Duchy

1. Data: 2017-07-22 01:28:07

Temat: Duchy
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Duchy nie mogą być z materii, muszą być tylko z energii.
Zgadzacie się? :-)

2. Data: 2017-07-22 02:11:46

Temat: Re: Duchy
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 lipca 2017 01:28:05 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> Duchy nie mogą być z materii, muszą być tylko z energii.
> Zgadzacie się? :-)

Raczej z informacji jeśli już.
Materia i energia są w sumie jednym i tym samym.
Zazwyczaj religie widzą duchy jako rodzaj umysłu / istot związanych z umysłem.
Hipotezą, która się w nich często przewija jest w szczególności, że są to
przypuszczalne ślady umysłu, które pozostawił człowiek zmarły. A umysł jest
informacją.

--
Słoń. Co to jest słoń? A któż wam powie cóż to jest słoń? Ma klejący się ogon i długą
trąbę. Oto jedna jeszcze drobnostka pośród stworzeń Pana.

3. Data: 2017-07-22 04:14:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Raczej z informacji jeśli już.
> Materia i energia są w sumie jednym i tym samym.

Zdaję sobie sprawę że nawet foton, cząstka elementarna
bez masy, wykazuje dualistyczny charakter w niektórych
doświadczeniach ujawniając cechy energii a w innych
materii - jednak nie o to mi chodzi. Źle się wyraziłem...

Informacja - ok, jestem w stanie przyjąć taką wersję...
Jednak czy znasz jakiś sposób istnienia informacji bez
materialnego lub energetycznego nośnika? Tak myślę i mi nic
nie przychodzi do głowy - podpowiedz przykład informacji
występującej bez nośnika. Nawet przekaz informacji na
odległość, przepisanie jej z jednego materialnego nośnika
na inny materialny nośnik wymaga elektronów, fotonów
czy innych form będących w tym sensie nośnikiem.
Te formy są jak najbardziej wykrywalna dla nas, dla fizyków.
Umiemy dziś mierzyć i detektorami wykrywać pojedyncze
fotony - czy jest szansa na to, że istnieje jakiś nośnik ducha
którego fizyka jeszcze nie odkryła? Jakiś duchofoton? :-)))

> [...]
> przewija jest w szczególności, że są to przypuszczalne
> ślady umysłu, które pozostawił człowiek zmarły.

Wciąż jednak nie znamy żadnego sposobu na to, aby
przekazać informację bez użycia nośnika dla jej.

Jak więc miałyby istnieć duchy?
Z jednej strony w jakiś sposób muszą być w stanie interakcji
z materią, jak sam piszesz - duch jako rodzaj umysłu steruje
ciałem ale z drugiej strony informacja nie może istnieć bez
nośnika, czyli wychodzi z tego że "duch" umiera wraz z ciałem
i ginie w trakcie gdy rozprasza się z ciała w otaczającą go
przestrzeń energia życiowa wraz ze wzrastaniem entropii...

Wychodzi mi z tego rozumowania, że nauka jest w stanie
wykluczyć istnienie duchów wyłącznie na podstawie faktu,
że do istnienia duchów/informacji potrzebny jest nośnik
a duch byłby tu taką informacją bez nośnika niejako z definicji.

4. Data: 2017-07-22 09:24:26

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:5a34ad8c-f93a-4262-a42a-6a73a250dee8@googlegrou
ps.com...
> [...]

są to
przypuszczalne ślady umysłu, które pozostawił człowiek zmarły. A umysł jest
====

Wchodzimy tu w hipotezę, znaną juz w starożytnym Egipcie (czy u szamanów)- o
3 rodzajach dusz. Jedna- bardziej związana z naszym ciałem. Druga- coś, co
dziś chętnie nazywa się "ciałem eterycznym". Obie śmiertelne, także to ciało
eteryczne. Choć może bez tej pierwszej przeżyć jeszcze setki lat. Wiele
przypadków opętania czy osobowości wielorakiej tłumaczy się wejściem takiego
uwolnionego ciała eterycznego do innego ciała, żyjącej osoby. No i 3 dusza-
nieśmiertelna, stanowiąca o naszej esencji.

--
Chiron

5. Data: 2017-07-22 09:48:07

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.07.2017 o 02:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
> przypuszczalne ślady umysłu, które pozostawił człowiek zmarły. A umysł jest
> informacją.

Duchy nie mają nic wspólnego ze zmarłymi, którzy idą bezpośrednio do
nieba, czyśćca lub piekła. Duchy to manifestacje demoniczne.

6. Data: 2017-07-22 10:18:11

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 04:14, Pszemol pisze:

> [...]
> fotony - czy jest szansa na to, że istnieje jakiś nośnik ducha
> którego fizyka jeszcze nie odkryła? Jakiś duchofoton? :-)))

Potrafimy mierzyć i wykrywać grawitację, ale nośnika nie znamy.
Więc jak na razie możesz to przyjąć jako przykład istnienia informacji
bez materialnego lub energetycznego nośnika.
(Nie twierdzę, że takiego nośnika grawitacji nie ma... ale też nie
twierdzę, że duchy istnieją ;) - chciałeś przykład, to dostałeś)

> Wciąż jednak nie znamy żadnego sposobu na to, aby
> przekazać informację bez użycia nośnika dla jej.

Hipotetycznie, gdybyśmy mogli w miarę szybko zamieniać ogromne ilości
masy na energię (i w drugą stronę), to moglibyśmy zbudować grawitacyjny
nadajnik alfabetu Morse'a, bez znajomości nośnika dla grawitacji.
;)

> [...]
> że do istnienia duchów/informacji potrzebny jest nośnik
> a duch byłby tu taką informacją bez nośnika niejako z definicji.

To, że nie znamy nośnika grawitacji, nie oznacza, że możemy wykluczyć
istnienie grawitacji.
(Co oczywiście do istnienia duchów mnie nie przekonuje...)

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2017-07-22 10:38:10

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 10:18, Kviat pisze:

> To, że nie znamy nośnika grawitacji, nie oznacza, że możemy wykluczyć
> istnienie grawitacji.
> (Co oczywiście do istnienia duchów mnie nie przekonuje...)

No i oczywiście, w przeciwieństwie do grawitacji, jeszcze nie było
żadnej obserwacji ducha. Ani krasnoludków...

Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2017-07-22 11:02:22

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masy na energię (i w drugą stronę), to moglibyśmy zbudować grawitacyjny
> nadajnik alfabetu Morse'a, bez znajomości nośnika dla grawitacji.

Zapomniałem dodać, że odbiornik już mamy:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Detektor_fal_grawitacy
jnych

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2017-07-22 12:27:02

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 lipca 2017 09:48:07 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Duchy nie mają nic wspólnego ze zmarłymi, którzy idą bezpośrednio do
> nieba, czyśćca lub piekła. Duchy to manifestacje demoniczne.

Besserwisser się znalazł.
To, gdzie idzie zmarły, nie wyklucza możliwości, że zostawi za sobą swoje ślady
np. z ciężkich przeżyć fizycznych czy emocjonalnych niedługo przed śmiercią.
Mówisz, że to są manifestacje demoniczne, ponieważ jesteś w pewnym stopniu
okazjonalistą i nie bierzesz pod uwagę powstawania współzależnego.

10. Data: 2017-07-22 12:43:46

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> wrote in message
ps.com...

>Zdaję sobie sprawę że nawet foton, cząstka elementarna
>bez masy

foton na mase, niedoedukowany matolku

Duchy
Re: Żenująca totalna pozycja kogucika