Eklery-pytanie o wyciskanie

1. Data: 2003-03-15 18:07:54

Temat: Eklery-pytanie o wyciskanie
Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC!
Ostatnio pytalam o foremki do mufinek, ktore wyszly mi raczej malo
mufinkowate "wcale nie wylazly z foremki", a dodatkowo zamiast 8 wyszlo
mi 16 i zostalo ciasta na nastepne 16. Z tego ciasta zrobilam placek z
serem i i tez sie zjadlo.
Dzis natomiast podjelam ryzyko zrobienia eklerow. Nie przypuszczalam
ze ciasto bez srodkow spulchniajacych moze tak urosnac ...no i coz ...
zrobil mi sie prawie jeden wielki ekler na cala blache, ale to akurat
nie problem, tylko bede wiedziala na przyszly raz.

Pytanie mam znowu ze strony bardziej technicznej.
Czym wyciskacie (a moze tylko nakladacie?) takie elkery lub ptysie.
Ja kupilam jakas taka szpryce ...rekawek z koncowkami wymiennymi, ale
przy wyciskaniu tych eklerow ...hehe cala sie umazalam...a
potrzebowalabym silnego mezczyzny aby sie tak nie nameczyc.
Byc moze szpryca ta bedzie swietna do dekorowania ciast kremami
natomiast zdecydowanie nie zdala egzaminu przy eklerach.

Jak wy to robicie ???

Pozdrawiam. Beazuku

B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

1. Data: 2003-03-16 07:04:35

Temat: Re: Eklery-pytanie o wyciskanie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2003 19:07:54 +0100, Beazuku
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Byc moze szpryca ta bedzie swietna do dekorowania ciast kremami
>natomiast zdecydowanie nie zdala egzaminu przy eklerach.

ja wyciskam z woreczka foliowego, przez wycieta w rogu dziurke.
mozesz wyciac we wzorki ;))

Pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-16 12:36:10

Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC!
Dzieki wielkie.
Myslalam o woreczku, ale gdy juz bylo za pozno tzn. wygladalam jakby w ciasto
wpadla bomba :))))

Bede wiedziala nastepnym razem.

Dzieki raz jeszcze.
Serdecznie pozdrawiam. Beazuku

1. Data: 2003-03-16 16:05:39

Temat: Odp: Eklery-pytanie o wyciskanie
Od: "Renia i Robert" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beazuku <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
>
> "Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"
>
> Tak się sklada ,że w ciescie,,PARZONYM,, to to na eklery m.in.srodkiem
spulchniającym jest woda mozna dodac odrobinę kwasnego węglanu
amonowegotzw.AMONIAK a co do wyciskania eklerow najlepszy jest ten Twoj
rekaw np.ptysie czy jak kto woli wietrzniki mozna nakladac łyżką(w warunkach
domowych)wracajac do eklerow zrob troche luzniejsza mase tzn.dodaj wiecej
jajek ale bez przesady masa musi byc plastyczna nie lejaca.Pamietaj o
goracym piekarniku,i nie wyciskaj korpusow zbyt
gęsto.Pozdrawiam -----smacznego

1. Data: 2003-03-16 16:25:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Dzieki wielkie.
>Myslalam o woreczku, ale gdy juz bylo za pozno tzn. wygladalam jakby w ciasto

tylko najlepiej zacznij od naprawde malej dziuki, bo inaczej
bedziesz miec nastepna eksplozje jakby

Pierzu
K.T. - starannie opakowana

jak robicie.....