Dziwna dec. lekarza

1. Data: 2008-07-08 15:45:53

Temat: Dziwna dec. lekarza
Od: "M3G@" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

poszedlem do lekarza panstwowego, bo dwa razy zaslablem w pracy , mialem
parcie w gornej czesci klatki (podejrzewalem nerwobóle) a takze bole brzucha
po kazdym posilku. Przy okazji poprosilem o skierowanie na morfologie krwi.
Lekarz sprawdzil cisnienie, posluchal stetoskopem z przodu i z tyłu i
stwierdzil ze wszystko jest OK, (zapisal jedynie Aspargin) a badanie krwi
nie jest potrzebne. Kazal przyjsc za tydzien na kontrole.Trudno dyskutowac z
lekarzem ale jak mozna podejmowac takie decyzje ??? To kpina.

2. Data: 2008-07-08 17:27:28

Temat: Re: Dziwna dec. lekarza
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

M3G@ wrote:

> [...]
> Aspargin) a badanie krwi nie jest potrzebne. Kazal przyjsc za tydzien na
> kontrole.Trudno dyskutowac z lekarzem ale jak mozna podejmowac takie

Witamy w socjalistycznej utopii. PRL żyje, wybrany głosami polaczków.

3. Data: 2008-07-09 09:49:44

Od: krzysiek82 <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety Tomku masz racje, ja powiedziałem mojej doktorowej na jakie
badania ma mnie skierować gdyż sama powiedziała, że rozkłada już ręce.

--
krzysiek82

4. Data: 2008-07-10 11:03:11

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"M3G@" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Aspargin) a badanie krwi nie jest potrzebne. Kazal przyjsc za tydzien na
> kontrole.Trudno dyskutowac z lekarzem ale jak mozna podejmowac takie

Broniąc go mogę powiedzieć, że chciał sprawdzić, czy podanie
"jakiegokolwiek" leku da radę... Co prawda sądząc z symptomów możesz mieć
problemy z wrzodami (i to tymi krwawiącymi - co może wyjaśniać osłabienie i
nawet utratę przytomności).

A tak PS. : skoro mówisz lekarzowi, że zasłabłeś (dwa razy) i zgłaszasz się
do niego, kiedy powinneś tak naprawdę już dwa razy lerzeć w szpitalu (każdą
utratę przytomności powinna sprawdzić karetka), to troszkę rozumiem takie
działanie... Niestety zawsze trzeba troszkę "segregować" pacientów na tych
potrzebująych najbardziej i tych mniej... Chciałoby się zrobić każdemu
porządne badania, ale niestety finansów na to nie ma (i nie będzie).

Pozdrawiam, mam nadzieje wyjaśniłem troszkę...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2008-07-10 12:25:20

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na tych potrzebująych najbardziej i tych mniej... Chciałoby się zrobić
> każdemu porządne badania, ale niestety finansów na to nie ma (i nie

przestań bronić tych nierobów!!!

nie znam kraju w którym wydatki na zdrowie są tak wysokie (może są, ale ja
nic nie słyszałem) bo sam zus to jakieś 20% przychodu (40%dochodu), więc
plecenie bzdur że nie ma pieniędzy na badania to bzdury, po prostu w
medycynie robi cała masa złodziei, łapówkarzy, głąbów i nierobów i dlatego
sytuacja tak wygląda:O(

ale widzę ze za mojego rzycia nic tu się nie zmieni:_O(

6. Data: 2008-07-10 14:27:39

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gargamel" <s...@d...lina> napisał w wiadomości

> [...]
> sytuacja tak wygląda:O(
>
> ale widzę ze za mojego rzycia nic tu się nie zmieni:_O(

Hej Gargamel,mylisz ZUS z NFZ, to dwie różne instytucje,a że ich gospodarka
naszymi pieniędzmi jest beznadziejna,to fakt.

Pozdrawiam
Grażyna

7. Data: 2008-07-10 15:41:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grażyna.Ł wrote:

> Hej Gargamel,mylisz ZUS z NFZ, to dwie różne instytucje,a że ich
> gospodarka naszymi pieniędzmi jest beznadziejna,to fakt.

waszymi, waszymi

W życiu ani jednej składki na ZUS nie zapłaciłem. I nie zapłacę.

8. Data: 2008-07-10 16:47:17

Od: "Latet" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie znam kraju w którym wydatki na zdrowie są tak wysokie (może są, ale ja
> nic nie słyszałem) bo sam zus to jakieś 20% przychodu (40%dochodu), więc
> plecenie bzdur że nie ma pieniędzy na badania to bzdury

Gratuluję ignorancji!

Średnia europejska wydatków na służbę zdrowia to 8,7% PKB, Polska wydaje z
pieniędzy publicznych i prywatnych 6,2% własnego PKB. Bardziej istotne jest,
co to oznacza w liczbach bezwzględnych. Najwięcej na ochronę zdrowia w
Europie wydają Szwajcarzy - 3222 dol. rocznie na jednego mieszkańca, gonią
ich Niemcy - 2748 dol., a średnia europejska (po rozszerzeniu w 2004 r.) to
2123 dol. Gdzie jesteśmy my? Niestety na samym końcu. W Polsce wydaje się
rocznie na zdrowie 557 $, za nami w Unii Europejskiej jest jedynie Litwa i
Łotwa.

Polecam też to:
http://serwisy.gazeta.pl/tokfm/1,54126,4275718.html

I trochę refleksji zanim napisze się coś, o czym się nie ma bladeg pojęcia.

latet

9. Data: 2008-07-10 18:58:04

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieniędzy publicznych i prywatnych 6,2% własnego PKB. Bardziej istotne
> jest, co to oznacza w liczbach bezwzględnych. Najwięcej na ochronę zdrowia

nie porównuj wydatków przez PKB, jesli już to porównaj podatki na słóżbę
zdrowia w róznych krajach,

> [...]
> to 2123 dol. Gdzie jesteśmy my? Niestety na samym końcu. W Polsce wydaje
> się rocznie na zdrowie 557 $, za nami w Unii Europejskiej jest jedynie

te 557$ w polsce to na osobę czy jak?
nie wiem skąd takie wnioski jak ja na samo zdrowotne wydaje 1200$ rocznie

10. Data: 2008-07-11 10:00:23

Od: "Latet" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie porównuj wydatków przez PKB, jesli już to porównaj podatki na słóżbę
> zdrowia w róznych krajach,

Jesli o ekonomii masz takie samo pojęcie, jak o ortografii, to bez
komentarza.

> te 557$ w polsce to na osobę czy jak?
> nie wiem skąd takie wnioski jak ja na samo zdrowotne wydaje 1200$ rocznie

Średnio 557$ na osobę (licząc dzieci, emerytów, itd...).

Jesteśmy wciąż ubogim krajem, ale proporcjonalnie patrząc - i tak wydajemy
na zdrowie mniej niż inni. Dlatego nie powinno dziwić, że nadmiaru pieniędzy
w ochronie zdrowia nie ma i jeszcze długo nie będzie (właściwie to nigdy
go nie będzie).

latet

słodycze
Dziecko wychowane przez dominujaca matke gdzie ojciec jest nagminnie ponizany przez matke.
plamy na płuchach - tomografia???
mianseryna - pytanie.
dr Tokarz Zenon