Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Re: Domniemana zgoda na pobranie narzadow juz nie obowiazuje. Wymagana jest kazdorazowa zgoda rodziny . ZMIENILO SIE. WYMAGANA JEST ZAWSZE ZGODA. KROPKA. KONIEC DYSKUSJI.

1. Data: 2000-01-30 19:39:05

Temat: Re: Domniemana zgoda na pobranie narzadow juz nie obowiazuje. Wymagana jest kazdorazowa zgoda rodziny . ZMIENILO SIE. WYMAGANA JEST ZAWSZE ZGODA. KROPKA. KONIEC DYSKUSJI.
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> Byc moze ta kropka bylaby nieco mniejsza gdyby zapoznali sie czytajacy z
> konsekwencjami o charakterze praktycznym takiej odmowy.
> Przeszczepienie nerki ratuje zycie. Mozna utrzymywac na sztucznej nerce . Koszt
> utrzymywania na sztucznej nerce przez rok kosztuje na kontynencie amerykanskim
> okolo 100 tys.$
> Moze wiec rodzina powinna wiedziec na jakie straty naraza system ?

jakos system amerykanski i innych krajow sie nie zawalil od
dobrowolnjosci.
A jezeli juz ten organ ma wartosc 100.000 $
to niech rodzina tez z tego cos ma.
Np. nowy samochod.
W koncu jest to darowizna i do darowizna przedmiotu o znacznej wartosci.

Nalezaloby sprawdzic , czy od takiej deklarowanej darowizny organow nie
nalezy oplacic podatku.
Skoro wartosc organu to dziesiatki tysiecy dolarow.

> Bo odmowa moze uderzyc w nia sama, bo dla innego czlonka rodziny zabraknie tych
> 5.000 ZLP na to, aby miec po ludzku przeprowadzony porod ?

Ok. Oddaj swoje organy za zycia.
Ile system na tym oszczedzi.

> Odnosze wrazenie, iz czytajacy nie wiedza, iz przeszczep jest najtanszym
> sposobem ratowania zycia (wzroku etc.) , a nie jest zrodlem zadnego wspanialego
> dochodu dla lekarzy.

Ok.
Propozycja zatem taka.
Pacjent oddaje darmo organy. Lekarze dokonuja operacji bezplatnie.
Czy jest zgoda ?
Bo jak na razie pacjent daje wielka darowizne a wszystcy na tym jedynie
zarabiaja.

Jezeli ma byc uczciwie to niech wszyscy w lancuszku zrezygnuja z
wynagrodzenia z zyskow i bezplatnie dokonaja transplantacji.

Albo nie zaplaca rodzinie zmarlego okreslona kwote za organ ktory jest
wart dziesiatki tysiecy dolarow.

Moze przeciez tak byc, ze organy beda pobhierane w kraju za darmo
a eksportowane za granice za dzisiatki tysiecy dolarow
(opisano taka historie w Petersburgu)

> Pozdrawiam
>
> dradam
Rozumiem, ze od dzisiaj bedziesz pracowal przy przeszczepach za darmo,
zgodnie ze swoja zasada, wspierania systemu.

Bo jezeli masz zarobic za udzial w transplantacji to tych pieniedzy moze
braknac na sztuczna nerke dla dziecka.

Daj przyklad i pokaz ze jestes czlowiekiem honoru.

A kolegow od podatkow prosze o opinie
jaka jest podstawa opodatkowania lub zwolnienia z podatku darowizny
organanow , jezeli wartosc darowanych organow jest liczona w tysiacach
dolarow.

Prosze o podanie podstawy prawnej
i czy obdarowany nie powinien tego umiescic w deklaracji podatkowej.

Pytanie njie jest obstrakcyjne, gdyz stawiane na egzaminie dla
doradcow podatkowych w stanach.

Jacek

1. Data: 2000-01-30 22:00:26

Od: r...@r...hspartner.com.pl (Roman Kubik) szukaj wiadomości tego autora

: Ok.
[...]

pacjent oddaje cos co jest mu zbedne i moze ZGNIC albo uratowac wiele zyc.
Lekarz MUSI zarobic na chlebek dla siebie i rodziny.
Ja widze tu DUZA roznice...
No. chyba ze bardzo nam zalezy na jakosc pozywienia robakow...

romek

1. Data: 2000-01-30 23:14:54

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Kubik wrote:

> [...]
> : zarabiaja.
>
> pacjent oddaje cos co jest mu zbedne i moze ZGNIC albo uratowac wiele zyc.

Nie.
Mowmy o wartosci darowizny.
Wartosc darowizny oblicza sie na podstawie darowizny w chwili jej
dokonania.
Pacjent dokokune darowizny za zycia i jego organy sa warte kilkanascie i
kilkadziesiat tysiecy dolarow.

A warte sa dla szpitala, ktory wykona operacje transplantacji i warte sa
tyle dla ubezpieczalni, ktora zaplaci za te organy + operacje.

Darowizna nie podlega ocenie.

Wczoraj licytowano MIGa o wartosci zlomu, ale wylicytowano 150.000 zl

Gdyby licytowano tak organy to ceny kazdorazowo by osiagnely poziom
kilkunastu - kilkudziesieciu tysiecy dolarow.
Gdyz cena to bylaby wartosc zycia osoby ktorej te organy zostana
wszczepione.

A skoro darowizna znacznej wartosci, zatem i podatek od darowizn .
Ale jaki w Polsce ?

> Lekarz MUSI zarobic na chlebek dla siebie i rodziny.
Oczywiscie.

Ale tutaj dzialanie jest specjalne, l;ancuszek dobrej woli.
Pacjent daje organy za darmjo, zatem robcie operacje tez za darmo
niech jnikt nie zarabia na moich organach.

To ja pacjent daje wam zarobic, bo jak nie dam organow to nie zrobicie
operacji i njikt nie zarobi a biorca umrze.

Zatem szanujcie darczynce i jego wole.

daje za darmo, robcie operacje za darmo.

Skoro wy chcecie zarobic na darmowym organie, to dlaczego pacjent nie
ma zarobic za zycia i sprzedac swoje organy wedlug cen rynkowych.

Serce 100.000 zl
Watroba 50.000 zl
Nerki 50.000 zl

Wedlug wartosci tych organow w bankach tkanek i organow.

1. Data: 2000-01-31 22:19:30

Od: i...@p...onet.pl (Ida) szukaj wiadomości tego autora

expert wrote:

> [...]
> Watroba 50.000 zl
> Nerki 50.000 zl
> Wedlug wartosci tych organow w bankach tkanek i organow.

Sprzedac swoje organy za zycia ?
A kto kupi kota w worku, kiedy nie wiadomo na co i kiedy pacjent umrze i
co
bedzie zawieral?
Na szczescie nie wszyscy patrza na te sprawy kalkulujac zyski i straty -
chociaz
niedawno jeden
taki wypowiadal sie w telewizji ze przeszczepy to kanibalizm.
Jak bys sie czul gdybys porzebowal dla siebie serce do przeszczepu a nie
mial
kasy?

Ida
--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-31 23:20:58

Od: r...@r...hspartner.com.pl (Roman Kubik) szukaj wiadomości tego autora

: daje za darmo, robcie operacje za darmo.
a ja daje za darmo i chcialbym, zeby lekarza jednak wzieli pieniadze za ta
operacje.
daje za darmo, bo szanuje zycie Chinczykow ktorych rozbiora na czesci
za pol darmo jesli nie bedzie wielu darmowych organow
lekarzom zycze bardzo duzych zarobkow OD KAS CHORYCH a nie pacjentow.
tym wiekszych, ze za narzady kasa nie zaplaci tylko je wezmie.
pacjentom zycze zdrowia, a jesli juz nie to taniego pobytu w szpitalu
(bez zadnych kopert, koniakow itp) - bo bedzie to krotki pobyt
(bez czekania na nerke, bez LAT dializowania), a wiec tani,
taniego bo narzady beda sie walaly ;-) po kostnicach i czekaly
na biorcow a nie na odwrot i beda za darmo a nie przemycane za
ciezkie tyś $.
Moje narzady sa dla mnie bardzo duzo warte puki zyje. w chwili smierci
DLA MNIE sa NIC nie warte, wiec wartosc mojej darowizny ustalam na 0.
i taka cene na nie dla pacjentow / kas chorych ustalam.
wiec moge od tego ZERA zaplacic komplet podatkow a nawet clo ;-)
gdyby ktos chcial je wyeksportowac.

romek

1. Data: 2000-01-31 23:42:16

Od: "Ewka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tylko kto ustali że nastąpiła śmierć pnia mózgu i twoje narządy są Ci
już niepotrzebne?
Nie zapomnij zabrać ze sobą dokumentów, bo faktycznie mogą być problemy
z ustaleniem
( jeden neurolog swoje, drugi swoje, a chirurg już całkowicie swoje) czy
żyjesz....
Tu nie chodzi o forsę tylko o prawdę.
-
Ewka.
Użytkownik Roman Kubik <r...@r...hspartner.com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:uNol4.26474$H...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-02-01 14:54:38

Od: "Mark Barnes" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli chodzi o scislosc to od NN nie mozna pobierac, od nieletniego bez
zgody prawnego opiekuna tez nie, a komisja tak zupelnie przypadkiem musi byc
jednomyslna
, tak przypadkiem to nikt z zepolu zainteresowanego pobraniem ( lekarz
zglaszajacy, zespol pobierajacy, zespool przeszczepiajacy) nie moze brac
udzialu w komisji orzekajacej smierc pnia mozgu.
a zeby wziac kase za przeszcep to nie wiem czy w Polsce juz taki ktos jest
kto by tym ok 30 osobom bioracym udzial w calej tej "zabawie" zaplacil tyle,
zeby choc troche oplacalo sie ryzykowac.
Wszystkich tych rzeczy ( oprocz ostatniej) mozna sie dowiedziec z Ustawy,
ktora w dobie internetu jest ogolnie dostepna.
Marek Szopa

1. Data: 2000-02-01 17:30:37

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mark Barnes wrote:

> [...]
> zglaszajacy, zespol pobierajacy, zespool przeszczepiajacy) nie moze brac
> udzialu w komisji orzekajacej smierc pnia mozgu.
Ale sam wiesz, jak to jest w zyciu.
Przeciez Koledzy wlasnie pisza o tajemnicy lekarskiej, zatem rodzina i
tak sie nie dowie, kto pobral, kiedy, czy jeszcze cieple, czy zimne
czy pien mozgu byl czy nie byl zywy.

Z eutanazja w Holandii podobnie.
Teraz w Anglii zlapali lekarza ktory mordowal pacjentow.
Tego nie da sie sprawdzic, ani kontrolowac.
Bedzie rynek na narzady, beda naduzycia.
Prawo popytu i podazy zadziala.

> a zeby wziac kase za przeszcep to nie wiem czy w Polsce juz taki ktos jest
> kto by tym ok 30 osobom bioracym udzial w calej tej "zabawie" zaplacil tyle,
> zeby choc troche oplacalo sie ryzykowac.

Czemu 30 osobom.
Wystarczy ze sobie upatrzy zdrowego dawce .
I zrobi wczesniej badania zgodnosci tkanek.

1. Data: 2000-02-01 19:05:25

Od: "Mark Barnes" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rodzina zmarlego dowiaduje sie wszystkiego ( jezeli tylko tego zapragnie)
oprocz jednej rzeczy gdzie i kiedy i komu beda przeszczepione organy. Poza
tym trzeba byc zboczencem a nie lekarzem zeby od zywego czlowieka pobierac.
Marek Szopa

1. Data: 2000-02-01 22:37:26

Od: "Ewka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak naprawdę trzeba pracować na SIT, aby wiedzieć co się tam wyprawia.

--
Ewka.
Użytkownik Mark Barnes <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
> [...]
Poza
> tym trzeba byc zboczencem a nie lekarzem zeby od zywego czlowieka

szkolenia
Re: Krach na Wall Street - kazdy mogl zobaczyc na wlasne oczy.
"Perfect Woman" Collete Dowling
AIDS - c.d.
Odp: "zazdrość"?