Re: Dobra wódka

From: Ikselka <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dobra wódka
Date: Tue, 16 Oct 2007 13:50:03 +0200

Dominik Jan Domin pisze:

> Co dodajesz poza boczkiem i czosnkiem?

1,5 kg boczku nietłustego.
Półtorej główki czosnku (spore główki).
Sól - 1 łyżka, pieprz grubo zmielony - 1 łyżeczka z małym czubkiem,
papryka ostra lub chilli - 1 łyżeczka, olej lub oliwa - 2 łyżki.
Boczek naszpikować gęsto! (czyli siatka nakłuć m.w. co 3 cm) czosnkiem -
ja tnę ząbki wzdłuż na wąskie części, aby kawałki były spiczaste, wtykam
te kawałki w dziurki powstałe przez nakłuwanie bardzo spiczastym wąskim
nożem, tak aby całe się schowały.
Natrzeć ze wszystkich stron solą, pieprzem, papryką ostrą zmieszaną z
olejem lub oliwą (czasem nawet używam chilli).
Jeśli kawałek jest duży i płaski - można zrolować i związać szpagatem.
Włożyć do worka foliowego, wydusić powietrze, zamknąć worek szczelnie,
schować boczek do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie upiec w rękawie lub w przykrytym(!) naczyniu do
miękkości, w temp. ok. 170 st.C - na oko, bo ja piekę w warunkach
przedpotopowych, na orientację :-) Jeśli piecze sie w naczyniu, należy
skropić boczek wodą ze 2 razy podczas pieczenia i szybko przykryć.

--
XL wiosenna