Dzwonka łososia - co z nia dobrego zrobic?

1. Data: 2004-05-13 06:35:08

Temat: Dzwonka łososia - co z nia dobrego zrobic?
Od: k...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie, jakis przepisik na dobry obiadek (bez zmiesny) z wykorzystaniem
łososia :)

1. Data: 2004-05-13 07:14:36

Temat: Re: Dzwonka łososia - co z nia dobrego zrobic?
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> jak w temacie, jakis przepisik na dobry obiadek (bez zmiesny) z
wykorzystaniem
> łososia :)

jak z lososiem to chyba jednak miesny ten obiad...

Basia

1. Data: 2004-05-13 07:23:31

Od: k...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> jak z lososiem to chyba jednak miesny ten obiad...
>
> Basia

W sumie tak tylko pisząc "niemięsny" chodziło mi o to żeby można było go zjeść
w piątek (względu religijne :))

1. Data: 2004-05-13 07:24:32

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c7v78g$3al$1@nemesis.news.tpi.pl> Basia wrote:

> Użytkownik <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> wykorzystaniem
>
> jak z lososiem to chyba jednak miesny ten obiad...

W polskiej terminologii kulinarnej danie z ryby należy do bezmięsnych.

Władysław

1. Data: 2004-05-13 07:38:05

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W polskiej terminologii kulinarnej danie z ryby należy do bezmięsnych.

moja babcia twierdzi ze kret nie ma kości... coz, widocznie to jej
terminologia;-)

Ryba to nie wieprzek ale i z sałata ma zdecydowanie mało wspólnego, dlatego
dla mnie to mięso.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-05-13 07:41:17

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie tak tylko pisząc "niemięsny" chodziło mi o to żeby można było go
zjeść
> w piątek (względu religijne :))

losoś jest na tyle dobry, ze nie wymaga jakiejs skomplikowanej obrobki,
wystarczy suszony koperek (świezy pewnie tez, ale ja zawsze robilam z
suszonym), troche soku z cytryny i soli - tym wszystkim przyprawic rybe, na
patelni rozgrzac olej i usmazyc rybe. Pod koniec smazenia dodaje na patelnie
troszke masla.
Jako dodatek smazone pieczarki, salata, swieze pieczywo i lampka wina -
pelnia szczęscia;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-05-13 07:45:04

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W polskiej terminologii kulinarnej danie z ryby należy do bezmięsnych.

w tej samej terminologii kiedys rowniez bobra uwazano za "niemiesnego" i w
czasie postow dosc ostro przetrzebiono...

Basia

1. Data: 2004-05-13 07:52:54

Od: duśka <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik k...@b...pl napisał:
> jak w temacie, jakis przepisik na dobry obiadek (bez zmiesny) z wykorzystaniem
> łososia :)

ja często robię łososia w warzywach, pychotka:)))
smażę dwonka (posolone, popieprzone, obtoczone w mące),
na drugiej patelni smażę mieszankę warzyw chińskich
i jak mam mało czasu to dodaję fix do potraw chińskich
albo robię sosik sama...

u mnie najczęściej się to jada na zimno jak już wszystko "przejdzie"
ale na ciepło na obiadek też powinno być dobre,

smacznego

duśka

1. Data: 2004-05-13 08:03:48

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@b...pl wrote:

> jak w temacie, jakis przepisik na dobry obiadek (bez zmiesny) z wykorzystaniem
> łososia :)

Ja lubie dzwonka lososia robione w pergaminie.
Dzwonka oczyscic, posolic, ew. popieprzyc lub potraktowac jeszcze innymi
przyprawami wedle upodobania.
Na rozlozony pergamin polozyc plasterek masla (ok. 3mm-5mm), na to
polozyc lososia, po czyum przykryc go nastepnym plasterkiem masla).
Calosc zawinac szczelnie w pergamin i polozyc na SUCHEJ najlepiej
teflonowej patelni. Smarzyc na srednio malym ogniu az bedzie dobre.
Podawac z cytrynka i najlepiej swierzym koperkiem (plus ryz, kartofelki,
co kto lubi).

Mozna rowniez probowac robic dzwonka tak samo jak sandacza po ogrzemu -
przepis podawalem kiedys. Calkiem niezle wychodzi tez w curry po tajsku
(pasta curry podsmarzona, rozrobiona mlekiem kokosowym, do tego liscie
cytrynowca i losos (w zasadzie sie go "gotuje" w tym curry z mlekiem
kokosowym).

Jak go usmarzysz po prostu na oleju, tez bedzie dobry, ale ja osobiscie
do lososia mocno odradzam stosowanie jakiejkolwiek panierki.

Smacznego,
Shrek

1. Data: 2004-05-13 08:56:08

Od: "TigerBouli" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@b...pl napisał(a) w wiadomości:
<3...@n...onet.pl>...
>jak w temacie, jakis przepisik na dobry obiadek (bez zmiesny) z
wykorzystaniem
>łososia :)
>
>--
>Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Posolić, posypać koperkiem lub ziołami prowansalskimi (jak kto lubi),
kawałeczek masła na góre i do piekarnka (200 st, okolo 30 min). W trakcie
obrócić raz i znowu dołożyc masła. Pycha.

Pozdrawiam
Wojtek

Wino na wesele?
Co sadzicie o ...