Drewno klejone w lazience

1. Data: 2008-11-17 12:52:57

Temat: Drewno klejone w lazience
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chcę zastosować drewno klejone (sosna) w łazience, do wykonania mebli.
Szafki mają mieć naturalną fakturę drewna zabarwioną na zielono. Obawiam
się wilgoci (nie będzie narażenia na bryzgi wody). Jakie lakiery
zastosować, by zabezpieczyć się przed skutkami podwyższonej wilgoci? Czy
polecacie drewno klejone jakiegoś konkretnego producenta (z tych
dostępnych w supermarketach budowlanych)?
Pozdrawiam,
F.

2. Data: 2008-11-17 13:43:57

Temat: Re: Drewno klejone w lazience
Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę zastosować drewno klejone (sosna) w łazience, do wykonania mebli.
> Szafki mają mieć naturalną fakturę drewna zabarwioną na zielono. Obawiam
> się wilgoci (nie będzie narażenia na bryzgi wody).

Stosuje się je na basenach jako konstrukcja stropu, to można w łazience do
ozdoby raczej.
--
__________________________________________MAT_______

3. Data: 2008-11-17 13:47:47

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś malowałem akrylowym bezbarwnym do drewna i było super.
JaC

-----

4. Data: 2008-11-17 21:34:26

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon wrote:
> zastosować, by zabezpieczyć się przed skutkami podwyższonej wilgoci? Czy
Lakiery poliuretanowe slyna ze swojej odpornosci na wilgoc - w koncu
maluje sie nimi np drewniane elementy ogrodkow jordanowskich.
Tak wiec szukaj cos w segmencie.
Ja polecam HartzLack (polmat albo polysk). Moze to na wyrost (lakier do
parkietow) ale przy tej ilosci ktora potrzebujesz stac Cie na wszystko
(okolo 30 zl / l) ;)
Wersja polmat jest troche mniej odporna na zarysowanie niz blyszczaca.

> polecacie drewno klejone jakiegoś konkretnego producenta (z tych
Pare godzin temu ogladalem w jaki sposob jest tam przechowywane drewno
(Castorama i Liroy) i jak jest krzywe. Przy tym rozmiarze moze jakis
stolarz dobrze Ci to sklei? Albo uzyj zwyklej plyty 18 mm i obloz to
drewnem (fornir albo obłóg).

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

5. Data: 2008-11-17 21:59:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message
[...]

Jeżeli już to sklejki jachtowe wodoodporne lub wodoodporne płyty OSB -
oklejone fornirem sosnowym przy pomocy żywicy stosowanej do budowy jachtów
oraz polakierowane takimż lakierem. Nie będzie specjalnie drożej, ale może
zaoszczędzić rozczarowań po jakimś czasie. Ważna będzie skuteczna
wentylacja. Nawet żywice bywają higroskopijne...

6. Data: 2008-11-18 11:27:44

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Lagoda pisze:
> (...) to można w łazience do ozdoby raczej.

Dlaczego "do ozdoby"?
F.

7. Data: 2008-11-18 11:29:40

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
666 pisze:
> Kiedyś malowałem akrylowym bezbarwnym do drewna i było super.

Akrylowe chyba nie są specjalnie odporne na wilgoć. Może jakiś konkretny
rodzaj?
F.

8. Data: 2008-11-18 11:33:57

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Panslavista pisze:
> Jeżeli już to sklejki jachtowe wodoodporne lub wodoodporne płyty OSB -
> oklejone fornirem sosnowym przy pomocy żywicy stosowanej do budowy jachtów
> oraz polakierowane takimż lakierem.
Będzie to znacznie cięższe. Chciałem mieć lekką konstrukcję, dlatego
m.in. wybrałem drewno.

> Nie będzie specjalnie drożej,
Raczej będzie.
> może
> zaoszczędzić rozczarowań po jakimś czasie.

Sklejka też ma tendencje do paczenia się, a żeglarska, b.dobrej jakości
jest odpowiednio droższa.
F.

9. Data: 2008-11-18 11:36:54

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Artur Lew pisze:
> Pare godzin temu ogladalem w jaki sposob jest tam przechowywane drewno
> (Castorama i Liroy) i jak jest krzywe. Przy tym rozmiarze moze jakis
> stolarz dobrze Ci to sklei?
Zakładam ,że wybiorę proste. Spaczyć może się jednak po przyniesieniu do
domu. Meble zrobię sam.

> Albo uzyj zwyklej plyty 18 mm i obloz to
> drewnem (fornir albo obłóg).
Odpada, w ostateczności zrobię z płyty mdf.
F.

impregnacja mebli
Gruby blat kuchenny
przyklady jak nie uzadzac domu i mieszkania :)
stromanbieter delta,stromanbieter deutschland,www strompreise de,guenstiger oekostrom,stromvergleich stromanbieter,
Jak wysokie powinny być szafki?