Re: Eksperyment "Kluzik-Rostkowska"

From: Fragile <s...@o...pl>
Subject: Re: Eksperyment "Kluzik-Rostkowska"
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<ibkdv5$pre$1@inews.gazeta.pl>
<4cddc3b9$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
<ibkgmc$648$1@inews.gazeta.pl> <ibkh7h$7bc$6@node1.news.atman.pl>
<ibkjfb$e37$1@inews.gazeta.pl> <ibkkeh$7bc$13@node1.news.atman.pl>
<ibkmc6$lhm$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net> <ibkq3n$lb$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<iblr3n$mmh$1@inews.gazeta.pl>
Date: Sat, 13 Nov 2010 12:41:14 +0100

Dnia Sat, 13 Nov 2010 12:00:05 +0100, vonBraun napisał(a):

> Przyczyn dla których w sytuacji z lekarzem jego atrakcyjność w Twoim
> przypadku wchodzi w niekorzystną interakcję z "obdarzaniem zaufaniem"
> może być sporo. Niestety, ponieważ Cię nie znam nie wiem o co chodzi -
> moga być to rzeczy "niewinne" jak i głeboka patologia. Nie będę więc
> dochodził do przyczyny za Ciebie - pozostawiam ogólną wskazówkę i jak
> przestaniesz traktować ją jak "banał" ale wskazanie miejsca skąd zacząć
> poszukiwania to odpowiesz sobie sama - szybciej i precyzyjniej niz ja
> mógłbym to zrobic. Łatwiej tez "pogodzisz" się z rozwiązaniem, gdy sama
> [...]
Tu nie ma żadnej przyczyny, ponieważ przykład został wymyślony na potrzeby
tej rozmowy (jako kontrprzykład dla Twojego z pielęgniarkami) :)
Osobiście chyba bardziej ufam lekarzom mężczyznom, niż kobietom, chociaż
oczywiście daleka jestem od generalizowania. Po prostu większość dobrych
lekarzy (de facto, dobrych jest jak na lekarstwo, ale to temat rzeka na
odrębny wątek), których spotkałam na swojej drodze, to mężczyźni. Moje
zaufanie opiera się na fachowości, profesjonalizmie lekarza, czyli - na
tym, jakim jest _specjalistą_ - oraz na tym, jakim jest _człowiekiem_.

I podejrzewam, że gdyby ktoś nie ufał atrakcyjnemu lekarzowi płci
przeciwnej, czy tej samej, przyczyny obniżonego poziomu zaufania mogły by
być takie same, jak u mnie.

Uważam, że w pewnych dziedzinach życia, w pewnych zawodach, płeć ma
znaczenie dość marginalne. Decydujący jest profesjonalizm. Tak więc która
pielęgniarka wyciągnie więcej informacji/zbierze lepszy wywiad? Ta
inteligentniejsza i sprytniejsza, ta o wyższym poziomie empatii, czyli ta
...lepsza :) Powiesz, że obie są tak samo inteligentne i profesjonalne? A
ja Ci na to odpowiem, że się mylisz. Nie ma dwóch takich samych ;)

Pozdrawiam,
M.