Odp: EKOLOGIA

1. Data: 2000-01-04 12:10:01

Temat: Odp: EKOLOGIA
Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się z Tobą, że kompromis jest niezbędny. Nie myślę więc o tak tota
lnym wysterylizowaniu swojego otoczenia zwłaszcza, że budują kanalizację i
problem cudzego szamba mnie nie dotyczy. Myślę raczej o nie potęgowaniu z
anieczyszczeń tzn.ograniczeniu się do biologicznych środków ochrony roślin.
Ponadto w ogrodzie ozdobnym chcę posadzić niekłopotliwe, odporne gatunki p
rzystosowane do polskich warunków. I tanie-co padnie, to padnie. Gorzej z
ogrodem warzywnym-zarówno kapusta, jak i bielinek są dostosowane do polskich
warunków. Przyznaję, że mam wątpliwości, co do skuteczności tych wszystkich
wyciągów z czosnku, cebuli i innego zielska, którymi tak się zachwycają Ni
emcy, a którymi walczą ze swoimi szkodnikami. Czy ktoś tego próbował?
Maciej napisał o polu pełnym perzu. To jest problem. Ja nie mam perzu, ale
mam powój. Ten ponoć również ma rozłogi. Pozdrawiam.

1. Data: 2000-01-04 12:53:23

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@G...PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tqlc4.15361$N...@n...tpnet.pl...
Przyznaję, że mam wątpliwości, co do skuteczności tych wszystkich
> wyciągów z czosnku, cebuli i innego zielska, którymi tak się zachwycają Ni
> emcy, a którymi walczą ze swoimi szkodnikami. Czy ktoś tego próbował?

Owszem. Skuteczność znacznie mniejsza niż w wypadku chemikaliów, wymagane
ściśle określone warunki wilgotności i temperatury. Trzeba powtarzać
opryski. Uprawa "czysto" ekelogiczna zawsze będzie mniej skuteczna od uprawy
zintegrowanej - innymi słowy chemii tyle, ile trzeba, raczej mniej niż
więcej.
(aha, z dawnych lat przypomniało mi się też opryskiwanie mszyc tytpniem z
papierosów - gotowanie wywaru to był koszmar, a i tak nic to nie dało.)

> Maciej napisał o polu pełnym perzu. To jest problem. Ja nie mam perzu, ale
> mam powój. Ten ponoć również ma rozłogi. Pozdrawiam.

A nasiona powoju mają ponoć żywotność 30 lat!!!!!

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-04 19:57:01

Od: "Joanna" <j...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup dysk
usyjnych napisał:84sqfl$20k$...@z...polsl.gliwice.pl...

> A nasiona powoju mają ponoć żywotność 30 lat!!!!!

To tłumaczy dlaczego po usunięciu wysokich na metr ostów, które były tam od
zawsze, pojawił się właśnie powój, którego wcześniej tam nie było.
A w związku z "ekologią"-dzięki za rzeczowe informacje.

1. Data: 2000-01-05 10:27:05

Temat: Re: EKOLOGIA
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nie mam perzu"??? Sa szczesliwcy na tym swiecie. Powoj przynajmniej jako-tako
kwitnie ;-)

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-01-05 14:33:22

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
"Nie mam perzu"??? Sa szczesliwcy na tym swiecie. Powoj przynajmniej
jako-tako
kwitnie

O rany - aż mnie ciarki przeszły, że komuś podoba się kwitnący powój. ;-)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-06 18:55:28

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> [...]
> kwitnie
>
> O rany - aż mnie ciarki przeszły, że komuś podoba się kwitnšcy powój. ;-)

:-) Zdecydowanie ladniej od perzu :-)
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit