Dobra wódka

21. Data: 2007-10-16 11:38:19

Temat: Re: Dobra wódka
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message
news:ff280o$c4i$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> czyli inaczej mowiac tatar

To pierogi pływające w stopionym masełku.

22. Data: 2007-10-16 11:40:04

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> 1. wedzony wegorz (trudno o swiezego, ale pamietam nad morzem jak sie
> zazeralismy wedzonym wegorzem prosto z wedzarni ... i wedzone sledzie -
> takie jeszcze cieple, ociekajace tluszczem... pycha)

Cholera jasna, po co ja ten wątek zaczynałem? :-)
Język mam na brodzie, a ślinka to mi teraz tak cieknie....

Stalker

23. Data: 2007-10-16 11:50:03

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin pisze:

> Co dodajesz poza boczkiem i czosnkiem?

1,5 kg boczku nietłustego.
Półtorej główki czosnku (spore główki).
Sól - 1 łyżka, pieprz grubo zmielony - 1 łyżeczka z małym czubkiem,
papryka ostra lub chilli - 1 łyżeczka, olej lub oliwa - 2 łyżki.
Boczek naszpikować gęsto! (czyli siatka nakłuć m.w. co 3 cm) czosnkiem -
ja tnę ząbki wzdłuż na wąskie części, aby kawałki były spiczaste, wtykam
te kawałki w dziurki powstałe przez nakłuwanie bardzo spiczastym wąskim
nożem, tak aby całe się schowały.
Natrzeć ze wszystkich stron solą, pieprzem, papryką ostrą zmieszaną z
olejem lub oliwą (czasem nawet używam chilli).
Jeśli kawałek jest duży i płaski - można zrolować i związać szpagatem.
Włożyć do worka foliowego, wydusić powietrze, zamknąć worek szczelnie,
schować boczek do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie upiec w rękawie lub w przykrytym(!) naczyniu do
miękkości, w temp. ok. 170 st.C - na oko, bo ja piekę w warunkach
przedpotopowych, na orientację :-) Jeśli piecze sie w naczyniu, należy
skropić boczek wodą ze 2 razy podczas pieczenia i szybko przykryć.

--
XL wiosenna

24. Data: 2007-10-16 12:30:49

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" wrote in message news:ff280o$c4i$1@nemesis.news.tpi.pl...

> czyli inaczej mowiac tatar :-) poledwica wolowa siekana z dodatkami (kto
> co lubi- ja daje cebule, marynowane grzybki, ogorek kiszony, zoltko jajka,
> oliwa, magi, czosnek, sol, pieprz, ostra papryka)

Nie. Tatar to tatar, a farsz do kołdunów to farsz do kołdunów. Wspólne mają
tylko siekanie, sól oraz pieprz.

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

25. Data: 2007-10-16 12:34:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

> Cholera jasna, po co ja ten wątek zaczynałem? :-)
> Język mam na brodzie, a ślinka to mi teraz tak cieknie....
>
> Stalker

Procenty suszą!

26. Data: 2007-10-16 12:39:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <n...@g...com> wrote in message

> Nie. Tatar to tatar, a farsz do kołdunów to farsz do kołdunów. Wspólne
> [...]

Podobasz mi się, Boja!!!

27. Data: 2007-10-16 22:52:41

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał

> P.S. No i musowo wódeczka trzymana przez całą imprezę w lodzie
> (bo nie lubię jak się po pewnym czasie ciepła robi)

wystarczy na stół wyciągać połlitrowki, nie zdążą sie zagrzać.

Protz

28. Data: 2007-10-17 07:00:30

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Protz pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał

> wystarczy na stół wyciągać połlitrowki, nie zdążą sie zagrzać.
>
> Protz

Nie wszystkim się pali do wódy. Są ludzie, dla których wódka sama w
sobie nie jest treścią... posiłku.
--
XL wiosenna

29. Data: 2007-10-17 08:30:53

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał

> Nie wszystkim się pali do wódy. Są ludzie, dla których wódka sama w sobie
> nie jest treścią... posiłku.

Ok, rozumiem, choc nie znam. ;)

Protz

30. Data: 2007-10-17 16:32:45

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> *smalec - Domowy, mojej żony: słonina, podgardle, cebula, jabłko ot wsio.
> Słoninę i podgardlę (proporcje wg uznania) zmielić i przetopić, na koniec
> topienia dodać cebulkę w kostkę, jak się zeszkli to dorzucić starte jabłko.
> Podobnież pasuje też garść słonecznika, ale nie próbowalismy

Plus czosnek, a zamiast jabłka suszona śliwka.

Qra, mniam mniam

POTRENUJMY RAZEM...
Przechowywanie zielonej chilli
Garnki Silga za 3500 zl komplet - warto?
OBIAD
jak przygotowac?