Deser mój dzisiejszy :-)

1. Data: 2007-10-14 14:23:50

Temat: Deser mój dzisiejszy :-)
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trójkąty dyni 15x15x15, posypane cukrem, polane masłem i śmietaną z
cukrem waniliowym, cukrem i cynamonem oraz łyżką kaszy manny(ej?),
zapieczone "na spokojnie" ok. 30 minut. Łyżeczką do buzi - mniam :-)
--
XL wiosenna

2. Data: 2007-10-14 14:36:23

Temat: Re: Deser mój dzisiejszy :-)
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> manny(ej?)

panny(ej) Anny(ej).
MANNY!
--
BBjk

3. Data: 2007-10-14 14:36:53

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> panny(ej) Anny(ej).
> MANNY!

Wszystko przez te seriale!
:-D

--
XL wiosenna

4. Data: 2007-10-14 15:01:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> cukrem waniliowym, cukrem i cynamonem oraz łyżką kaszy manny(ej?),
> zapieczone "na spokojnie" ok. 30 minut. Łyżeczką do buzi - mniam :-)

Manny!!! "Mannej" to brzydki, przyniesiony przez żydów do języka polskiego
rusycyzm.

5. Data: 2007-10-14 15:03:13

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Manny!!! "Mannej" to brzydki, przyniesiony przez żydów do języka polskiego
> rusycyzm.

Powiedz to młodej pani Złotopolskiej ;-P

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-10-14 15:12:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz to młodej pani Złotopolskiej ;-P

Prawie trzydziesci lat temu Pani Sklepowa w Izabelinie pouczała mnie, że
mówi się "mannej". Później trafiały mi się same kości - stałem jako drugi w
kolejce, ale kupowałem jako ostatni. Pomiędzy byli "zaklepani"...

7. Data: 2007-10-14 15:26:38

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Trójkąty dyni 15x15x15, posypane cukrem, polane masłem i śmietaną z
> cukrem waniliowym, cukrem i cynamonem oraz łyżką kaszy manny(ej?),
Manny.
> zapieczone "na spokojnie" ok. 30 minut. Łyżeczką do buzi - mniam :-)

A u mnie pleśniak bez pleśni, ale za to z bitą śmietaną - też mniaaam :D
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

8. Data: 2007-10-14 16:14:01

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Manny!!! "Mannej" to brzydki, przyniesiony przez żydów do języka polskiego
> rusycyzm.

Po pierwsze, przestań wreszcie rozsiewać tutaj ten swój antysemityzm
ludowy i jakikolwiek inny też. Wyrządzasz tym przykrość jak sądzę, nie
tylko mnie.

Po drugie, skąd pogląd, że "jest to rusycyzm"?
Ten błąd polega na myleniu części mowy.

Manna jest rzeczownikiem, który odpowiada gramatycznie takim wyrazom,
jak Anna, dziewanna, panna, brytfanna i powinien być odmieniany tak
samo: Anny - manny, Annie-mannie, pannę-mannę, dziewanną-manną, (o)
pannie, )o)mannie.

Niektóre osoby popełniają błąd traktując związek dwóch rzeczowników
"kasza manna" tak, jakby to był związek rzeczownika z przymiotnikiem
typu kasza gryczana albo kasza jęczmienna i rzeczownik "manna"
odmieniają jak przymiotnik (jakiej kaszy? jęczmiennej, gryczanej,
"mannej").
--
BBjk

9. Data: 2007-10-14 16:21:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> typu kasza gryczana albo kasza jęczmienna i rzeczownik "manna"
> odmieniają jak przymiotnik (jakiej kaszy? jęczmiennej, gryczanej,

Ja mówię o prawdziwym i historycznym tłumaczeniu pochodzenia słowa
"mannej" i nie chodzi o jakiś antysemityzm. Nie jesteście Semitami, lecz
Chazarami. Podczas zaborów wiele słów przeszło do języka polskiego -
szlachta uczyła się polskiej gramatyki i leksyki, ale Polska wcześniej była
państwem wielonarodowym, więc różne były drogi absorbcji obcych słów,
rosyjskich, tureckich itd.
Nie będę się upierał, ale widziałem gdzieś w książkach jakiegoś Manna -
właściciela młynów, który sprzedawał tę kaszkę pszenną grubszą od
krupczatki...

10. Data: 2007-10-14 17:12:34

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Ja mówię o prawdziwym i historycznym tłumaczeniu pochodzenia słowa
> "mannej"

tzn?

i nie chodzi o jakiś antysemityzm.

Chodzi.
O "jakiś antysemityzm" chodzi w twoich licznych wypowiedziach, tak jak i
w powyższej.

>Nie jesteście Semitami, lecz
> Chazarami.

Nie ma tu nic do rzeczy, kim "jesteśmy".
Istotą jest demonstrowana pogarda i nienawiść do innych, niezależnie od
tego, czy ich przedstawiciele są tu obecni, czy nie.

> [...]
> szlachta uczyła się polskiej gramatyki i leksyki, ale Polska wcześniej była
> państwem wielonarodowym, więc różne były drogi absorbcji obcych słów,

blebleble
Konkretnie wyraz "manna" przyszedł z hebrajskiego*), więc może to masz
na myśli w uroczej frazie:
> [...]

> Nie będę się upierał, ale widziałem gdzieś w książkach jakiegoś Manna -
> właściciela młynów, który sprzedawał tę kaszkę pszenną grubszą od

Tia, pewnie jeszcze Thomasa.

_____
*)"czym ono jest" to po hebrajsku "man hu" lub "ma hu". Od tego pytania
pochodzi slowo manna.
--
BBjk

ZNOWU !!!
sprzet w kuchni - plyta gaz czy elektryczna
Opieńki - jakis prosty przepis?
Harissa
salatka, placki, tarta, tarta, babeczki