Eksperyment "Kluzik-Rostkowska"

611. Data: 2010-11-13 11:53:43

Temat: Re: Eksperyment "Kluzik-Rostkowska"
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vonBraun" <i...@g...pl> wrote in message
news:iblsur$sae$1@inews.gazeta.pl...

> Nie wiem czy rozumiem dobrze więc uściślę przynajmniej swoje - próbuję
> skupić się na tych własciwosciach które w "człowieku płci żeńskiej" są
> najbardziej specyficznie kobiece.
>
> vB

A mój komentarz był do niespecyficznych właściwościach kobiecych:
"Mądrość, intelekt i inteligencja emocjonalna nie są cechami specyficznie
kobiecymi".

Czyli ten kolorowy zawrót głowy mężczyzny po spotkaniu właśnie TEJ to
tylko chwilowy zachwyt tęczą kolorów na kałuży spowodaowane filmem na jej
powierzchni.
Jak widać "w temacie"... :-)))

612. Data: 2010-11-13 11:57:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <s...@o...pl> wrote in message

He..he, obie wyczują co trzeba i informacje będą podobnej jakości, o czym
decyduje wymiar 24 cm.

613. Data: 2010-11-13 12:08:45

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Nov 2010 12:19:24 +0100, vonBraun napisał(a):

> [...]
> Nie, zostały celowo pominięte. Mądrość, intelekt i inteligencja
> emocjonalna nie są cechami specyficznie kobiecymi.

Ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie - czy wg. Ciebie głupia/ograniczona
kobieta może być kobieca? Wielu mężczyzn odpowie, że głupota zabija
kobiecość, tak więc kobiecość to również mądrość i intelekt. To samo
dotyczy męskości.

Uważam, że w określaniu kobiecości nie powinno się pomijać mózgu.
Przecież to jedna z kilku podstawowych różnic pomiedzy kobietą i mężczyzną.
To właśnie m.in. mózg kobiety (w połączeniu z hormonami), decyduje o jej
poziomie kobiecości.
W teście na płeć mózgu (chyba Paweł linkował), są zadania na sprawdzenie
poziomu empatii, który to poziom jest zazwyczaj zdecydowanie wyższy u
kobiet, odczytywanie emocji z oczu (ta umiejetność również u kobiet
przeważnie zdecydowanie lepsza niż u mężczyzn) etc.
Czy Twoim zdaniem wyniki tego typu testów (i tych zdecydowanie bardziej
profesjonalnych) nie mają żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości?
Tzn. czy np. kobieta o typowo kobiecym mózgu i idealnej gospodarce
hormonalnej może okazać się zaniedbanym babochłopem??

Pozdrawiam,
M.

614. Data: 2010-11-13 12:11:51

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Nov 2010 12:43:36 +0100, Paweł napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>
> Oby się nie okazało, że dla niego taka kobieta jest najbardziej kobieca.
>
> P.

Byłby pierwszym tego typu mężczyzną, jakiego poznałam.

Pozdrawiam,
M.

615. Data: 2010-11-13 12:17:16

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> Byłby pierwszym tego typu mężczyzną, jakiego poznałam.

Za to mógłby mieć na poparcie takiej opinii badania naukowe ;)

Nie mówiąc o tym, że wielu mężczyzn pewnie po cichu by się z taką opinią
zgodziło.

P.

616. Data: 2010-11-13 12:25:38

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Nov 2010 13:17:16 +0100, Paweł napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Za to mógłby mieć na poparcie takiej opinii badania naukowe ;)

W dzisiejszych czasch niemal na wszystko można znaleźć poparcie w badaniach
naukowych ;)
Ostanio dowiedziałam się, że praca zawodowa zabija w kobiecie kobiecość :)
Nawet chyba wrzucę link.

> Nie mówiąc o tym, że wielu mężczyzn pewnie po cichu by się z taką opinią
> zgodziło.
>
> P.

Ciekawe, czemu po cichu? ;) Przecież mądre, kobiece kobiety zawsze wiedzą,
co i o czym myślą mężczyźni ;)

Pozdrawiam,
M.

617. Data: 2010-11-13 12:36:03

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]
> Ciekawe, czemu po cichu? ;) Przecież mądre, kobiece kobiety zawsze wiedzą,
> co i o czym myślą mężczyźni ;)

Ale te akurat mało mają kontaktu z takimi mężczyznami? ;)

P.

618. Data: 2010-11-13 12:38:57

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Nov 2010 13:36:03 +0100, Paweł napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>
> Ale te akurat mało mają kontaktu z takimi mężczyznami? ;)
>
> P.

Bingo! :)

Pozdrawiam,
M.

619. Data: 2010-11-13 13:08:14

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-11-13 11:43, niebożę vonBraun wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Twój TŻ/ 100% kobiecości powstaje z tych trzech elementów, o których
> pisałem* i jednego nie powinno się zastępować drugim, bo bardziej
> 'naturalne", w sensie pełniejsze w dążeniu do samorealizacji jest
> rozwijanie wszystkich, jako że działają/tworzą kobiecość najsilniej
> poprzez wzajemną INTERAKCJĘ.
>
> * gwiazdka po to, że być może dorzucisz coś jeszcze od siebie do listy:
> (1) kobieta matka
> (2) kobieta dająca radość mężczyźnie i biorąca radość od mężczyzny
> (3) kobieta umiejąca eksponować swoją urodę podnosząc atrakcyjność

No to ja już rozumiem, dlaczego lesbijki uznaje się za takie niekobiece.

Qra

620. Data: 2010-11-13 14:00:20

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-13 13:08, Fragile pisze:

> Ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie - czy wg. Ciebie głupia/ograniczona
> kobieta może być kobieca?

A kobieca może być tylko i wyłącznie mądra i wykształcona kobieta z
szerokimi horyzontami? Nie przesadzajmy.

> Uważam, że w określaniu kobiecości nie powinno się pomijać mózgu.

Myślę, że mózg ma wpływ na wszystko - na sposób ubierania się też. IMO
cały problem dyskusji sprowadza się do tego: "czy wykorzystywanie
swojego wyglądu do osiągania różnych celów jest cechą typowo kobiecą,
czy też ogólnoludzką?". Jeżeli przyjmiemy, że ogólnoludzką, to na
podstawie tej cechy nie można określać poziomu kobiecości.
Tak to widzę.

Ewa

Do Vilar, Redarta i S.
Kącik psychologiczny