sos szpinakowo-śmietanowy

1. Data: 2007-10-14 15:53:46

Temat: sos szpinakowo-śmietanowy
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze pytania jak zrobić taki jak w... nie sa zbyt mile widziane
ale...przeszukłam dostępne przepisy i nici :(
W Sphinxie jadłam pierś kurczaka w sosie szpinakowo- śmietanowym. Szpinak
nie jest moim przysmakiem, ale ten sos tak. Przepisy ,które znalazłam
zawieraja jeszcze sery plesniowe,orzechy włoskie, duzo czosnku i w ogóle
duzo innych dodatków, a ten sos był strosunkowo prosty(chyba). Nawet nie
wiem czy dać szpinak mrożony czy nie?
Ktos podzieli się przepisem?

2. Data: 2007-10-15 06:36:17

Temat: Re: sos szpinakowo-śmietanowy
Od: fil <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jeżeli świeży szpinak to najpierw trzeba go blanszować (jak mrozony to
rozmrażamy i na patelnie odrazu) , potem na patelnie z roztopionum
masłem, 3 min. podduszamy, dodajemy śmietanę doprawiamy do smaku
redukujemy i gotowe, ja jeszcze dodaje czosnku ale to juz wg własnego
upodobania.
macieko

3. Data: 2007-10-15 12:30:30

Od: "Jelcyn" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zawieraja jeszcze sery plesniowe,orzechy włoskie, duzo czosnku i w ogóle
> duzo innych dodatków, a ten sos był strosunkowo prosty(chyba). Nawet nie

Sos Szpinakowo-Smietanowy:

- Szpinak mrozony
- Pieczarki 200 g
- 1 cebula
- czosnek 6-7 zabkow
- bazylia
- oregano
- sol
- pieprz
- smietana slodka w kartoniku
- oliwa

Cebule w drobna kostke i zeszklic na oliwie, dodac starte na duzych oczkach
pieczarki i przesmazyc kilka minut na nieduzym ogniu, dodac rozmrozony i
odcisniety szpinak i pokrojony w plasterki czosnek. Przesmazyc jakies 10
minut, dodac bazylie, oregano, sol i pieprz. 3 minuty przed koncem dolac
smietany, konsystencja zalezy od ilosci, bardzo dobry sos do wszelkiego
rodzaju makaronow. Mozna dodac na wierzch duzo startego parmezanu.

Mozna zamiast smietany dodac rozdrobnionego sera feta i nadziac np ciasto
francuskie, super pierozek wychodzi wtedy...

pzdr
Jelcyn

Deser mój dzisiejszy :-)
ZNOWU !!!
sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna
Opieńki - jakis prosty przepis?
Harissa