Re: Dzieci i Biblia

Data: 2014-08-23 21:44:30
Temat: Re: Dzieci i Biblia
Od: "LeoTar" <L...@w...pl>

Użytkownik "rewers" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
news:ltajrr$mkk$1@node1.news.atman.pl...

> Przemoc to taki sam element życia człowieka jak każdy inny i towarzyszy
> nam od zarania dziejów w iście bizantyjskim wykwicie bogactwa form i
> rodzajów.

I dzięki niej giną kolejne gatunki zasiedlające Ziemię. Jeżeli ludzkość nie
wyeliminuje przemocy z arsenału swoich zachowań to zginie tak jak wiele
poprzedzających nas gatunków.

> Do drugie połowy XX wieku karanie dzieci biciem było powszechnie
> akceptowaną formą wychowania. Pisano nawet poradniki na ten temat. Przez
> całą swoją historię ludzkość biła dzieci i tkwiła w tej swojej głupocie aż
> tu nagle przyszedł oświecony wiek dwudziesty i nagle, w ciągu kilku dekad,
> zmądrzała,,,

Nie całkowicie zmądrzała ale poszukuje wyjścia ze spirali niewoli. Poszukuje
przyczyny która wywołała przemoc. Rezygnacja z bicia dzieci jest jednym z
elementów tego ujarzmiania przemocy ale bez rozpoznania wyjaśnienia
mechanizmu który przemoc wywołał sama rezygnacja z bicia dzieci nie
wystarczy. Trzeba usunąć przyczynę.

> Zakaz bicia dzieci to jest ideologia, której celem jest zniszczenie
> tradycyjnej rodziny, Bez tego instrumentu władzy nad dzieckiem większość
> rodziców będzie bezsilna wychowawczo i nie przekaże swoich zasad
> potomstwu.

Dziecko uczy się od początku przez doświadczanie, na początku wyłącznie z
rodzicami a później przez interakcje ze środowiskiem w którym żyje i jest
wychowywane aż do samodzielności. Podkreślam że chodzi o doświadczenia
emocjonalne a nie werbalne. Tylko emocje nie kłamią w przeciwieństwie do
języka, który jest niejednoznaczny i pozostawia olbrzymie pole do
nieporozumień interpretacyjnych. Dlatego dzieci reagują agresją na werbalne
zakazy i ograniczenia narzucane im przez wychowawców, w tym rodziców, gdyż
zazwyczaj zakazy te dotyczą sfer życia, które dostępne są rodzicom a których
to doświadczeń rodzice nie chcą udostepnić dzieciom.

> Człowiek bez sztywnych zasad wpojonych mu przez rodziców (chociażby zasad
> religijnych) jest znacznie bardziej podatny na manipulacje i
> socjotechniczne metody sterowania społeczeństwem.

Człowiek jest ze swej natury dobry a dziecko w szczególności. Złym czyni go
właśnie zakazowo-nakazowe wychowanie ograniczające wolność osobistą dziecka
w tym wolność doświadczania wszystkiego z rodzicami. Religie i zasady
religijne sa rezultatem tychże ograniczeń stosowanych w wychowaniu przez
rodziców nieświadomych tego jak i czego maja nauczyc dzieci. A to, że
rodzice chca przekazac swoim dzieciom swoje tradycyjne przekonania, w tym
religijne, wynika z ich przekonania, że to co im wdrożyli ich rodzice jest
dobre. Nie chcą przyznać tego, że ich rodzice mogli się mylić gdyż byli
nieświadomi swoich obowiązków wobec dziecka. Pojęcie boga to nic innego jak
wyidealizowany rodzic, który w przekonaniu dziecka jest nieosiątgalny tylko
dlatego że może (i ogranicza) wolność osobista dziecka. Wszystkie ideologie,
których elementem jest przemoc tak emocjonalna jak i fizyczna umożliwiają
manipulowanie osobnikami zniewolonymi przez swoich wychowawców. Jakakolwiek
forma narzucania poglądów lub ograniczania dociekliwości dziecka jest
przemocą emocjonalną, z której rodzi sie przemoc fizyczna. Wyeliminowanie
przemocy fizycznej jest pierwszym krokiem na drodze ku wyeliminowaniu
przemocy w ogóle.

> Dlatego zakazując bicia dzieci jesteś tak na prawdę za wyzyskiem,
> zniewoleniem i eskalacją prawdziwej przemocy.

Wyjaśniłem to akapit wyzej. Jestes w błędzie to bicie dzieci i
nieuświadamiana nawet przemoc emocjonalna sa przyczyną wyzysku człowieka
przez człowieka, umysłowego zniewolenia i wojen. Tylko dzieci wychowane w
absolutnej wolności, bez jakiejkolwiek przemocy i narzucania poglądów mogą
stworzyć nowy świat, świat ludzi prawdziwie wolnych i niedestrukcyjnych.
LeoTar