Dzikie stworzenia

1. Data: 2003-01-29 21:03:43

Temat: Dzikie stworzenia
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Znajomy myśliwy zapowiedział, że w sobotę uszczęśliwi mnie tym, co upoluje
(ponoć ma to być zając lub jakiś ptak). Ponieważ słyszałam, że mięsko
dzikich zwierzat ma kruszeć, zwracam się z prośbą o wyjaśnienie, jak to się
robi
!. Czy to zwierzę mam najpierw obedrzeć z piór lub skóry i potem gdzieś
zostawić (w lodówce, zamrażarce?)
2. Ile czasu powinno kruszeć, by było dobre, a nie zepsute i po czym się to
poznaje, że to już.
3. Czy można wkładać skruszałe mięso do marynaty, gdyby jednak nie chcieli
pieczonego?
Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2003-01-30 01:47:27

Temat: Re: Dzikie stworzenia
Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbarzyństwo!!!!:(((((
i pomyśleć, że napisała to kobieta......
"mięsko dzikich zwierząt ma kruszeć",<kruszeć>, a właściwie wyrażnić skruchę
powinni Ci, co polują i Ci, którzy to jedzą .........
J.

1. Data: 2003-01-30 02:00:51

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:

> Znajomy myśliwy zapowiedział, że w sobotę uszczęśliwi mnie tym, co upoluje
> (ponoć ma to być zając lub jakiś ptak).

Oj, to chyba nie mysliwy tylko klusownik, bo na zajace teraz nie wolno
polowac :-(
Z ptakow, to tylko na bazanty jest sezon chyba.

> [...]
> zostawić (w lodówce, zamrażarce?)
> 2. Ile czasu powinno kruszeć, by było dobre, a nie zepsute i po czym

Wedlug Szoguna vel Richarda Chamberlaina bazanta nalezy powiesic za
szyje i czekac. Jak sam odpadnie, tzn. ze juz dostatecznie skruszal :)
A tak na prawde, to nie trzeba obdzierac z pior ani skory. W taka
pogode, jak dzisiaj moze sobie powisiec na balkonie kilka dni.

> 3. Czy można wkładać skruszałe mięso do marynaty, gdyby jednak nie chcieli
> pieczonego?
Bazanta chyba sie nie marynuje. Trzeba upiec owijajac w sloninke, bo
inaczej jest suchy . Do marynaty, to o ile wiem, sarnina, jelenina,
dziczyna, zajeczyna itp. :)
Pozdrawiam Ewa
Ewa

1. Data: 2003-01-30 05:43:43

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
skruchę
> powinni Ci, co polują i Ci, którzy to jedzą .........

ja jem, ale jakos nie czuje sie niefajnie z tego powodu.. nawet jak sie
przejem
pewnie Ty pijesz tylko wode i suchy chleb wcinasz? toz to barbarzynstwo!
matke Ziemie wody pozbawiasz
;)

Marta

1. Data: 2003-01-30 06:32:33

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joasia napisal(a):

>Barbarzyństwo!!!!:(((((
>i pomyśleć, że napisała to kobieta......
>"mięsko dzikich zwierząt ma kruszeć",<kruszeć>, a właściwie wyrażnić skruchę
>powinni Ci, co polują i Ci, którzy to jedzą .........

A zbytnia egzaltacje powinno sie leczyc farmakologiczne....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-30 17:46:18

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poznaje, że to już.
> 3. Czy można wkładać skruszałe mięso do marynaty, gdyby jednak nie

Z niczego nie obdzierasz, wieszasz na zewnatrz za leb, ma wisiec kilka dni.
Potem obdzierasz z pior (najlepiej na sucho, acz burdel okrutny), patroszysz
i masz mieso ready - mozesz do marynaty (zwlaszcza jak ci dzika upoluja :),
mozesz wprost do piekarnika (jakby sie kaczka czy np. bazant trafil).
Tradycyjnie do ptactwa do srodka daje sie rozne nadzienia, co kto lubi, od
owocow, domowych przecierow, po mase z watrobek i innych podrobow.

V.

1. Data: 2003-01-31 01:27:01

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam taki adresik tylko o dziczyznie:
http://maltanb.republika.pl/index.html
Ewa

1. Data: 2003-02-01 14:13:58

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Larysa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> :),
>
> I tak całego dzika do marynaty ????- a kazdy kawalek mozna inaczej
> przyrządzić !!!
> - schabowy - z czosneczkiem
> - karkoweczka pieczona - żeberka w sosiku
> - szyneczka ..... itd.
> Z bazanta najlepszy jest rosół - w życiunie jadłam lepszego..... - maż
> poluje wlasnie teraz i moz przywiezie chociaz z 5 ptaszków....

Ach, się rozmarzyłem ....

1. Data: 2003-02-01 14:20:25

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Z bazanta najlepszy jest rosół - w życiunie jadłam lepszego..... - maż
poluje wlasnie teraz i moz przywiezie chociaz z 5 ptaszków....

Zając = pasztet, kiedys robiłam jeszcze zupe z zajaca wg. przepisu
warszawskich studentów lesnictwa, ale pasztet jest wydajniejszy...

A obecnie walcze z jeleniem, pelna zamrażalka...
Pozdrawiam
Larysa

1. Data: 2003-02-02 07:41:26

Od: "Mariusz Jaraczewski - Valko" <m...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazlam taki adresik tylko o dziczyznie:
> http://maltanb.republika.pl/index.html
> Ewa

Marzenie strona - szukałem takiej od dawna. Nawet nie wiesz jaka radosc mnie
spotkala - zapraszam na obiad!
Mariusz

Butterchicken (ind.) (Iza ??) + saletra potasowa (Kr-w)
mieciutko i łatwiutko
tort nalesnikowy
Z czym bliny?
brązowy cukier