Data: 2009-07-29 21:51:43
Temat: Re: Eksperyment Rosenhana
Od: Ikselka <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
On 29 Lip, 23:49, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> On 29 Lip, 21:43, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
>
> > Pozwolę sobie zaprzeczyć- czy autyk ma swobodę mentalną? Autyk to ktoś
> > całkiem pozbawiony uczuć.
> > Czy rzeczywiście człowiekbez uczuć może mieć
> > sobodę mentalną?
>
> Aha: schemat Twego rozumienia autyzmu jest m.w. taki, jak ten, że
> człowiek całkowicie sparaliżowany nie może odczuwać bólu,
...to znaczy rozpaczy, bo bólu fizycznego jako następstwa określonego
bodźca może i nie odczuwa, ale wrażenia bólowe miewa.
> kochać,
> nienawidzieć, bo się nie rusza, nie płacze, nie macha rękami i w ogóle
> żdnych uczuć nie wyraża...
>
> http://zdrowiedladziecka.pl/autyzm-czym-jest.html
> "Czym jest zatem autyzm? Jest zaburzeniem rozwoju mózgu. Polega
> głownie za zaburzeniach sensorycznych. "
>
> SENSORYCZNYCH!
>
> "Co to oznacza? Ponieważ do mózgu prowadzi 5 kanałów sensorycznych:
> smak, węch, dotyk, wzrok i słuch, wrażenie jaki mózg odbiera poprzez
> te kanału u dzieci autystycznych są zniekształcone. Dzieci takie nie
> radzą sobie z bodźcami dochodzącymi ze świata zewnętrznego. Jeden,
> kilka lub wszystkiego kanały odbioru bodźców działa wadliwie.
> Wystarczy się dziecku dobrze przyjrzeć aby zorientować się który z
> nich. Wg dr Carla Delacato dziwne, powtarzające się ruchy dziecka,
> służą uruchomieniu owego kanału sensorycznego - naprawieniu go. Np.
> uderzanie się - ma uruchomić zmysł dotyku, krzyk - zmysł słuchu,
> przypatrywanie się czemu godzinami - wzroku."
>
> Widzialam wiele autystycznych dzieci, cieszących się, złoszczących,
> zadowolonych, radosnych. Ale cóż - widocznie były to akurat dzieci z
> lżejszą postacią autyzmu, czyli mogące się choć chwilami porozumieć z
> otoczeniem i wyrazić siebie... bo w gruncie rzezcy autyzm polega na
> zaburzeniach własnie w tej, a nie innej sferze.
j.w.
|