Re: Dziwna dec. lekarza

Data: 2008-07-14 11:01:20
Temat: Re: Dziwna dec. lekarza
Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl>

"Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> wrote in message
news:g5cqp8$2lg7$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
> zdarzają się osoby upierdliwe rzuacjące hasłami "płacę składkę więc mi się
> należy", ale zdecydoana wiekszośc ma rozsądne podejście do stanu opieki
> zdrowotnej w Polsce i na stwierdzenie, iż dane badania moge zlecić na NFZ,
> część z nich nie, choć warto byłoby je wykonać, można na ten temat
> porozmawiać. I nierzadko zdarza się, że pacjentom zależy na tym , aby z
> problemami zdrowotnymi po prostu szybko się uporać, nawet w części za to
> płacąc, niżczekac pół roku na konsultację specjalistyczną czy też cieprieć
> i przez rok nagabywać neurologa o skierowanie na refundowany przez NFZ MRI

Dokładnie to samo jest u mojej mamy w pracy... Kultura, część zabiegów
(spora część!) darmowa, niektóre są płatne ale ludzie to rozumieją...
Zresztą uczuli mnie, że jednak chociażby symboliczna opłata za leczenie
odstraszy część osób "fikcyjnie chorych" od przychodzenia do lekarzy i
leczenia fikcyjnych chorób. Czytałem ostatnio artykół, że u mnie w mieście
(małe 20 tys. na DOL) poradnie są zapchane przez babcie... które po prostu
przychodzą porozmawiać... Na pewno nie jest całość ludzi, którzy szukają
pomocy, no ale jednak...

No i prawo... Lekarz nie może przyjąć wiecej niż 4 pacjentów na godzinę... A
jak jest? No właśnie...

> Podstawą zmian jest, moim zdaniem, mentalność społeczeństwa i dopeiro
> zmiana pokoleniowa może cokolwiek tu zmienić.

Zmiana przyzwyczajeń niestety często jest jednoznaczna po prostu ze zmianą
pokolenia...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/