Dziwne nazwy

1. Data: 2002-02-24 14:23:36

Temat: Dziwne nazwy
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawi mnie czy potrawy z "narodowym" przydatkiem (fasolka po
bretońsku, kawa po turecku, ryba po grecku, barszcz ukraiński)
znane są w kraju przypisanym
nazwą. Bardzo chciałbym zobaczyć Turka pijącego wspomnianą kawę w
barze przydrożnym, albo greka zajadającego rybę. Może znacie inne
"narodowe" potrawy?
pozdr.Alex

1. Data: 2002-02-24 14:48:05

Temat: Re: Dziwne nazwy
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ciekawi mnie czy potrawy z "narodowym" przydatkiem (fasolka po
>breto?sku, kawa po turecku, ryba po grecku, barszcz ukrai?ski)
>znane s? w kraju przypisanym
>nazw?. Bardzo chcia?bym zobaczy? Turka pij?cego wspomnian? kaw? w
>barze przydro?nym, albo greka zajadaj?cego ryb?. Mo?e znacie inne
>"narodowe" potrawy?
>pozdr.Alex

nic bardziej irytujacego dla Anglika niz 5 o'clock tea...ta piata
po poludniu to moze na kontynencie, bo w Anglii - 4 o'clock

czy ruskie pierogi sa w tej samej kategorii?

Krysia
(Newcastle 1- Sunderland 0, tra-la-la)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-24 14:51:32

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

> [...]
> nazwą. Bardzo chciałbym zobaczyć Turka pijącego wspomnianą kawę w
> barze przydrożnym, albo greka zajadającego rybę. Może znacie inne

frankfurterki
hamburgery ;-)
sos polski
ostatnio był chleb esseński
pieczeń cygańska ;-)

Waldek

1. Data: 2002-02-24 15:09:45

Od: "vefour" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

słynne placki ziemniaczane po wegiersku, zupenie nieznane w kraju
balatonskim (przynajmniej 10 lat temu)

V.

1. Data: 2002-02-24 15:40:33

Od: "velko" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

śledź po japońsku
bawarka

1. Data: 2002-02-24 21:07:50

Od: GeeKooska <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

pekinska salata
brukselka
orzech wloski

---
geekooska

1. Data: 2002-02-24 22:49:34

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwą. Bardzo chciałbym zobaczyć Turka pijącego wspomnianą kawę w
> barze przydrożnym, albo greka zajadającego rybę. Może znacie inne

We Francji na stolowce widzialem makaron polonaise :))) Okazalo sie ze
byl to makaron prosto z wody :))) bez zadnych dodatkow.
Wiedzieliscie u nas kogos kto to je ??? i nazywa to potrawa "narodowa"
???

Hadzio

1. Data: 2002-02-25 07:03:50

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
napisał w wiadomości

> [...]
piata
> po poludniu to moze na kontynencie, bo w Anglii - 4 o'clock
>
> czy ruskie pierogi sa w tej samej kategorii?

Tak właśnie jak o Anglikach mówisz, bo Ruscy chyba jedzą
"pielmieni"
pozdr.Alex

1. Data: 2002-02-25 07:21:17

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "velko" <j...@...pl> napisał w wiadomości

> śledź po japońsku
> bawarka

Ach ten śledź, najlepsza - bo jedyna zagrycha z restauracji w
czasach komuny
jaka była wszędzie dostępna. A konia z rzędem temu co powie
czemu jest po
japońsku? Widziałem kiedyś w knajpie "Czytelnika" na Wiejskiej
jak tłumaczył
ktoś japończykowi nazwę tej potrawy, mówię wam fajnie było
;-))
pozdr.Alex

1. Data: 2002-02-25 07:29:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>piata

>Tak w?a?nie jak o Anglikach mówisz, bo Ruscy chyba jedz?
>"pielmieni"
>pozdr.Alex

no tak, ale czy mowia na to...?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

Czy planujecie jadlospisy?
gdzie kupie male foremki do upeiczenia np. kremu brule?
tricki obnizajace kalorycznosc potraw
Biala cebula-pytanie.
Sprzedam MIKROFALOWKI LG