Re: EKOLOGIA

1. Data: 2000-01-11 08:24:43

Temat: Re: EKOLOGIA
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> [...]Sš trzy powody, dla których przywišzuję do tego szczególnš uwagę.
> [...]3.kupowałam kiedyś truskawki od starowinki, która nie stosowała chemii
> (ch
> yba nie wiedziała, że takowa istnieje). Owoce były zapewne zdrowe, ale te
> glistowate robale w środku-wyjštkowo nieapetyczne.
> To sš moje powody. Niestety z tego co piszš grupowicze wynika, że można og
> raniczyć środki chemiczne, ale trudno je wyeliminować. Nawet Ty przyznałeś,
> że czasami robisz wyjštki. Dobra, aby nie przedłużać- wniosek jest taki, że
> spróbuję. Dam znać kiedy skapituluję.

Akurat poziomki bez zadnej chemii u mnie wyszly i to nawet ladnie :-)

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-01-11 08:29:12

Temat: OFF-TOPIC (Bylo: Odp: EKOLOGIA)
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Humanizm to tez zabobon... jak wszyscy ludzie sa za czyms (wyjawszy przypadki
ewidentne typu "nie kradnij"), to to jest prawdopodobnie zabobonem :-) BTW:
egozim i altruizm to tez zabobony wymyslone przez bodajze Comte'a (przynajmniej
ten ostatni). No dobrze - jakby co to lepiej uciec na priva, bo rzeczywiscie
nikt nigdy altruizmu w ogrodku nie hodowal, ani nie nawozil republikami ludowymi
:-)

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-01-11 13:58:49

Temat: Odp: EKOLOGIA
Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
>Akurat poziomki bez zadnej chemii u mnie wyszly i to nawet ladnie :-)<

Sprawa nie jest więc beznadziejna.

1. Data: 2000-01-11 13:58:51

Temat: Odp: biohumus dobry na wszystko
Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85dotd$g1h$...@a...webcorp.com.pl...
> A czy nie jest tak, że jeśli roślina prawidłowo odżywiona, to i choróbska
> mniej dokuczają? Wg. mnie tak.

Wg mnie na pewno tak jest. Biohumus nie leczy tylko zwiększa odporność
roślin-tak jak witaminy zwiększają odporność organizmu człowieka.

1. Data: 2000-01-11 14:18:06

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@G...PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tGGe4.11310$X...@n...tpnet.pl...

> Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
>
> Sprawa nie jest więc beznadziejna.

Dynie też są stosunkowo odporne (jeśli ktoś lubi) :-)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-11 20:59:37

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@G...PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:kw_d4.1235$X...@n...tpnet.pl...

> [...]
> dzę roślinę. Czy rozkładająca się kora nie uszkodzi korzeni, czy nie
będzie
> okradać rośliny z azotu? No i wreszcie, jak głęboko można umieścić taką ko
> rę? Czy z braku powietrza zamiast się rozkładać nie zacznie gnić? Czy "prz
> ekompostowana" znaczy, że proces rozkładu został zakończony? Przepraszam
za
> tę serię naiwnych pytań. Mogłabym spróbować metody prób i błędów, ale
szkoda
> mi roślin. Byłaby wdzięczna za informację.

Witam.
Przekompostowana kora ma odczyn bardzo kwaśny.Nie napisałaś jakie krzewy
chcesz posadzić?Iglaste czy liściaste?Jeżeli iglaste to kwaśna kora będzie
dobrym dodatkiem do ich podłoża.Jeżeli liściaste to nie polecam.Chyba,że
"zrobisz" ją bardziej zasadową stosując wapno lub kredę ogrodniczą.Nie wiem
też jaka jest ta kora?Czy miałka próchnica czy tylko w miarę drobno
rozdrobniona jaką można kupić w sklepach ogrodniczych?Jeżeli miałka
próchnica to będzie bardzo dobra.Jeżeli nie to zostawiłbym ją do
wyściółkowania.Zamiast kory dodałbym torf w zależności od wymagań
roślin-kwaśny lub odkwaszony.Mieszanka gliny,piasku i torfu będzie dobrym
podłożem.Natomiast wyściółkowanie korą zatrzyma wilgoć w glebie wokół roślin
oraz zatrzyma wysyp chwastów.Wygląda to też w miarę estetycznie(moim
zdaniem).
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-12 09:16:44

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@G...PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:vGGe4.11311$X...@n...tpnet.pl...

> [...]
>
> Wg mnie na pewno tak jest. Biohumus nie leczy tylko zwiększa odporność
> roślin-tak jak witaminy zwiększają odporność organizmu człowieka.

Strzał w"dziesiątkę"!
Cieszę się bardzo,że obydwoje jesteście tacy inteligentni! :-)
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-12 09:59:27

Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85hh29$157$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
> choróbska

> Strzał w"dziesiątkę"!
> Cieszę się bardzo,że obydwoje jesteście tacy inteligentni! :-)

To miłe. Daj nam pretekst do rewanżu.
Joanna

1. Data: 2000-01-12 12:15:35

Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85g5th$foq$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
ślin
> oraz zatrzyma wysyp chwastów.Wygląda to też w miarę estetycznie(moim

Wykorzystam torf. Dzięki. Joanna

1. Data: 2000-01-12 21:35:41

Temat: sprostowanie było biohumus dobry na wszystko
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora