Dziwne zjawisko

1. Data: 2005-01-27 21:29:27

Temat: Dziwne zjawisko
Od: "tomek(int)" <i...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
Wczoraj, poraz drugi jak na razie doświadczyłem dziwnego i dość
nieprzyjemnego zjawiska, które wystąpiło w podobnych, jak poprzednim
razem (raczej niedawno, lecz dokładnie nie pamiętam) warunkach.
Położyłem się ok. godz 3. rano do łóżka po pracy przy komputerze
(pracuję 8h w pracy no i w domu od 20 do 3 siedziałem). Zasypiałem już
spokojnie (jeszcze świadomie, myśli mi latały po głowie), gdy nagle
"usłyszałem" (tak jak się słyszy piszczenie w uszach) narastający
częstotliwością świst, zaraz po nim błysk w oczach i uczucie jakby
solidne kopnięcie prądem oraz wrażenie mocnego uderzenia w głowę. Całość
zjawiska trwała ok 1-2s. Rozbudziłem się, wrażenie trochę ogłupiające.
Myślę, że stadium snu to jeszcze nie było, więc raczej wykluczam
marzenia senne. Nie piłem żadnego alkoholu, ani tym bardziej nie byłem
pod wpływem żadnego specyfiku, nic - czysto :) Poprzednie doświadczenie
było bardzo podobne, jeśli nie takie samo.

Czy macie jakiekolwiek pomysły, co to może być i czy przejmować się tym?

tomek(int) /Kraków
Email: int[at]inet24[dot]pl || JID: int[at]jabberpl[dot]org

/* zvoní mi v uších! milý príteli, podívej se, cos udělal */

2. Data: 2005-01-27 21:32:40

Temat: Re: Dziwne zjawisko
Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek(int) wrote:
> witam!
> (...)
> Czy macie jakiekolwiek pomysły, co to może być i czy przejmować się
> tym?

przemęczenie???

no cóż prawda jest taka, że nasz organizm to nie maszyna i trzeba o
niego dbać...

--
e_m_i_

"Ci,co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

3. Data: 2005-01-27 21:52:41

Od: "tomek(int)" <i...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emi napisał(a):
> przemęczenie???
>
> no cóż prawda jest taka, że nasz organizm to nie maszyna i trzeba o
> niego dbać...

racja, zdaję sobie sprawę z tego, że to raczej na pewno efekt
przemęczenia (którego paradoksalnie wczoraj nie odczuwałem). Zaskoczył
mnie jednak jego objaw i zacząłem się zastanawiać czy to normalne.

4. Data: 2005-01-27 22:10:24

Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze jestes naladowany jaimis ladunkami? I widzac to dziwne zjawisko,
najnormalniej w swiecie sie uziemiles. Jak czasem kurtke zdejmuje to jestem
tak naelektryzowana ze czuje jakby kopnal mnie pradzik;)

5. Data: 2005-01-27 22:38:58

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek(int) wrote:

> [...]
Zaskoczył
> mnie jednak jego objaw i zacząłem się zastanawiać czy to normalne.

ze zmęczeniem tak już jest (przynajmniej w moim przypadku), że jak
przekroczę pewną jego granicę, to przestaje je odczuwać (tak jak ty
wczoraj), ale to wcale nie oznacza, że ono znika... w pewnym momencie,
jak nie będziesz sie wysypiał i dbał o siebie, może się to na tobie
odbić w bardzo niekorzystny sposób...

6. Data: 2005-01-27 22:40:25

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ctblta$ag6$1@news.onet.pl
Od: tomek(int) <i...@-...pl>
Było:
> [...]
> nim błysk w oczach i uczucie jakby solidne kopnięcie prądem oraz
> wrażenie mocnego uderzenia w głowę. Całość zjawiska trwała ok
Nie jestem lekarzem.
Mam coś takiego z kręgosłupem, że przy odpowiednim przekręceniu głowy,
przyciśnięciu się do płaskiej powierzchni, albo jeszcze na kilka innych
sposobów przestawiam - chyba - kręgi ... Odczucia przy tym "ustawianiu" mam
dokładnie takie jak opisałeś tylko, że mi się to przytrafia raz lub dwa w
miesiącu. Czasem jeszcze dochodzi chwilowe drętwienie rąk lub nóg.

Może u ciebie też następuje przemieszczenie kręgów w momencie jakiegoś
nagłego rozluźnienia ... Tak sobie gdybam bo podstaw do twierdzeń nie mam
żadnych.

Jeśli przed położeniem się spać przećwiczysz cały kręgosłup, delikatne ruchy
skrętne od szyi do bioder, małe kółeczka i niewielkie skłony i nie pojawi
się ten efekt to cię uleczyłem ;-)
Jeszcze lepiej by było gdybyś - tak jak ja - wstawał co 0,5h od komputera i
rozruszał kręgosłup ... Przeciąganie się jest bardzo zdrowe !

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

7. Data: 2005-01-28 09:40:47

Od: tomek <i...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1/27/2005 11:40 PM, Sławek SWP wrote:

[...]

> Może u ciebie też następuje przemieszczenie kręgów w momencie jakiegoś
> nagłego rozluźnienia ... Tak sobie gdybam bo podstaw do twierdzeń nie
> mam żadnych.

Jest to bardzo możliwe, bo zjawisku, którego doświadczam towarzyszy dość
silny wstrząs ciała - nie potrafię określić, czy jest on wynikiem tych
dziwnych wizji, czy na odwrót.

> [...]
> Jeszcze lepiej by było gdybyś - tak jak ja - wstawał co 0,5h od
> komputera i rozruszał kręgosłup ... Przeciąganie się jest bardzo zdrowe !

i takie praktyki zacząłem stosować, lecz co ok. 2h, a nie co 0,5 :) może
czas najwyższy zwiększyć częstotliwość.

dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam!

tomek(int) /Kraków, Poland || RLU: 194893

8. Data: 2005-01-29 16:22:26

Od: "Ligia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Silny wstrząs ciała (jakby zryw czy coś w tym stylu)towarzyszy zasypianiu,
czasami możemy go odczuć. Przed nim mamy sny o tematyce przerażającej-
gdzieś spadamy itp. ale często o nich poprostu zapominamy. To tyle co wiem
;-) Może te uderzenie w głowę to sen, który wydaje się strasznie
rzeczywisty, a po nim następuje nagły wstrząs ciała?

Pozdrawiam,
Ligia (nie lekarz, a studentka I roku psychologii)

9. Data: 2005-01-30 21:57:23

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ;-) Może te uderzenie w głowę to sen, który wydaje się strasznie
> rzeczywisty, a po nim następuje nagły wstrząs ciała?

Też to miewam od czasu do czasu. Nie jest to chyba żadne nienormalne zjawisko,
ale z własnego doświadczenia wiem, że jednak dość nieprzyjemne. Pojawia się ono
u mnie czasami tuż po zaśnięciu (albo jeszcze na granicy snu i jawy). Mam wtedy
taki krótki (trwający właśnie ok. 1-2 s) sen, w którym zazwyczaj o coś się
potykam i przewracam. W momencie upadku budzę się, czemu towarzyszy dość mocny
skurcz czy też wstrząs ciała. Jak wiadomo, u zdrowego człowieka w czasie snu
większość mięśni zostaje sparaliżowana, co można uznać za reakcję obronną
organizmu (inaczej w czasie snu np. biegalibyśmy po mieszkaniu zamiast
spokojnie leżeć w łóżku). Opisywane zjawisko być może można wyjaśnić tym, że
czasami, zaraz po zaśnięciu, mózg nie zdąży jeszcze "wyłączyć" naszych mięśni i
stad taki niemiły efekt. Nierzadko spotykane jest też zjawisko odwrotne, tzn.
budząca się osoba nie od razu odzyskuje kontrolę nad swoim ciałem - ma
świadomość, że już nie śpi, a równocześnie nie może się poruszyć, bo jej ciało
jeszcze się nie rozbudziło. Jest to tzw. paraliż senny. Często w tym stanie
występują różnego rodzaju sensacje wzrokowo-słuchowe, m.in. odczuwanie czyjejś
obecności lub słyszenie różnych dźwięków. Do osoby, która rozpoczęła wątek:
jeśli interesujesz się zjawiskami paranormalnymi, to radzę Ci poczytać na temat
OOBE (Out Of Body Experience - doświadczenie poza ciałem). Osoby doświadczające
tego stanu bardzo często mają do czynienia ze zjawiskami podobnymi do
opisywanych przez Ciebie. To już jednak temat na inną grupę, w każdym razie
zachęcam do poczytania: materiałów w sieci jest naprawdę mnóstwo.

Prozosyna (Polpressin)
Okropne bole kregoslpa-co robic?
ginekologia- pytanie
jak pozbyć się AFTY !!!!???
Usuwanie brodawek/kurzajek ciekłym azotem