Dylemat - lodowka Sharpa czy AEG

1. Data: 2005-01-07 19:08:32

Temat: Dylemat - lodowka Sharpa czy AEG
Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest dylemat mojej mamy, ale poradzcie cos bo mi sie mama rozchoruje.

Upatrzyla sobie dwie lodowki, obie wolnostojace, podobna pojemnosc.

AEG jest energooszczedny i ma troche fajnych bajerow jak osobne regulowanie
temperatury w lodowce i w zamrazalce (to wydaje mi sie dosc malo przydatne),
alarm gdy drzwi sa dlugo otwarte lub temperatura wzrosnie niespodziewanie i
lodowka nie moze tego schlodzic (to wydaje sie byc przydatny bajer).

Za to minusem AEG sa male rozmiary polek, Sharp jest wersja troche szersza
niz standard (68cm) (AEG typowe 60 cm), ale polki ma o cale 10 cm szersze
niz AEG (bo AEG ma jakies takie dziwnie grube sciany), do tego jesli
doliczyc rowniez glebokosc Sharpa polki sa o jakies 3-4 cm glebsze. Sharp
wydaje sie wiec wygodniejszy w uzyciu. Rowniez Sharp ma inna zamrazalke, nie
3 wysuwane szuflady (ktore jak wynika z moich doswiadczen z innymi lodowkami
lubia zamarzac i potem tego ruszyc, ani wysunac nie mozna, tylko podzielono
zamrazalke na dwie i jest po prostu jedna zwykla polka, co wydaje sie
wygodniejsze).

Dodatkowo Sharp ma komore zerowa (czy to rzeczywiscie takie przydatne?),
natomiast AEG ma jakies powloki antybakteryjne, ktorych niby nie ma Sharp
(ale Sharp ma jakis system usuwania nieprzyjemnych zapachow, zastanawiam sie
czy to nie jest jakis odpowiednik tych powlok antybakteryjnych).

Wady Sharpa, przede wszystkim pozera dokladnie dwa razy wiecej pradu niz AEG
(1,4 kontra 0,7), ale to chyba byloby jeszcze do przebolenia. Poza tym Sharp
wydaje sie byc wykonany w starszej technologii. Nie ma zadnych bejerow.

Dodatkowo w Sharpie nie mozna przelozyc drzwi na druga strone (przez co
bylby troche niewygodny), natomiast a AEG mozna (zastanawiam sie czy mozna
zrobic to samemu czy tylko serwis, ma ktos jakies doswiadczenia?).

I co najwazniejsze marka AEG wydaje mi sie mercedesem, natomiast Sharp juz
jakims zwyklym fiacikiem. Gdyby nie to wybralibysmy chyba mimo wszystko
Sharpa (za wygode i szerokosc polek), natomiast tak.... Mama boi sie przede
wszystkim, ze Sharp bedzie awaryjny (czy ktos ma doswiadczenia co do
awaryjnosci jesli chodzi o Sharpa lub AEG?).

wlasnie doradzcie prosze (obie maja niemal te same ceny).

(patrzylem w goglach, ale niewiele jest na temat lodowek tych firm, a juz w
tak konkretnym dylemacie google nie pomagaja :(

2. Data: 2005-01-07 20:30:32

Temat: Re: Dylemat - lodowka Sharpa czy AEG
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <crmmkg$73v$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"gosc" <s...@w...pl> wrote:

> I co najwazniejsze marka AEG wydaje mi sie mercedesem, natomiast Sharp juz
> jakims zwyklym fiacikiem.

Właśnie

Władysław

3. Data: 2005-01-07 22:46:38

Od: "Rydyks" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Powiedz w jakiej cenie jest ta chłodziarka AEG?

4. Data: 2005-01-08 02:52:28

Od: "Maciej" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> AEG jest energooszczedny i ma troche fajnych bajerow jak osobne
regulowanie
> temperatury w lodowce i w zamrazalce (to wydaje mi sie dosc malo
przydatne),

No to nie jest takie nie fajne, jak masz rozmrozić tylko jedno, a nie dwa:-)

Mam AEG, bez dwóch zdań mercedes za dobrą cenę ... oczywiście są droższe,
ale na normalną kieszeń najlepsze rozwiązanie. Mam też kilka innych sprzętów
AEG
i nigdy bym ich nie zamienił. Polecam :-)))

5. Data: 2005-01-08 09:38:35

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> AEG jest energooszczedny i ma troche fajnych bajerow jak osobne
regulowanie
> temperatury w lodowce i w zamrazalce (to wydaje mi sie dosc malo
przydatne),

na temat marek się nie wypowiem, bo mam electroluxa, ale moja
chłodziarko-zamrażarka ma właśnie tę funkcję i uważam że przeciwnie - jest
bardzo przydatna, bo mogę sama zdecydować jaką chcę mieć temperaturę w obu
komorach - w zamrażarce mam ustawione na - 22 stopnie a w chłodziarce
dobierałam sobie temperaturę na zasadzie wyczucia, jaka temperatura
przechowywanych produktów mi odpowiada.

pozdrawiam
Basia

6. Data: 2005-01-09 08:17:54

Od: "chrisfox" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> osobne regulowanie
> temperatury w lodowce i w zamrazalce (to wydaje mi sie dosc malo
przydatne),

Choćby po to, żeby nie rozmrażać całej lodówki. To jest tak, jakbyś miał dwa
oddzielne urządzenia - naprawdę wygodne.

7. Data: 2005-01-09 15:50:27

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> komorach - w zamrażarce mam ustawione na - 22 stopnie a w chłodziarce
> dobierałam sobie temperaturę na zasadzie wyczucia, jaka temperatura

Dwa agregaty (2a) sa potrzebne _tylko_ wtedy jeżeli robimy w ciągu doby dużo
mrożonek (powyżej 5kg). W innym przypadku nie, bo:

-2a ma dwa agregaty przez co prawdopodobieństwo awarii któregoś z nich jest
mniej więcej dwukrotnie większe niż 1a. To tak jakbyśmy mieli dwie lodówki w
domu. Jak nie jedna to druga strzeli :)
-Regulacja temp. zamrażarki jest niepotrzebna, bo istnieje jedna słuszna
temp. (20 - 22oC) i taką mają 1a, niezależnie od ustawienia temp. zamrażarki.
-Jak raz na _parę lat_ chcę rozmrozić tylko zamrażarkę, to po prostu
wyłączam całą chłodziarkozamrażarkę, i na tą godzinę otwieram tylko drzwi
zamrażarki. Chłodziarka takiego postoju przy zamkniętych drzwiach nawet nie
poczuje. Oczywiście samej chłodziarki nie muszę specjalnie rozmrażać, bo
robi to sama kilkanaście razy na dobę :)
-Argument, że wyjeżdżając na urlop mogę pozostawić właczoną samą zamrażarkę
jest ze wszytkich najgłupszy, niech wybije bezpiecznik to po powrocie
lodówkę trzeba będzie wynosić na śmietnik. Smród nie do usunięcia żadnymi
środkami. Z kolei przerwa w dopływie prądu może spowodować, że żywność może
być trująca.

8. Data: 2005-01-09 17:37:02

Od: "Rydyks" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przydatne),
>
> Choćby po to, żeby nie rozmrażać całej lodówki. To jest tak, jakbyś miał
dwa
> oddzielne urządzenia - naprawdę wygodne.

Mozna zawsze kupic sprzet ktory ma regolacje temp
dla gory i dla dolu przy jednym agregacie. Sa tam
zastosowane dwa termostaty oraz dwa zawory.
Widzialem takiego jednego elektroluxa wlasnie
z takim rozwiazaniem, co prawda kosztlowal 2 tyś.
Za 2 tyś mamy LG z no-frostem i mamy gdzies cos takiego
jak rozmrazanie :), co prawda poza agregatem chlodniczym
mamy cos takiego jak ewapulator ktory zapewnia obieg powietrza
i ktory tez sie moze popsuc. Nie ma idealnego rozwiazania.

9. Data: 2005-01-09 17:47:41

Od: "Rydyks" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przydatne),
>
> Choćby po to, żeby nie rozmrażać całej lodówki. To jest tak, jakbyś miał
dwa
> oddzielne urządzenia - naprawdę wygodne.

Jescze jedno, w ofercie jest coraz mniej sprzetow
z dwoma agregatami, koszty tego rozwiazania nie
zwracaja sie w jakis walorach dla uzytkownika czy
trwalosci sprzetu, kiedy lodowke sie kupuje na 8 gora
10 lat, juz wolal bym no-frosta niz jakies 2 agrgaty i tak
mysli wiekszosc konsumentow.

10. Data: 2005-01-09 20:03:25

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer"

> [...]
> lodówkę trzeba będzie wynosić na śmietnik. Smród nie do usunięcia żadnymi
> środkami. Z kolei przerwa w dopływie prądu może spowodować, że żywność

ty? czy ja dobrze zrozumialam ze wyjezdzajac mam ZAWSZE wylaczac lodowke?;-)
e nie zartuj:-)
ja rozumie zakrecic wode w bloku zeby sasiadow bardzo nie zalalo jak rura
peknie czy wylaczyc gaz jakby mialo cos sie z urzadzeniem gazowym popsuc -
ale lodowke?

--
www.aem.pl GG: 1145538

Srodek do czyszczenia marmuru i trawertynu
1/2 zaladunku w chlodziarkach whirlpool
okap na kuchenką
Piece CO
"Amerykanka" 140 cm