Ekspres do kawy

1. Data: 2008-06-01 14:21:22

Temat: Ekspres do kawy
Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mój stary ekspres dogorywa więc zacząłem się rozglądać za nowym.
Szukam ekspresu ciśnieniowego, cena do 600zł. Po przeglądnięciu oferty
różnych sklepów wytypowałem 3 machiny :

Kenwood ES 460
Saeco Nina (w macaniu jakiś taki tandetny)
Severin KA 5988

Czy może mieliście/macie styczność z tymi modelami, znacie ich plusy i
minusy? A może jakieś inne typy w tym przedziale cenowym?

Za wszelkie sugestie i wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2008-06-02 07:16:39

Temat: Re: Ekspres do kawy
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 1, 4:21 pm, adams99 <a...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> Czy może mieliście/macie styczność z tymi modelami, znacie ich plusy i
> minusy? A może jakieś inne typy w tym przedziale cenowym?

Z modelami konkretnymi to nie, ale na podstawie nazw firm stawiam na
Saeco.
Z moich doświadczeń:
Severin - tanie i z bylejakich materiałów
Kenwood - masowka, tanie modele prawie jak Severin

--
ZZ@private

3. Data: 2008-06-02 07:44:43

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> [...]
> Z moich doświadczeń:
> Severin - tanie i z bylejakich materiałów
> Kenwood - masowka, tanie modele prawie jak Severin

No właśnie powiem Ci że po badaniach organoleptycznych to Saeco zajęło
ostatnie miejsce. Może dlatego że jest to chyba ich najniższy model.
Jakość plastiku sprawia wrażenie baardzo taniego :) Co mnie zdziwiło to
do tego modelu Saeco nie dodaje ubijaka do kawy. Natomiast severin
sprawiał wrażenie dużo solidniejszego. Kenwooda niestety nie mam gdzie
pomacać

Adam

4. Data: 2008-06-02 10:57:42

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 2, 9:44 am, adams99 <a...@g...pl> wrote:

> No właśnie powiem Ci że po badaniach organoleptycznych to Saeco zajęło
> ostatnie miejsce. Może dlatego że jest to chyba ich najniższy model.
> Jakość plastiku sprawia wrażenie baardzo taniego :)
Mam znajomych używających Saeco, gdzie cena nie przekroczyla 400zł i z
dokładnością procedury odpowietrzania ekspresu są zadowoleni. Nie
bardzo wiem o co chodzi bo moje ekspresy (miałem 3 czy 4) nie miały
takiej procedury jak odpowietrzanie.

> Co mnie zdziwiło to
> do tego modelu Saeco nie dodaje ubijaka do kawy.
?
Ja używam plastikowego stempla i siły rąk własnych :-)

--
ZZ@private

5. Data: 2008-06-02 11:25:46

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 Jun 2008 16:21:22 +0200, adams99 napisał(a):

> [...]
> minusy? A może jakieś inne typy w tym przedziale cenowym?
> Za wszelkie sugestie i wskazówki będę bardzo wdzięczny.

A może to:
http://allegro.pl/item375649589_nowa_gaggia_espresso
_dose_.html

Zawsze gaggia to jednak jakaś klasa. Akurat ten model ma stalowy bojler,
chromową kolbę bez zaworka. W tej cenie nie można oczekiwać cudów, ale
espresso da się zrobić.
Poza tym, warto pochodzić po sklepach dla idiotów i podobnych. Jakiś czas
temu była promocja na gaggia evolution - 299 zł.

6. Data: 2008-06-02 12:24:30

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> Ja używam plastikowego stempla i siły rąk własnych :-)

No właśnie tego stempla nie ma w komplecie. Nie wiem czy od starego
ekspresu będzie pasował.

Podpytaj znajomych o co chodzi z tym odpowietrzaniem.

Adam

7. Data: 2008-06-02 13:59:46

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jun 2008 03:57:42 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

> [...]
> dokładnością procedury odpowietrzania ekspresu są zadowoleni. Nie
> bardzo wiem o co chodzi bo moje ekspresy (miałem 3 czy 4) nie miały

Byłem właśnie w saturnie i obejrzałem tegoż saeco. Ogólnie: cały plastikowy
(nawet tacka ociekowa) - tandeta. Kolba aluminiowa - baaaardzo niska półka.
Jeśli możesz wydać 600zł, to naprawdę - szukaj czegoś lepszego...

8. Data: 2008-06-02 14:34:15

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Kulawik pisze:

> Byłem właśnie w saturnie i obejrzałem tegoż saeco. Ogólnie: cały plastikowy
> (nawet tacka ociekowa) - tandeta. Kolba aluminiowa - baaaardzo niska półka.
> Jeśli możesz wydać 600zł, to naprawdę - szukaj czegoś lepszego...

Też mi się tak wydawało że to lipa okrutna. Więc został mi na razie do
wyboru Kenwood i Severin. Nic innego nie widzę w tym przedziale cenowym.
Być może uda mi się zwiększyć kwotę do 800zł.

9. Data: 2008-06-02 14:53:34

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Jun 2008 16:34:15 +0200, adams99 napisał(a):

> Też mi się tak wydawało że to lipa okrutna. Więc został mi na razie do
> wyboru Kenwood i Severin. Nic innego nie widzę w tym przedziale cenowym.
> Być może uda mi się zwiększyć kwotę do 800zł.

a oglądałeś może AEG EA-150?

Daniel
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

10. Data: 2008-06-02 15:02:59

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Danny pisze:

> a oglądałeś może AEG EA-150?

Obejrzałem właśnie - mam podobny tylko "noname" - ten typ był robiony
dla kilku firm (zelmer,aeg,krups), które dawały tylko swoje naklejki.
Konstrukcja ich jest niemal identyczna (różnią się tylko lekko wyglądem)

Dla porównania :
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=13665
7
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=36599
3 (zmienione sterowanie)
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=44534
7
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=65088
2

Wydaje mi się że to ten sam typ konstrukcji - a z mojego jestem raczej
niezadowolony. Być może się mylę :)

Adam

dziura w rynnie - jak zalatac?
wszystkomające roboty
zmywarka whirlpool adg 931 - oznaczenia programow?
jak wlaczyć ze szpakami
Pranie - pytanie do pań