sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna

1. Data: 2007-10-14 08:52:35

Temat: sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna
Od: <1...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeka mnie urzadzanie nowej kuchni :)
kuchnia bedzie otwarta na jadalnie i salon
mam pytanie dotyczace sprzetu w kuchni :
1. plyta grzewcza elektryczna czy gazowa - do tej pory mialem tylko
doswiadczenie z gazowymi urzadzeniami , i nie znam nikogo kto ma elektryczne
urzadznie, wiem tylko ze elektrycze sa drozsze, ale chcialbym poznac opinie
urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
firmy polecacie? na co zwrocic uwage.

Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2007-10-14 09:07:32

Temat: Re: sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <feslmk$j3j$1@nemesis.news.tpi.pl>, <1...@n...pl>
wrote:

> czeka mnie urzadzanie nowej kuchni :)
> kuchnia bedzie otwarta na jadalnie i salon

No, no. Kuchnia opwarta na salon...

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

3. Data: 2007-10-14 10:04:27

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>

zdecydowanie nie polecam takiego rozwiązania, i oczywiście obowiązkowo
urządzenia gazowe jako podstawowe
Jędrek

4. Data: 2007-10-14 10:19:03

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

<1...@n...pl> napisal(a):

> [...]
>urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

Plyta elektryczna jest zdecydowanie lepsza. Uzywam od pol roku i
bardzo sobie chwale.

>2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
>roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
>firmy polecacie? na co zwrocic uwage.

Mnie halas powodowany przez okap tak wkurza, ze go bardzo rzadko
wlaczam. Chyba tylko wtedy gdy potrawa jest mocno uciazliwa wechowo.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

5. Data: 2007-10-14 11:04:57

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...pl pisze:
> czeka mnie urzadzanie nowej kuchni :)
> kuchnia bedzie otwarta na jadalnie i salon

Ta moda już na szczęście mija...

> 2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
> roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta?

Będą się rozprzestrzeniać. Musiałbyś mieć kuchenkę pod wyciągiem
laboratoryjnym - a to raczej niemożliwe. Dlatego odradzam połączenie
kuchni z salonem, choć widzę, że jesteś raczej zdecydowany. Już raczej
rozsuwana przeszklona ścianka lub spore okienko - szerokie,
panoramiczne, jako optyczny łącznik, z możliwością zamknięcia w razie
szczególnie "atrakcyjnych" zapachów. Poza tym tak, czy siak, nie da się
siedząc w salonie nie czuć się, jak przy kuchennym stole przy takim
rozwiazaniu, jak zamyślasz... Dla mnie - salon to salon, kuchnia to
kuchnia, ... :-)

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-10-14 11:47:26

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** 1...@n...pl wrote:

> [...]
> urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

Jak masz możliwość podłączenia gazu to oczywiście gaz. Lepiej i taniej. Z płytą
elektryczną to można się pociąć, a nie na tym gotować. Szczególnie wściekają
się ludzie, którzy korzystają normalnie z gazu.

--
+ ' .-. .
, * ) )

7. Data: 2007-10-14 11:49:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Marcin E. Hamerla <X...@x...xonet.xpl.removex> wrote:

> Plyta elektryczna jest zdecydowanie lepsza. Uzywam od pol roku i bardzo sobie
> chwale.

Chyba JEDYNĄ zaletą płyty elektrycznej jest łatwe utrzymanie czystości (łatwo
się ją zmywa). Poza tym to nie ma żadnych innych zalet:

- prund jest droższy
- na płycie się dużo dłużej wszystko robi (np. gotuje wodę czy rozgrzewa
patelnie)
- na płycie gotuje się inaczej bo np. należy zdjąć naczynie z płyty, samo
wyłączenie danego "palnika" nie wystarczy

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-10-14 11:56:10

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisal(a):

>Ta moda już na szczęście mija...

Tak srednio. Jest to rozwiazanie funkcjonalne bardzo popularne na
swiecie, ktore u nas bylo w pewnym momencie stosowane w pewnym
nadmiarze. Czasem odzielna kuchnia jest lepsza, a czasem polaczona z
salonem. Zalezy od sytuacji.

> [...]
>siedząc w salonie nie czuć się, jak przy kuchennym stole przy takim
>rozwiazaniu, jak zamyślasz... Dla mnie - salon to salon, kuchnia to

Przeciez zapachy sie zawsze roznosza, nawet gdy jest rozdzielony salon
od kuchni.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

9. Data: 2007-10-14 12:07:06

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisal(a):

>Chyba JEDYNĄ zaletą płyty elektrycznej jest łatwe utrzymanie czystości (łatwo
>się ją zmywa). Poza tym to nie ma żadnych innych zalet:

No nieprawda. Kolejne zalety to wieksza rownomiernosc rozprowadzenia
ciepla, dzieki czemu znacznie trudniej jest cos przypalic oraz wieksza
dynamika grzania, co z kolei umozliwia rozmrazanie.

>- prund jest droższy

Grosze. Drozszy jest czas przeznaczany na czysczenie kuchenki gazowej.

>- na płycie się dużo dłużej wszystko robi (np. gotuje wodę czy rozgrzewa
> patelnie)

Nie odnioslem takiego wrazenia.

>- na płycie gotuje się inaczej bo np. należy zdjąć naczynie z płyty, samo
> wyłączenie danego "palnika" nie wystarczy

To prawda, ale to bardzo niewielka uciazliwosc i w dodatku moze czasem
byc pozyteczna.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

10. Data: 2007-10-14 12:13:35

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> No nieprawda. Kolejne zalety to wieksza rownomiernosc rozprowadzenia ciepla,
> dzieki czemu znacznie trudniej jest cos przypalic

W ogóle trudno jest coś przypalić bo z tej dynamiki to czekasz 15 min. aż się
np. olej rozgrzeje. :)

(...)

> Grosze. Drozszy jest czas przeznaczany na czysczenie kuchenki gazowej.

Owszem, ale gaz jest bardziej ekologiczny, chociaż obstawiam, że masz to
głęboko... A kuchenkę gazową czyści się 30 sek. dłużej - tzn. tyle ile zajmuje
Ci zdjęcie palników i kratki.

--
+ ' .-. .
, * ) )