jak przygotowac?

1. Data: 2007-10-15 08:12:46

Temat: jak przygotowac?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 pytanka:

1. jak przygotowac omlet? (widzialem rozne pzepisy, jednak chodzi mi o jeden
wyprobowany, sprawdzony i niezawodny)
W dniu wczorajszym Maklowicz przygotowywal, ale zapomnialem zanotowac
skladniki
wiem ze byla tam piana z 2-ch ubitych bialek + 2 zoltka + ... i tu wlasnie
nie pamietam co...

2. jak zrobic dobre - powtarzam- dobre ciasto nalesnikowe ?
Prosze jedynie o sprawdzone przepisy

2. Data: 2007-10-15 08:37:58

Temat: Re: jak przygotowac?
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> W dniu wczorajszym Maklowicz przygotowywal, ale zapomnialem zanotowac
> skladniki
> wiem ze byla tam piana z 2-ch ubitych bialek + 2 zoltka + ... i tu
> wlasnie nie pamietam co...

Nie wiem, co Makłowicz, ale normalny dobry omlet polega na usmażeniu na
maśle dobrze ubitych jajek lekko posolonych lub z dodatkiem odrobinki
cukru, jeśli ma być na słodko.
Można dodać odrobinę mąki, wtedy jest to omlet polski.

> 2. jak zrobic dobre - powtarzam- dobre ciasto nalesnikowe ?
> Prosze jedynie o sprawdzone przepisy

Zwyczajnie (jajka, mleko, woda, mąka, sól), ale pół godziny wcześniej.
Wtedy mąka napęcznieje, a naleśniki smażą się bardzo dobrze.
Ciasto po odstaniu ma mieć gęstość dobrej śmietany.
Jeśli do ciasta dodasz odrobinkę stopionego masła lub dobrego oleju
(oliwa nadaje zapach), nie musisz smarować patelni.
--
BBjk

3. Data: 2007-10-15 09:38:38

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cukru, jeśli ma być na słodko.
> Można dodać odrobinę mąki, wtedy jest to omlet polski.

Mikser sie przydaje :))
mozna wtedy dobrze ubic te jaja coby bardziej puszysty wyszedł...no i
oczywiście potem trzeba pilnowac zeby sie to odpowiednio scieło i kombunowac
czy przewracac to na drugą strone czy nie..warianty sa rózniste :))

> [...]
> Jeśli do ciasta dodasz odrobinkę stopionego masła lub dobrego oleju
> (oliwa nadaje zapach), nie musisz smarować patelni.

woda w przepisie moze zastapic mleko..ale i można sie bez wody
obyć...oczywiscie mozna uzyć wody gazowanej wtedy naleśniki piszyste sie
robia...a i zamiast wody jak sie piwa uzyje ....mniam mniam...zreszta rodzaj
ciasta zalezy od nadzienia..czy na słodko czy na słono czy jak tam ma być
:))..
a i jak sie jajko rozdzieli i zółtko sie doda do ciasta od razu a białko
ubije to wychodzą nalesniki biszkoptowe :))

Marek

4. Data: 2007-10-15 10:35:15

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. jak zrobic dobre - powtarzam- dobre ciasto nalesnikowe ?
> Prosze jedynie o sprawdzone przepisy

Poproszę o wyjaśnienie co oznacza sformułowanie "dobre ciasto naleśnikowe",
bo u mnie ilu domowników tyle definicji dobrego ciasta naleśnikowego

Pozdrawiam

Monika

5. Data: 2007-10-16 11:26:39

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek"

> [...]
> wlasnie nie pamietam co...
> 2. jak zrobic dobre - powtarzam- dobre ciasto nalesnikowe ?

Nie wiem, czy to wg Makłowicza, ale u mnie sie robi tak:

łyżka mąki, łyżka mleka, żołtko- utrzeć i do tego ubite białko

ponoć to nie omlet:-) ale u mnie funkcjonuje jako omlet z powodzeniem :)

Ola

6. Data: 2007-10-18 21:41:47

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jak przygotowa omlet?

Nie sztuka jest w sk adnikach a w sposobie sma enia.

Jak na dwie osoby to najlepiej ubi 3 jajka ze szczypt soli i pieprzu
na lekk piank , ale nie tak jak na biszkopt. Na mocn rozgrzan
patelni doda tluszczu (najlepiej klarowane mas o) i wla mas .

Gdy lekko si zetnie to drewnian opatk lekko poprzerywac ci t od
spodu warstw tak by kolejne porcje masy mog y tam wp yn i sci
si . Gdy ok 3/4 bedzie ju ci te na gór na reszt piany k adziesz
ulubione sk adniki (pomidory, swie e zio a, ser, d em) patelnie
przechylasz i opatk sk adasz jeszcze nie do konca ci tego omleta na
pó . Trzymasz go jeszcze chwile na ogniu i ze lizgujesz si go z
patelni. Gotowe!!

B dzie adnie przyrumieniony z zewn trz oraz delikatny, puszysty w
rodku.

Takie lubie najbardziej.

R.

7. Data: 2007-10-18 21:51:28

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. jak zrobic dobre - powtarzam- dobre ciasto nalesnikowe ?
> Prosze jedynie o sprawdzone przepisy

Kazdy ma jakis swoj sprawdzony przepis.
Dla mnie dobre znaczy czesto tradycyjne - w tym wypadku jajko, maka,
mleko, olej, sol.
Napewno nie woda, Napewno nie jedno jajko na 1 litr mleka.

5-6 jajek na litr mleka, 2 yzki oleju, 2 szczypty soli i maka (bedzie
tak kolo 300-380 g)
Wymieszac ale nie szybko obrotowym mikserem, najlepiej rozg i
odstawic na 20-30 min.

Reszta zalezy juz tylko od farszu :)

R.

Podsumowanie - Deser mój...
sos szpinakowo-śmietanowy
Deser mój dzisiejszy :-)
ZNOWU !!!
sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna