Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Date: Sun, 1 Jan 2006 15:02:04 +0100

news:mvkfr15kqp5b8nt3ljppm7kmh1ttfb7aq0@4ax.com...

> W Niemczech chyba ciagle bezplatne ?

Niech sie wypowiedza Ci ktorzy znaja funkcjonowanie ochrony zdrowia w
Niemczec. Wiem ze we Francji i Szwajcarii, Szwecji placi sie.

> Wystarczy ze wejdziesz w uklad ze zpecjalista.
> W koncu to POZ wydaje skierowanie ..

Hehe bardzo chcialbym wejsc w taki uklad. Niestety pierwszego kazdego
miesiaca przed rejestracja u specjalisty stoi dziki tlum. Z tego co wiem do
wiekszosci przychodni specjalistycznych nie ma juz wolnych terminow na 3-6
miesiecy do przodu.
Czyli Twoja sugestia jest bezsensu. Dzialaby gdyby byl nadmiar wykupionych
wizyt u specjalistow.
A tak to ja musze dzwonic do pzrchodni w imieniu pacjenta z goraca prosba
aby sprobowali wcisnac go na liste zamiast kogos kto akurat nie zglosil sie
na wizyte.

> Ale wcale nie trzeba wspolpracy - wypiszesz kombatantowi Viagre,
> pojdziesz i wykupisz, sprzedasz na allegro :-)

A wiesz az trudno sie opedzic od takich propozycji: pacjentow, roznych
cwaniaczkow, aptekarzy i przedstawicieli medycznych. Po prostu kazdy
zakjlada ze w tym kraju kazdy z zalozenia oszukuje. Uczciwosc niestety nie
jest juz w cenie.
Gdybym zglaszal na Policje wszystkie proby przekupstwa i oszustw jakie mi
sie proponuje to pewnie sam zapewnilbym male wiezienie. Ale nie dziwie sie.
Taki kraj :-(((((((

> To akurat szpitale tak NFZ przylapal - wpisywali tego samego pacjenta
> na ten sam zabieg pare razy. Ale poniewaz robili to pod rzad, to
> podejrzewam kiepska obsluge, albo kiepski program [chyba zreszta
> przez NFZ przygotowany] a nie zla wole - moze tam wystarczy pare razy
> "save" dac i sie wpisy mnoza.

jak moze udalo Ci sie zauwazyc dyskusja ta dotyczy POZ. Wiec prosze nie
mieszaj tu specjalistyki lub leczenia szpitalnego. To inna dzialka. Czesto o
odmiennych problemow.
A takie rzucanie kazdym argumentem jakie gryzipiorki poddadza gawiedzi
swiadczy kiepsko o mozliwosci prowadzenia z Toba dyskusji.