próchnicą nie ochroni przecież. Miałem od początku na myśli zdrowe zęby i
pierdut w postaci martwicy w takich zębach. :)

> wszystko co mozesz sobie wymyslic, co uszkodzilo by zywa tkanke a w
> szczegolnosci mialo wplyw na jej ukrwienie- czyli bakterie, uraz, bodzce
> termiczne, mechaniczne itp

No teraz to już wiem, ale jakaś taka skąpa byłaś, żeby się tym podzielić.
;P :)

*Habeck*
- Schutzbach

24. Data: 2008-01-30 14:21:14

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.01.2008, o godzinie 10.35.40, na pl.sci.medycyna, LM napisał(a):

> Problemy ze stawem skroniowo-żuchwowym (zwłaszcza nocne zgrzytanie lub
> zaciskanie) mają jedną dobrą stronę - często bardzo pomocna jest porcja
> alkoholu przed snem (dla rozluźnienia) :D

Fakt. :)
Ale podejrzewam, że gdyby moje szkraby (w sigu) zaczęły to stosować, to
trafiłbym za kratki... ;)

*Habeck* + Asia (28.02.2002) + Daniel (28.04.2004)
- Schutzbach

25. Data: 2008-01-30 15:28:35

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie... to Ty źle rozumiesz. :P :)

nie, to jednak Ty :)))

> Idę do dentysty na sprawdzenie, czy nie mam próchnicy. Ale to mnie przed
> próchnicą nie ochroni przecież. Miałem od początku na myśli zdrowe zęby i
> pierdut w postaci martwicy w takich zębach. :)

znajdz mi czlowieka bez bakterii prochnicogennych...nie ma takowego. Kazdy je
ma. W mniejszej, wiekszej ilosci, nasileniu, ale kazdy. A grypy kazdy nie ma.
Ty idziesz zeby Ci dentysta sprawdzil czy nie ma dziur spowodowanych
bakteriami, ktore _masz_. I juz sie przed nimi nie ochronisz. Znaczy
chodzeniem do dentysty mozesz walczyc z nimi zanim one zaatakuja, lub
zmniejszyc skutki ich pracy.

> No teraz to już wiem, ale jakaś taka skąpa byłaś, żeby się tym podzielić.
> ;P :)

skapa? rzeczowa.

i.

26. Data: 2008-01-30 15:29:25

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgrzytanie zębami prędzej spowoduje problemy ze stawami
> skroniowo-żuchwowymi.

> Zgrzytanie zębami prędzej spowoduje problemy ze stawami
> skroniowo-żuchwowymi.

zdecydowanie predzej spowoduje poscieranie na wior zebow (a to i owszem do
uszkodzenia miazgi). Czesciej to spotykam. Stawy w ogole.

i.

27. Data: 2008-01-30 21:26:29

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze 30-01-2008 15:21:

> Fakt. :)
> Ale podejrzewam, że gdyby moje szkraby (w sigu) zaczęły to stosować, to
> trafiłbym za kratki... ;)

Zgrzytają zębami? U dzieci oznacza to często problem z pasożytami
(owsiki zwłaszcza), dla spokoju lepiej może sprawdź.

28. Data: 2008-01-30 21:27:31

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze 30-01-2008 16:29:

> zdecydowanie predzej spowoduje poscieranie na wior zebow (a to i owszem do
> uszkodzenia miazgi). Czesciej to spotykam. Stawy w ogole.

Widać Hamerykany mają tytanowe stawy ;p

Typowy objaw bruksizmu to w końcu tarczki wyświechtania na zębach i
kłopoty z ssż.

29. Data: 2008-01-31 07:38:41

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.01.2008, o godzinie 22.26.29, na pl.sci.medycyna, LM napisał(a):

> Zgrzytają zębami? U dzieci oznacza to często problem z pasożytami
> (owsiki zwłaszcza), dla spokoju lepiej może sprawdź.

Wiem, ale badane były i nic nie mają. :)
Zgrzytają jak zgrzytały. Ja też zgrzytałem (kły nie są już kłami - tak z
milimetr mi się spiłował).

*Habeck*
- Schutzbach

30. Data: 2008-01-31 07:39:15

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.01.2008, o godzinie 22.27.31, na pl.sci.medycyna, LM napisał(a):

> Widać Hamerykany mają tytanowe stawy ;p
> Typowy objaw bruksizmu to w końcu tarczki wyświechtania na zębach i
> kłopoty z ssż.

Nareszcie jakieś starcie tytanów! :)

*Habeck*
- Schutzbach