Re: Duchy

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Duchy
Date: Sat, 22 Jul 2017 10:31:08 -0500

"Kviat" wrote in message news:59736aa0$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...

> Jeżeli pytasz z jaką prędkością człowiek dałby radę zderzać ze sobą czarne
> dziury, to nie mam bladego pojęcia ;)

:-))))))))))))))))))

> Nie. Jest implikowane obecnym stanem wiedzy na ten temat. Podejrzenia, że
> istnieje taki (jakiś) nośnik dla fal grawitacyjnych, wynika z tego, że jak
> do tej pory zawsze jakiś nośnik występował. Ale to nie znaczy, że jest to
> regułą.
> Stan wiedzy co chwilę się zmienia.
>
> Do pewnego momentu myślano, że zawsze da się sumować prędkości
> v1+v2=v3
> Okazało się, że nie zawsze.

No jeśli każde oddziaływanie materii z inną materią, każde pole siłowe,
każda forma energii ma jakiś nośnik to chyba nie jest zbyt dużym
wariactwem oczekiwać że i duchy - skoro mają oddziaływać z materią -
powinny dać się w taki sam sposób wykryć...

> A znamy wszystkie?
> Znamy te, które do tej pory poznaliśmy :)
>
> (ciemna materia, ciemna energia... nie bez powodu naukowcy nazywają je
> "ciemna" i nie dlatego, że jest ciemna ;))

Znamy wszystkie które istnieją w zakresach energetycznych jakie
występują w naszym organiźmie - a nie mamy tam cząstek
biegających z energiami giga eV, prawda? Akceleratory wykrywają
nowe cząstki dopiero przy dużych energiach, które nie występują
w naszym ciele.

> Duchów nie ma, bo jak dotąd nikt nie zaobserwował takiego zjawiska :)

Tak jest. I postulat brzmi, że gdyby były duchy, które mogą oddziaływać
z materią w jakiś sposób, to musiałyby być wykrywalne, zwłaszcza że
sięgamy do coraz to większych energii w akceleratorach i nie ma już nic.

> (wiem, w tym momencie robię za adwokata diabła, chcę tylko pokazać, że
> Twoją argumentację można obalić. Wierzący w duchy zawsze może użyć
> argumentu, że duchy istnieją, ale _jeszcze_ nie potrafimy ich wykryć)

No ale nie tylko nie wykrywamy ich, duchów, ale też nie wykrywamy
ich działania z materią.... a to powinno być widoczne, bo materialne.

> Bo są za małe? :):)
> A może trzeba czegoś innego niż akceleratory? Czegoś, co jeszcze nie
> wymyślono i nie wybudowano?

Być może :-)

> Postulować można wszystko, ale my (ludzie) nadal nie wiemy i nie rozumiemy
> podstawowych spraw, np. jak działa mózg, a co dopiero czy znamy już
> wszystkie możliwe cząstki...

My nie wiemy jak działa mózg, ale naukowcy zajmujący się działaniem
mózgu wiedzą coraz więcej na ten temat... A że wiedza ta jest ukryta
bo ma wartość komercyjną to już inna sprawa...