Dziwna dolegliwość (tylko do lekarzy)

11. Data: 2004-07-12 22:46:07

Temat: Re: Dziwna dolegliwo?ć (tylko do lekarzy)
Od: "tmark" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie no co Ty! Oczywiście, że zrobię. Po prostu opisujesz objawy jakie
jesteś
> w stanie stwierdzić, a ja ci mogę podpowiedzieć co jeszcze sprawdzić lub
> podać potencjalne dolegliwości do wyboru...

To zadziala jezeli dysutujesz z lekarzem i poslugujesz sie tym samym
jezykiem oznaczajacym te same objawy. W przeciwnym wypadku jestes zdany na
to aby samemu "dotknac" pacjenta i je nazwac... i wtedy mozesz zaczac
dyskusje i roznicowanie... Poniewaz jestes odpowiedzialny za swoje slowa, i
ktos moze pokierowac sie sugestiami w nich zawartymi, a od tego zalezy
zdrowie pacjenta.
A we wspomnianym przykladzie poradze sobie z konfliktem urzadzen, grzebaniem
w przerwaniach, ale nie z bledem w aplikacji u usera bez debuggera starajac
sie zlapiac blad niemal "namacalnie".

Pozdrowienia,
Tomasz Markiewicz

12. Data: 2004-07-13 18:17:35

Od: "Piotr W" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiecie co, nie rozumiem was. Koleżanka chciała podyskutować, a nie leczyć
> się przez net. Nie mam dużo doczynienia z lekarzami, ale zazwyczaj (ponad
> połowa) przypadków kończy się tym, że mam wrażenie niedostatecznej diagnozy.

w trosce o zdrowie grupowiczów i posłusznie stosując się do Twoich uwag stronię
od diagnozowania, wyrokowania, leczenia przez telefon czy internet - to jest
właśnie najłatwiejsza droga do "niedostatecznej / złej diagnozy"

> Szeroka dostępność
> informacji będzie powodować, że pacjent każdą diagnozę będzie starał się
> zrozumieć i ew. zasięgnąć szerszej porady czy samemu interpretować fakty.
> Czasy kiedy medycy władali wiedzą tajemną powoli odchodzą do lamusa. Ileż
> ciekawsza byłaby dyskusja gdyby napisać co faktycznie należałoby zbadać, ew.
> jak powierzchownie ocenić jakiego lekarza wybrać.

oczywiście, kto lepiej jak Ty może ocenić jak olbrzymią składnicą wiedzy jest
internet. Zawiera przeogromną ilość informacji a napewno też to czego ja
uczyłem się na studiach i w późniejszych latach pracy. Oczywiste jest że z
pewnością udzielisz odpowiedzi na zadane w pierwszym liście pytanie, musisz
jedynie umiejętnie wykorzystać tę wiedzę, a samo zapoznanie się z nią zajmie Ci
pewnie trochę czasu więc nie będę Ci już wiecej go zabierał

> Ja osobiście jestem informatykiem, często udzielam odpowiedzi na pytanie na
> grupach branżowych. Naprawdę nie zdarzyło mi się odpowiadać:'idź do
> serwisu'... chyba, że na prawdę nie miałem pojęcia co mógłbym napisać.

jestem rzadkim bywalcem forum, Ty z pewnością bywasz tu częściej. Nie wiem jak
to się ma w dziale informatyka ale pewnie podobnie jak tu: im mniej ktoś wie na
dany temat tym jego wypowiedzi są bardziej stanowcze i kategoryczne. Im większe
ma ktoś doświadczenie tym więcej pokory ma w stosunku do omawianych tu
probLEMÓW.
Jeśli nie zrozumiałeś dlaczego wszyscy wysyłają autora pytania do lekarza to
objaśnię Ci tę oczywistą prawdę: problem może być poważny, zwłaszcza jeśli
objawy nasilają się - obecni w dyskusji lekarze chcą pomóc w szybkim
prawidłowym zdiagnozowaniu pytającego a jedynym sposobem jest stare dobre
badanie - bo tu jak się system zawiesi z powodu popisów oratorskich i
amatorskich diagnoz to nie będzie już tak prosto go zresetować i załadować od
nowa. Wierzę, że kiedyś to zrozumiesz...

Piotr

13. Data: 2004-07-14 05:45:53

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr W" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> stronię od diagnozowania, wyrokowania, leczenia przez telefon czy
> internet - to jest właśnie najłatwiejsza droga do "niedostatecznej /

Piotrze, to jest grupa dyskusyjna, odpowiadając na grupę nie odpowiadasz
jednej konkretnej osobie, ale całemu forum. Nie każdy jest chory który czyta
tą grupę. Takie odpowiedzi to poprostu olewanie tematu, jak byś tego nie
motywował (zauważ, że napisałem o temacie, nie potencjalnym
pacjencie-kliencie Twojego kolegi).

> [...]
> pytanie, musisz jedynie umiejętnie wykorzystać tę wiedzę, a samo
> zapoznanie się z nią zajmie Ci pewnie trochę czasu więc nie będę Ci już

O co Tobie chodzi ? Żal ci tych lat spędzonych na studiach ? Kto jak kto,
ale lekarz chyba ma jedno z największych przekonanie, że nie zdobywa wiedzy
dla siebie. Wierz mi, że jeśli byłaby taka możliwość, przekazałbym wiedzę
zdobytą na studiach jednym kliknięciem palców Tobie, jeśli byś o to
poprosił. Doświadczenie równierz. Nie wierzę, że mogę na tym stracić.

> [...]
> oratorskich i amatorskich diagnoz to nie będzie już tak prosto go
> zresetować i załadować od nowa. Wierzę, że kiedyś to zrozumiesz...

Problem poważny, a grupa jest DYSKUSYJNA.
--
Pozdrawiam i życzę więcej otwartości na ludzi,
Maras

cerutin
[gdzie] Proktolog we Wroclawiu?
-- Produkty -- Terapia Magnetyczna -