Do stomatologów...poszukuję porady....

1. Data: 2008-01-27 18:22:13

Temat: Do stomatologów...poszukuję porady....
Od: Kasia <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie...
Ostatnio zaczęły mnie boleć zęby na górze poprawej stronie. Ból był
trudny do zlokalizowania...Zrobiłem pantomogram. Do lekarza dopiero mam
iść 7 lutego. Dzisiaj ból skumulował sie na górnym pierwszym siekaczu.
Jest on wrażliwy na stukanie w niego. Może ktoś z was jest
stomatologiem i mógłby udzielić mi porady przez neta...Mógłbym wysłać
skan swojego pantomogramu...Byłbym wdzięczny za poradę...Pozdrawiam Jacek

2. Data: 2008-01-27 19:42:29

Temat: Re: Do stomatologów...poszukuję porady....
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze 27-01-2008 19:22:

> [...]
> stomatologiem i mógłby udzielić mi porady przez neta...Mógłbym wysłać
> skan swojego pantomogramu...Byłbym wdzięczny za poradę...Pozdrawiam Jacek

Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się albo zaostrzone przewlekłe
zapalenie miazgi tego siekacza, albo martwica miazgi w tymże zębie. W
takim wypadku czeka Cię leczenie kanałowe. Ból zaostrza się pod wpływem
wysokiej temperatury?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2008-01-27 20:22:20

Od: Kasia <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

LM pisze:

> [...]
> zapalenie miazgi tego siekacza, albo martwica miazgi w tymże zębie. W
> takim wypadku czeka Cię leczenie kanałowe. Ból zaostrza się pod

Raczej zimnej temperatury....A czy nie powinno być czegokolwiek widać na
zdjeciu gdyby to było zapalenie miazgi?

4. Data: 2008-01-27 21:06:05

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej zimnej temperatury....A czy nie powinno być czegokolwiek widać na
> zdjeciu gdyby to było zapalenie miazgi?

zapalenia miazgi nie widac na zdjeciu. najlpesze w diagnostyce jest jednak
zdjecie pojedynczego zeba (rozumiem, ze poczatkowo nie mialas zlokalizwoanego
bolu stad ta panorama). Imo zab nadaje sie do leczenia kanalowego.

i.

5. Data: 2008-01-27 21:32:12

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze 27-01-2008 21:22:

> Raczej zimnej temperatury....A czy nie powinno być czegokolwiek widać na
> zdjeciu gdyby to było zapalenie miazgi?

Skoro zaostrza się od zimna, nie jest to martwica. Jak napisała Iwona,
zapalenie miazgi nie daje objawów na rtg.

6. Data: 2008-01-28 14:30:03

Od: Kasia <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze:
> [...]
> stomatologiem i mógłby udzielić mi porady przez neta...Mógłbym wysłać
> skan swojego pantomogramu...Byłbym wdzięczny za poradę...Pozdrawiam Jacek
Już wszystko wiadomo....
To było zapalenie miazgi....ale z czego się zrobiło trudno
powiedzieć....w sumie nigdy nie była leczona byla zdrowa jak rydz.....a
teraz martwa jest :(
Pozdrawiam Kasia

7. Data: 2008-01-28 14:50:26

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.01.2008, o godzinie 22.06.05, na pl.sci.medycyna, Iwon(K)a
napisał(a):

> zapalenia miazgi nie widac na zdjeciu.

A jak to można złapać?

*Habeck*
- Schutzbach

8. Data: 2008-01-28 14:55:38

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to można złapać?

z objawow jakie podaje pacjent, i zbadania zeba (na xray to mozna zobaczyc czy
nie widac prochncy i czy jest gleboka, czy tez jakies rozlegle wypelnienie,
tez glebokie itp)

i.

9. Data: 2008-01-28 18:56:38

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze 28-01-2008 15:30:

> Już wszystko wiadomo....
> To było zapalenie miazgi....ale z czego się zrobiło trudno
> powiedzieć....w sumie nigdy nie była leczona byla zdrowa jak rydz.....a
> teraz martwa jest :(

Przyczyną mógł być na przykład uraz (lub powtarzające się mikrourazy -
przegryzanie nitek, drutów, częste łuskanie zębami słonecznika, dyni itp.)

10. Data: 2008-01-29 07:53:43

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28.01.2008, o godzinie 15.55.38, na pl.sci.medycyna, Iwon(K)a
napisał(a):

> z objawow jakie podaje pacjent, i zbadania zeba (na xray to mozna zobaczyc czy
> nie widac prochncy i czy jest gleboka, czy tez jakies rozlegle wypelnienie,
> tez glebokie itp)

Nie o to chodzi. :)
Jak można się nabawić takiego zapalenia miazgi? Czyli w efekcie co robić,
żeby go nie mieć?

*Habeck*
- Schutzbach

tabsy-doradźcie