sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna

11. Data: 2007-10-14 12:26:07

Temat: Re: sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla pisze:

> ktore u nas bylo w pewnym momencie stosowane w pewnym
> nadmiarze.

Czyli moda :-)
U nas.

> Przeciez zapachy sie zawsze roznosza, nawet gdy jest rozdzielony salon
> od kuchni.

Ale nie "walą" (ż.t.p.) prosto w nos. Nie wszyscy (goście) to lubią.
Drzwi do kuchni można zamknąć, otworzyć okno - inna jakość.
Poza tym funkcjonowanie kuchennych urządzeń typu zmywarka, okap, mikser
itp. niekoniecznie jest relaksującym tłem akustycznym podczas spożywania
posiłku, czy nawet bez posiłku, kiedy chcesz mieć zupełnie inny nastrój.
Oczywiście, wszystko można zorganizować, aby się jedno z drugim nie
gryzło, tylko czy zawsze się tak da?
No i, jak dla mnie, widok mebli kuchennych, zlewozmywaka, baterii w
ścianie, lodówki, kuchennych akcesoriów, miski dla psa i kota na
podłodze tudzież kuwety, choćby one były nawet najbardziej estetyczne i
kuchnia najbardziej gustownie urządzona, nie jest ulubionym widokiem na
czas odpoczynku czy przyjęcia w salonie. Lubię moją kuchnię i siedzę w
niej większość czasu, razem z rodziną i częstokroć mniej oficjalnymi
gośćmi, jednak - salon to salon i już, kiedy chce się mieć odmianę od
kuchennych warunków :-)
Ale to moje odczucia; nie jest moim celem przekonywanie, lecz sugestia.

--
XL wiosenna

12. Data: 2007-10-14 12:29:16

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisal(a):

>W ogóle trudno jest coś przypalić bo z tej dynamiki to czekasz 15 min. aż się
>np. olej rozgrzeje. :)

To jest nieprawda. W ogole masz plyte?

BTW za kazdym razem gdy musialem cos gotowac na gazie w NYC, to mialem
wrazenie, ze ich gaz ma dwa razy mniejsza energetycznosc niz nasz.

Kolejne zalety:
- znaaaacznie wieksze bezpieczenstwo uzytkowania i w zwiazku z tym
wieksza wygoda
- tajmer

>Owszem, ale gaz jest bardziej ekologiczny, chociaż obstawiam, że masz to
>głęboko...

Dwa razy nieprawda.

>A kuchenkę gazową czyści się 30 sek. dłużej - tzn. tyle ile zajmuje
>Ci zdjęcie palników i kratki.

Wolne zarty.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

13. Data: 2007-10-14 12:35:02

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

...czyli o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia i Wielkanocy

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

14. Data: 2007-10-14 12:36:47

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Marcin E. Hamerla <X...@x...xonet.xpl.removex> wrote:

> To jest nieprawda. W ogole masz plyte?

Nie mam. Mam gaz bo płyta ssie. Kuchenkę mam elektryczną. U rodziców jest płyta
i jest tragiczna.

> BTW za kazdym razem gdy musialem cos gotowac na gazie w NYC, to mialem
> wrazenie, ze ich gaz ma dwa razy mniejsza energetycznosc niz nasz.

A co mnie obchodzi gaz w NYC?

--
+ ' .-. .
, * ) )

15. Data: 2007-10-14 12:38:17

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> gustownie urządzona, nie jest ulubionym widokiem na czas odpoczynku czy

Nie mylisz przypadkiem jadalni z salonem? W salonie się raczej nie jada.

--
+ ' .-. .
, * ) )

16. Data: 2007-10-14 12:49:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Ta moda już na szczęście mija...

> Będą się rozprzestrzeniać. Musiałbyś mieć kuchenkę pod wyciągiem
> laboratoryjnym - a to raczej niemożliwe. Dlatego odradzam połączenie
> kuchni z salonem, choć widzę, że jesteś raczej zdecydowany. Już raczej
> rozsuwana przeszklona ścianka lub spore okienko - szerokie,
> panoramiczne, jako optyczny łącznik, z możliwością zamknięcia w razie
> szczególnie "atrakcyjnych" zapachów. Poza tym tak, czy siak, nie da się
> siedząc w salonie nie czuć się, jak przy kuchennym stole przy takim
> rozwiazaniu, jak zamyślasz... Dla mnie - salon to salon, kuchnia to
> [...]

Teoretycznie - albo winda, albo wóżek cateringowy, albo wyspa i ludzie
jedzący wokół niej...

17. Data: 2007-10-14 12:50:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> wrote in message

> Czasem odzielna kuchnia jest lepsza, a czasem polaczona z salonem. Zalezy
od sytuacji.

Nic nie zależy. Salon to nie jadalnia.

Poznać pana po cholewach.

18. Data: 2007-10-14 13:15:26

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski pisze:

> Nie mylisz przypadkiem jadalni z salonem? W salonie się raczej nie jada.

Fakt, może i pomyliłam, chodzi mi oczywiście o jadalnię. Jednak to
dlatego, że wątkotwórca zaczął o łączniu kuchni z salonem, więc to już
oczywiście nie byłby salon
--
XL wiosenn

19. Data: 2007-10-14 14:34:48

Od: "Akna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <1...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> opinie
> urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

Nie elektryczna a indukcyjna. Wtedy możesz zapomnieć o wolnym grzaniu,
tudzież bezwładności.
Ja używam i bardzo mi się podoba. Poza tym mogłam dzięki temu całkowicie
zrezygnować z gazu (i z abonamentu), przez co nie widzę, aby jakoś
szczególnie biło to po kieszeni.

A kuchnia otwarta - hmm... jak się ma do wyboru kuchnie 2,2 na 2,9 a salon z
jadalnią i kuchnią około 30m2 to chyba lepiej się 'pomęczyć' z takim
układem.

Pozdrawiam,
Akna

20. Data: 2007-10-14 15:07:36

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisal(a):

>Nie mylisz przypadkiem jadalni z salonem? W salonie się raczej nie jada.

To zalezy od wielkosci mieszkania. Jak masz 200m^2, to na wszystko sie
znajdzie miejsce. Gdy 80, to osobny salon i jadalnia juz nie bardzo.
Czesto zreszta robi sie tak, ze stol do codziennego jadania jest w
kuchni, a gdy jest wiecej osob, to sie jada w salonie przy stole, ze
sie tak wyraze, wizytowym.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Opieńki - jakis prosty przepis?