Dokumenty wymagane u lekarza???

1. Data: 2003-09-12 05:52:47

Temat: Dokumenty wymagane u lekarza???
Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wczoraj zona probowala sie zarejestrowac do swojego lekarza rodzinnego. Tam
jednak uslyszala, ze jak pracuje, to musi pokazac legitymacje ubezpieczeniowa...
Ma, ale nie podbita od bardzo dawna... wiec nie pokazala.

Kiedys (za dobrych czasow) to byla tylko ksiazeczka RUM-owska i wystarczalo. Czy
teraz te popaprane przepisy sie zmienily? Czy po prostu ten wymog jest wyssany z
palca. Poprosze o ew. linki do przepisow, bo jak sie okaze, ze wyssali sobie z
palca to nie odpuszcze.

A tak w ogole, to ja teraz nic nie wiem. Te komuchy wprowadzaja jakies zmiany i
nic nie informuja... To wlasnie ich styl pracy: po cichu i z faktem dokonanym.
Lobuzek to chociaz zrobil kampanie informacyjna.

TIA

--
Roland Zerek

2. Data: 2003-09-12 11:58:33

Temat: Re: Dokumenty wymagane u lekarza???
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roland" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
dokonanym.
> Lobuzek to chociaz zrobil kampanie informacyjna.

Nic komuchy nie wprowadzily.
Ustawa o ubezpieczeniach spolecznych wyraznie to reguluje, ze nalezy okazac
pesel oraz dowod ubezpieczenia przy rejestracji do lekarza leczacego w
ramach umowy z NFZ. Dowodem ubezpieczenia jest aktualna legitymacja
ubezpieczeniowa ( pieczatka zakladu pracy i data - aktualizowane co 1/2
roku ), legitymacja emeryta-rencisty lub inny dowod ubezpieczenia ( np
zaswiadczenie z zakladu pracy o odprowadzaniu skladek pracownika do ZUS -
wazne 1 miesiac ), albo stricte zaswiadczenie o odprowadzeniu skladek do ZUS
za ostatni miesiac ( opieczetowane przyjeciem przez ZUS druku ZUS np. DRA i
potwierdzenie dokonania przelewu - to jest wymagane np od prowadzacych
dzialalnosc gospodarcza ). Celowo pomijam tutaj np wojskowych, dzieci itd,
bo teraz rozmawiamy o standardowych wymaganiach. Ustawa zostala wprowadzona
w 1999 roku z waznoscia od 2000r.

casus

3. Data: 2003-09-12 12:17:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Dowodem ubezpieczenia jest aktualna legitymacja
> ubezpieczeniowa ( pieczatka zakladu pracy i data - aktualizowane co 1/2
> roku ),

Na pewno pół roku? Ode mnie żądają stemplowania co miesiąc.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2003-09-12 16:03:38

Od: m@rkop <m...@p...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Sep 2003 14:17:34 +0200, Joanna Duszczyńska wrote:

> Na pewno pół roku? Ode mnie żądają stemplowania co miesiąc.

A u mnie mowili cos o 3 miesiacach...

--
Pozdrawiam :)
m@rkop

5. Data: 2003-09-12 19:07:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bjsd9n$3a5$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Na pewno pół roku? Ode mnie żądają stemplowania co miesiąc.
> --
> Joanna

Ustawa pisze o AKTUALNEJ. Poniewaz nie zmieniono rozporzadzen okolo ustawy
oznacza to 1/2 roku. Owszem, interpretacja jest dowolna i nie mozna sie
przyczepiac do tych, co zadaja comiesiecznej aktualizacji, gdyz aktualna to
aktualna, wiec liczy sie ostatnia skladka ZUS. Zwlaszcza u firm tzw
niepewnych co do placenia skladek oraz prowadzacych dzialalnosc gospodarcza.
Sluzba Zdrowia musi to sprawdzac, bo jest duza ilosc ludzi. ktorych skladka
nie jest odprowadzana do ZUS ( z roznych powodow ), a wiec i NFZ nie dostaje
z ZUSu pieniedzy, wiec nie placi Sluzbie Zdrowia za wykonanie porady u
takiego pacjenta, traktujac go jako nieubezpieczonego. A w koncu nikt nam
chleba w sklepie nie sprzeda, jak nie mamy pieniedzy, wiec i Sluzba Zdrowia
nie moze wykonywac uslug, za ktore nie ma placone ( za wyjatkiem wypadkow
zagrazajacych zyciu ). I prawde mowiac na calym swiecie jest tak samo, tylko
u nas to ludzi jakos oburza, ale mysle, ze to wina stricte systemu i braku
powszechnej informacji.

pozdr.

casus

6. Data: 2003-09-13 06:46:31

Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo teraz rozmawiamy o standardowych wymaganiach. Ustawa zostala wprowadzona

Mimo wszystko do tej pory jakos starczala ksiazeczka RUM-owska i zdaje sie tak
dokladnie bylo wg reformy Lobuzka? Wiec skad nagle ten wymog?

Roland

7. Data: 2003-09-13 12:40:17

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mimo wszystko do tej pory jakos starczala ksiazeczka RUM-owska i zdaje sie
tak
> dokladnie bylo wg reformy Lobuzka? Wiec skad nagle ten wymog?

Książeczkę RUM otrzymywał każdy a nie każdy jest ubezpieczony. I nie dziwię
się placówkom służby zdrowia, że żadają potwierdzenia faktu ubezpieczenia.

8. Data: 2003-09-13 18:54:25

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m@rkop" <m...@p...spam.pl> napisał w wiadomości

> A u mnie mowili cos o 3 miesiacach...

legitymacja powinna byc stemplowana CO MIESIAC :)

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

9. Data: 2003-09-13 20:48:31

Od: "Baltazar Kot" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roland <r...@p...fm> napisał(a):

> [...]
A kto milosciwie nam sprawowal wladze dnia 6 lutego 1997 ???

ZUS

stempelek pracodawcy jest wazny w miesiacu poswiadczenia i 30 dni natepnego
miesiaca

;-)))

10. Data: 2003-09-13 22:15:17

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Sat, 13 Sep 2003 20:54:25 +0200, "WALDIM"
<w...@a...pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>legitymacja powinna byc stemplowana CO MIESIAC :)

To jest dosyc uciazliwe gdy ktos (np. ja ;)) pracuje 40 km. od
Warszawy a glowna siedziba pracodawcy (a wiec i kadry) jest w jej
centrum niemalze ;)
Na szczescie nawet niepodbijana od kilku miesiecy ksiazeczka z
pieczatka szpitala psychiatrycznego zazwyczaj zalatwia sprawe ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

Plamka Krwi na stolcu ??
terapia chelatowa
co to za choroba???
Jak pędzlowac gardło jodyna?