Dobra perfumeria internetowa?

21. Data: 2008-10-07 17:53:23

Temat: Re: Dobra perfumeria internetowa?
Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers in news:gcdkqr$d0e$1@atlantis.news.neostrada.pl
[..............]
> Od Amerykanów różnimy się przede wszystkim tym, że oni są pragmatykami i
> wiedzą, jak zmaksymalizować szansę na uzyskanie potrzebnych informacji,

jeden z tych wyswiechtanych sloganow, ktorymi obsluguje sie Amerykanow.

(Oni sa pragmatykami... Jak to ladnie i diagnozujaco brzmi.Ale skad wiesz,
ze oni sa _akurat_ pragmatykami? I ze wiedza, jak
_zmaksymalizować_szansę_na_uzyskanie_potrzebnych_inf
ormacji_ ? Skad u nich
tak (w sumie) wyrafinowana wiedza?
Co _naprawde_ o nich wiesz, a co powtarzasz?
Ktora z opinii, ktora powtarzasz - sprawdzilas, albo chociaz przemyslalas?
Tej - nie.

22. Data: 2008-10-07 20:51:43

Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Następnym razem, zanim się skompromitujesz:

Czy sie skompromitowalem? Chyba nie. Moze nie wiem co sadzi na ten temat
prof. Banko. Po prostu logicznie podszedlem do tego czym teraz jest
internet, lub wlasciwie (jak sie jednak okazuje) Internet.

> 1. sprawdź, co na ten temat sądzi profesor Bańko;

Sadzi, ze zgodonie z regulami ortograficznymi i gramatycznymi powinno sie
pisac mala litera, ale jak sam pisze zwyczaj jezykowy to potezny czynnik -
niech wiec tak bedzie.

"Słowo Internet nie jest nazwą własną i właściwie nie powinno być pisane
wielką literą. Było nią kiedyś, gdy oznaczało jedną, konkretną sieć
komputerową, ale obecnie "światowa pajęczyna" obejmuje wiele lokalnych
sieci o różnym zasięgu. Nie ma więc uzasadnienia dla pisowni Internet
innego niż zwyczaj językowy. Ale zwyczaj językowy to nie byle co - to
potężny czynnik kształtujący nasze zachowania językowe. Wobec zwyczaju
językowego musi ustąpić niejedna reguła gramatyczna i ortograficzna."

Czuje sie oswiecony. Przynajmniej w zakresie wiedzy o Internecie, bo o
godnych polecenia polskich perfumeriach internetowych nadal malo sie
dowiedzialem.

Thomas

23. Data: 2008-10-08 05:33:34

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> Nie, nie. Nie wszystkich znanych, kilkudziesieciu. Tylko tych, ktore moze
> polecic, bo sam w nich najczesciej kupuje.

Ja najczęściej kupuję tu:

http://www.theperfumedcourt.com/

Odlewki, zabytki, rarytasy, ciekawostki kolekcjonerskie.

Oraz tu:

http://www.luckyscent.com/

I tu:

http://www.ausliebezumduft.de/

Wyłącznie niszowce.

Jesteś pewien, że akurat o takie Ci chodziło?

--
JoP

24. Data: 2008-10-08 05:37:35

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> (Oni sa pragmatykami... Jak to ladnie i diagnozujaco brzmi.Ale skad wiesz,
> ze oni sa _akurat_ pragmatykami? I ze wiedza, jak
> _zmaksymalizować_szansę_na_uzyskanie_potrzebnych_inf
ormacji_ ?

Chciałam być uprzejma - pierwotnie miałam napisać "oni po prostu trochę myślą, a
przynajmniej się starają".

--
JoP

25. Data: 2008-10-08 05:38:23

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czuje sie oswiecony.

Gratulacje.

--
JoP

26. Data: 2008-10-08 08:59:48

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers pisze:

> Są róże mniej formalne (Stella Sheer 2005), bardziej awangardowe
> (Parfumerie Generale Brulure de Rose, z metaliczną nutą), ciekawiej
> zestawione (jak przykurzona róża z przyprawami w Anglomanii Westwood
> albo przyprószona szafranem w Safran Troublant L'Artisan Parfumeur czy
> skórzasto-pudrowa w Kelly Caleche Hermesa), ale Mille & Une Roses jest
> tak wyjątkowa dzięki pięknej interpretacji ambry w bazie, że po prostu
> nie ma na nią rady.

Kelly tez bardzo lubię, ale nie wpadłabym na to że tam jest róża;-)

> Aha (będę wredna) - jakbyś szukała kiedyś czegoś w podobnym stylu, tylko
> lżejszego, bardziej na dzień i lato, to polecam L'Ete en Douce L'Artisan
> Parfumeur:

Zapisane, zapamiętane. W tym roku, po raz pierwszy poczułam sie zmęczona
Pampeluną i Ogródkiem. Dzięki, a mogłabym prosic jeszcze o jkiegos
męskiego "typa" TZ chodzi i mi zazdrości;-)a w męskich nie orientuje się
w ogóle, no i w 3 mieście nie mam gdzie sprawdzić. Ostatnio miał Hermesa
Terre D'Hermes.

P.S co z blogiem?Qrcze, robił u mnie za ściągawke
--

Gosia

27. Data: 2008-10-08 11:14:32

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik <p...@o...pl> napisał(a):

> Kelly tez bardzo lubię, ale nie wpadłabym na to że tam jest róża;-)

Jest, jest. Przyćmiona, pudrowata, schowana pod zamszem, ale jest.

> [...]
> męskiego "typa" TZ chodzi i mi zazdrości;-)a w męskich nie orientuje się
> w ogóle, no i w 3 mieście nie mam gdzie sprawdzić. Ostatnio miał Hermesa

Terre to się prawie wszystkim podoba, żadna wskazówka. ;-)

Może coś z Comme des Garcons? 2 Man? Ja uwielbiam na facetach ichnią serię
kadzidlaną (http://www.luckyscent.com/shop/category.asp?
section=1&categoryid=219), ale to trochę ciężki kaliber, nie wpuściłabym w to
tak od razu kogoś przyzwyczajonego do bardziej tradycyjnych zapachów.

Navegar L'Artisan Parfumeur? Iskander albo Equistrius Parfum d'Empire? Któryś
z męskich Penhaligonsów, typu Quercus? Baimé Maitre Parfumeur et Gantier?
Gaiac Micallef? Amouage Ciel for Men (drogie, ale mnie się podoba, bardzo
lekkie jak na Amouage)?

Albo coś z Lutensów - są już w Polsce. Wywołujący u mnie absolutną miękkość
kolan po wywęszeniu na facecie Chergui jest trudno dostępny, bo w wersji
szeroko dystrybuowanej był limitowanką 2 lata temu, ale może Santal Blanc czy
Vetiver Oriental? TŻ używa właśnie Santal Blanc i sobie chwali, a on jest
raczej z tradycjonalistów zapachowych.

Na facetach uwielbiam też Cadjmere Parfumerie Generale:
http://www.ausliebezumduft.de/kosmetik_produkte.php?
cPath=23_372&products_id=3434
ale ono jest dla tolerujących nutę słodyczy, bo pod drzewem różanym,
sandałowym i cyprysowym ma odrobinę jakby kopry kokosowej: kokos, ale nie
typu Rafaello, tylko taka kopra suszona na słońcu.

Ostatnio kupiliśmy dla MyBestFrienda Tobacco Mucho Stephanie de Saint-Aignan:

http://www.luckyscent.com/shop/detail.asp?itemid=419
08§ion=1

Dość oryginalne, ale nie radzę w ciemno, tytoń, cytrusi i wetiwer.(Na
właścicielu pachnie kapitalnie, ale na nim wszystko pachnie kapitalnie,
przypuszczam, że pachniałby fajnie schlapany nawet denaturatem, więc
bezpieczniej stestować.)

> P.S co z blogiem?Qrcze, robił u mnie za ściągawke

Wróci, wróci, już mam trochę nowych recenzji naskrobanych z różnych
rarytasów, typu seria Les Exclusifs Chanel, tylko brak czasu na obrobienie
zdjęć i
wrzucenie całości.

--
JoP

28. Data: 2008-10-08 12:02:25

Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers in news:gchh3o$6c5$1@atlantis.news.neostrada.pl
> Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> Gratulacje.

a powinnas zazdroscic :)

29. Data: 2008-10-08 14:00:48

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1634Racine <1...@R...pl> napisał(a):

> a powinnas zazdroscic :)

Braku znajomości ortografii polskiej i angielskiej? Stanowczo nie ma czego.

--
JoP

30. Data: 2008-10-09 17:04:49

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers pisze:

> [...]
> tak od razu kogoś przyzwyczajonego do bardziej tradycyjnych zapachów.

Dziękuję bardzo. Siedzi już wydrukowane w kapowniku

> [...]
> Vetiver Oriental? TŻ używa właśnie Santal Blanc i sobie chwali, a on jest

EE, z tymi Lutensami mi jakos nie po drodze. Jak czytam opisy, to
powinny byc moje typy na bank. A, jak zdobęde takiego pewnego pewniaka,
to okazuje się, że nie jestem w stanie wytrzymać ani minuty tego
zapachu. Fakt, że doświadzenie skromne okrutnie, bo wąchałam tylko Daim
Blond, ale byłam pewna, że sie nim zachwycę.

Czekam z niecierpliwością w takim razie

--

Gosia

Płukanka do włosów
Paznokcie ratujcie!
Lancaster - szukam
warto zerknac
oryginal poszukiwany - higher energy - pilne:)