Dziekuje za ciekawy wieczor

1. Data: 2000-01-31 19:12:19

Temat: Dziekuje za ciekawy wieczor
Od: "Marek Lef" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkim uczestnikom tej grupy dyskusyjnej serdecznie dziekuje za mozliwosc
doskonalego relaksu, poznanie ciekawych ludzi i niezapomniane smakowe
wrazenia.
W ciagu jednej nocy przeczytalem ponad 1200 listow z ostatnich miesiecy.
Dosc dawno temu zagladalem tu na chwile, ale zaluje ze nie robilem tego
czesciej.
Gratuluje milego spokoju, kultury osobistej i kulinarnej wiedzy. Gdzie
indziej wrazen tych brak.
Odezwe sie od czasu do czasu jesli pozwolicie.
Sam jestem goracym wielbicielem smakowania, a moze jeszcze bardziej
czytania o kulturze innych poprzez ich kuchnie.
Od czasu do czasu jakas stara ksiazka kucharska wpadnie mi w rece
(b.antykwariusz), a Fizjologia smaku nalezy do moich ulubionych lektur.
Jesli znajde cos ciekawego chetnie sie podziele wrazeniami.
Z wspolczesnych kulinariow najbardziej cenie kuchnie Nelly Rubinstein( 1
wydanie i ksiazka w zasadzie nieosiagalna), ostatnio wygrzebalem w
osiedlowej bibliotece kuchnie Pszoniaka - ciekawe przepisy tego wspanialego
aktora i jego przyjaciol Francja itp).
Z dawnych kuchni bardzej cenie kuchnie Dislowej jak Ochorowicz - Monatowej.
Mam tez autentyczny egzemplarz przedwojennej Kuchni polskiej ( w dobrym
stanie raczej nie wystepuje w przyrodzie).
Ciekawe przepisy znajdowalem czasami w przegladanych, ksiazkach, najczesciej
Panie przechowywaly tak przepisy wydarte z kartka z kalendarza (stare
zdzieraki scienne) - wlasnie jako zakladka do ksiazki. Niestety przy jakiejs
kolejnej przeprowadzce przepadlo mi to gdzies.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
Marek Lef (zamiast dlugiego nazwiska na L... wystepuje tak w sieci)

begin 666 Marek Lef.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DQE9CM-87)E:PT
*1DXZ36%R
M96L@3&5F#0I.24-+3D%-13I-87)E:R!,968-"D5-04E,.U!2148
[24Y415).
M150Z;&5F0'!O<W0N<&P-"E)%5CHR,# P,#$S,50Q.3$R,3E:#0I%3D0Z5D-!
$4D0-"@``
`
end

1. Data: 2000-01-31 21:48:34

Temat: Re: Dziekuje za ciekawy wieczor
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lef wrote:

> Wszystkim uczestnikom tej grupy dyskusyjnej serdecznie dziekuje

Witaj, mily wspolgrupowiczu. 1200 listow w jedna noc! Chyba schudles o kilka
kilo...
Ksiazki kucharskie sa dla mnie nieustajacym zrodlem pomyslow, i przegladam je
czesto. Do niektorych wracam, inne ida na dolna polke, a w koncu do pudla i do
Salvation Army. Gdy jestem w Polsce, staram sie znalezc w rodzinnych kufrach
stare ksiazki kucharskie, i tak wlasnie znalazlam Ochorowicz -Monatowa, a w tym
roku dostalam ksiazke mojej Babci, ktora ona dostala na prezent slubny
(niestety, brak pierwszych 16 stron). Autorka jest Albinowska, tytul "Dom
Oszczedny", rok wydania 1918.
Oto fragment dla pocieszenia serc:
"28. Wieczor w rodzinie. Po przechadzce, ktorej sie w formie ruchu na wolnem
powietrzu powinno codziennie poswiecic przynajmniej 2 godziny, troszczy sie
gospodyni o wieczerze.
Przygotowanie wieczerzy powinno nastapic na mozliwie wczesna pore, tak, aby
pozostalo dosyc czasu na strawienie jadla, sluzba mogla pomyc wczesnie naczynie
i pozalatwiac wiele czynnosci, polaczonych z przygotowaniem na dzien nastepny.
Miesa powinno sie na noc ile moznosci unikac i jesc latwo strawne rzeczy.
Oszczedna gospodyni przygotuje wieczerze juz przy gotowaniu obiadu, o czem byla
mowa pod l.24. Tym sposobem mozna bez rozniecania ognia tanim kosztem
przyrzadzic wieczerze na kuchence gazowej czy naftowej, co szybko idzie,
zwlaszcza gdy co potrzeba jest juz pod reka. Kolacye spozywa sie przy nakrytym
stole, podobnie jak obiad, z ta roznica, ze nakrycie jest skromniejsze.
Wieczor do pory snu, ktora powinna mozliwie wczesnie nastapic, jest w rodzinie
przeznaczony do skupienia, odpoczynku po pracy i duchowej rozkoszy przez
rozumna, ale niedluga rozmowe i lekture, czasami pobyt w teatrze na dobrej
sztuce czy operze, albo koncercie. Gospodyni domu ma nadto wieczorem porobic
przygotowania na dzien nastepny i pozalatwiac rachunki z dnia uplynionego."

Magdalena

1. Data: 2000-02-01 08:04:07

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozumna, ale niedluga rozmowe i lekture, czasami pobyt w teatrze na dobrej

Uuuuuuuuuuuuuuuu, gdzie te czasy???!!! Ulka

1. Data: 2000-02-07 10:39:28

Od: "Mariusz Butler" <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lef napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
> [...]
miesiecy.
>Dosc dawno temu zagladalem tu na chwile, ale zaluje ze nie robilem
/.../ [ciach]

Witam,

te 1200 listow to faktycznie imponujace!
A propos lektur, czy wpadly Ci w rece jakies publikacje (inne niz
prasowe) modnej i (IMHO prawdziwie pozytecznej w swoim czasie) "pary"
Maria Lemnis i Henryk Vitry?. Sporo pisywali do m.in. Ty i Ja (lata
60-te). Ciekawe czy można coś zdobyć.

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do bardziej czynnego uczestnictwa.
Napisanie kilku postów jest zapewne mniej fatygujace niz czytanie
1200.

Mariusz

1. Data: 2000-02-07 17:51:32

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Butler wrote:

> [...]
>
> Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do bardziej czynnego uczestnictwa.
> Napisanie kilku postów jest zapewne mniej fatygujace niz czytanie

Cos takiego! Zajrzalam na polke i mam, rzeczywiscie, "Ksiazka kucharska
dla samotnych i zakochanych" autorstwa Marii Lemnis i Henryka Vitry,
Iskry, 1970. Dzieki za przypomnienie. Musze sobie ja znow przejrzec, jest
to zabawna lektura.
Magdalena

1. Data: 2000-02-07 18:09:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-02-08 08:42:40

Od: "Mariusz Butler" <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości:
<3...@w...net>...

> [...]
>dla samotnych i zakochanych" autorstwa Marii Lemnis i Henryka Vitry,
>Iskry, 1970. Dzieki za przypomnienie. Musze sobie ja znow przejrzec,

Cos takiego! Piekne dzieki za przypomnienie; kiedys tez mialem te
ksiazke w domu. Jest jeszcze szansa ze nie pozyczylem jej z domu. Ale
tak szczerze myslalem o czyms jeszcze ich autorstwa.

Pozdrawiam
Mariusz

Re: Swiniobicie
Kacze jajka zakonserwowane po chinsku (na czarno lub czerwono!)
weekend
Pizza troche inaczej
Lodówka