Drożdżowe z serem

1. Data: 2003-02-19 08:39:40

Temat: Drożdżowe z serem
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hej! Pomożecie?
Moja rodzina lubi serniki i lubi również drożdżowe różnego rodzaju.Jak zrobić
dwa w jednym? Te których próbowałem jakoś nie powalały, więc nie pytałem o
przepisy. Google też niewiele pomogły. Czy kompozycja twarogu z ciastem
drożdżowym jest "niekunieczna"? Takie oto pytania i dylematy dręczą mnie
dzisiaj od rana.
Będę wdzięczny za sugestie "w temacie"
Michał

1. Data: 2003-02-19 09:40:54

Temat: Re: Drożdżowe z serem
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> przepisy. Google też niewiele pomogły. Czy kompozycja twarogu z ciastem
> drożdżowym jest "niekunieczna"? Takie oto pytania i dylematy dręczą mnie

Zrob drozdzowe z serem. Taka drozdzowke. Nie wiem jak to opisac. Ale na
spodzie jest ciasto drozdzowe, na wierzch duzo twarogu a na to
kruszonka. Moja ciocia tak robila i robi z reszta do dzis. Mniamusnosc

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-19 10:00:18

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> / w...@w...net.pl   j...@w...net.pl \
> / http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
> /             Nawet ząb bywa wstawiony!         \

Obawiam się ,że pod wpływem sera ciasto siądzie i będzie zakalec. A ser jak? z
jajkiem i cukrem jak farsz do naleśnikow?

Michał

1. Data: 2003-02-19 10:25:49

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:

> Obawiam się ,że pod wpływem sera ciasto siądzie i będzie zakalec. A ser jak? z
> jajkiem i cukrem jak farsz do naleśnikow?
>
> Michał

Jej to nie siada ;). Ser z tego co pamietam byl lekko slodkawy i
zolciutki wiec chyba i jajko i cukier tam trafily. Pamietam ze ciocia
najpierw podpiekala to drozdzowe, potem dawala sera i kruszonke.
Niestety nie moge sie jej zapytac bo mieszka na wsi, bez telefonu i jest
zasypana sniegiem :).

1. Data: 2003-02-19 10:50:48

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw podpiekala to drozdzowe, potem dawala sera i kruszonke.
> Niestety nie moge sie jej zapytac bo mieszka na wsi, bez telefonu i jest

Dzięki! Na Wrocław zawsze można liczyć:-))))
Zawsze to mówię.
Michał

1. Data: 2003-02-19 11:22:57

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:
> Dzięki! Na Wrocław zawsze można liczyć:-))))
> Zawsze to mówię.
> Michał
Ja tu tylko mieszkam i to krotko ;) niewiele ponad rok. Jestem rodowita
krakowianka :))))

1. Data: 2003-02-19 11:38:07

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z ciastem
> drożdżowym jest "niekunieczna"? Takie oto pytania i dylematy

Witam!
Ja mam taki przepis na papatacze .Co prawda nadzieniem w cieście drożdżowym
są bakalie ale ja robiłam to z dżemami i budyniem i wychodziło. Także z
twarogiem też wyjść powinno.
Ślimaczki (papatacze)
Ciasto:
50 dkg mąki
5 dkg drożdży
0,5 szklanki mleka
5 dkg cukru
8 dkg margaryny
2 jaja
szczypta soli
Nadzienie:
=======================================
tu bym dała twaróg z białkim cukrem i cynamonem spróbować zawsze można
ja dawałam swojej roboty dżem śliwkowy i jabłkowy z cynamonem sezamem i
orzechami
=======================================
a tak jest w oryginale
10 dkg rodzynek
10 dkg orzechów łuskanych włoskich
10 dkg migdałów
łyżka skórki pomarańczowej
płaska łyżeczka mielonego cynamonu
5 dkg cukru
3 dkg margaryny
sok z połówki cytryny
Polewa:
5-8 dkg cukru pudru
łyżeczka soku z cytryny
łyżeczka masła

Posiekane rodzynki ,migdały i orzechy zmieszać ze skórką pomarańczową,
sokiem z cytryny oraz cynamonem. Drożdże rozrobić i zostawić do wyrośnięcia
a później wlać do mąki, dodać pozostałe składniki i wyrobić. Zostawić ciasto
do wyrośnięcia. Po około 30 min rozwałkować ciacho na prostokąt grubości 1
cm, posypać cukrem i wiórkami margaryny i równomiernie rozłożyć nadzienie.
Ciasto zwinąć w rulon, i pokroić na plastry (1 cm). Ułożyć luźno na
wysmarowanej tłuszczem blasze i poczekać aż trochę wyrosną następnie upiec
(180C przez 20-25 min). W trakcie pieczenia przygotować polewę: mieszamy
cukier puder z roztopionym masłem i dodając odrobinę wody a na końcu sok z
cytryny. Polewa powinna być półpłynna. Jeżeli jest za rzadka , dosypuje się
trochę cukru pudru. Po wyjęciu polewamy papatacze i zostawiamy do
ostygnięcia.

1. Data: 2003-02-19 11:49:15

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisy. Google też niewiele pomogły. Czy kompozycja twarogu z ciastem

Pisalam przepis 13 lutego. Juz pisze. Wychodzi naprawde dobre.

ciasto:
3 szkl. maki pszennej
2 1/2 dkg drozdzy
1 szkl. mleka
1/3 szkl. cukru
1/3 kostki masla

ciasto serowe:
1/2 kostki masla
1/2 szkl. cukru
1 torebka budyniu waniliowego
1 lyzka maki ziemniaczanej
1 lyzeczka soku z cytryny (niekoniecznie)
3/4 kg sera (twarogu)
2 lyzeczki proszku do pieczenia

kruszonka:
1/2 kostki masla
1/2 szkl. cukru
3/4 szkl. maki
1 lyzeczka cukru waniliowego

Ciasto drozdzowe: Drozdze rozpuscic w cieplym (nie goracym!!) mleku, wsypac cukier,
wymieszac. Rozpuscic maslo, ostudzic, dolac do ciasta. Dosypac make. wygniesc
ciasto. Odstawic na godzine do wyrosniecia.
Czesc serowa: Maslo utrzec z cukrem, ucierajac dalej wlozyc ser (ja to robie w
malakserze), dosypac budyn, proszek do pieczenia, make ziemniaczana i cukier
waniliowy.
Kruszonka: wymieszac wszystko palcami na grudki. :-)
Wyrosniete ciasto drozdzowe chwile wyrobic i rozwalkowac na blaszke (ja daje 23x32
czy cos kolo tego). Wylozyc na wierzch mase serowa, posypac kruszonka. Odstawic
jeszcze na 15 min. Przez ten czas zagrzac piekarnik do 200 stopni. Wstawic ciasto i
piec ok. 1 godziny.
Pycha!!
Pozdrawiam i zycze smacznego
Agnieszka i Zlota Rybka